Peugeot HybridAir: sériová „vzduchovka“ bude jezdit za 2,8 l/100 km

Automobilka Peugeot se pro rok 2015 připravuje na zahájení sériové výroby prvního vozu s hybridní pohonnou soustavou využívající místo elektřiny stlačeného vzduchu.

V současné době maximální unifikace je pro automobilky stále těžší odlišit se. Co se pohonných jednotek týče, francouzský koncern PSA má zřejmě v kapse trumf v podobě hybridní soustavy HybridAir využívající místo elektrické energie stlačovaného vzduchu. O této nové koncepci jsme vás prvně informovali letos v lednu, prvním prototypem s tímto druhem pohonu se pak stala studie Citroën C3 HybridAir Concept představená na letošním autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První studií s pohonnou jednotkou PSA HybridAir byl Citroën C3 HybridAir Concept
 

Citroën C3 HybridAir Concept kombinoval konvenční zážehový tříválec s vnitřním spalováním se zvláštní planetovou převodovkou a hydraulickým motorem poháněným stlačeným vzduchem. Celá koncepce se do značné míry podobá konvenčním hybridním soustavám s elektromotory a drahými akumulátory, spalovací motor pracuje hlavně na dálnici a hydraulický motor především ve městě. Na rozdíl od známého hybridního systému PSA Hybrid4 s konvenčním dieselem a elektromotorem však ústrojí studie HybridAir nenabízí přednosti pohonu všech kol, neboť oba použité motory přenášejí svůj točivý moment na kola přední nápravy.

Technika | Video | Premiéry | Citroën | Palivo

Citroën C3 Hybrid Air Concept: vzduchovka míří na Ženevu

V době premiéry konceptu Citroën C3 HybridAir vedení PSA hovořilo o spuštění sériové výroby v roce 2016, podle nejnovějších informací by to ale mohlo být už o rok dříve. Jako první HybridAir by měl do světa vyjet Peugeot velikostí připomínající současný Peugeot 208 a průměrnou spotřebou okolo 2,8 l/100 km. Jak bylo řečeno už dříve, soustava HybridAir se nejlépe hodí k pohonu malých, městských aut, u nichž nejvíce vyniknou přednosti v podobě nízké ceny a hmotnosti, nicméně o efektivitě tohoto řešení můžeme zatím jen spekulovat. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Studie Peugeot 208 HYbrid FE ze spolupráce PSA s firmou Total

Systém HybridAir od PSA je pochopitelně řízen vyspělou elektronikou a nabízí hned několik provozních režimů, přičemž auto má být schopno krátkodobého pohybu i na čistě vzduchový pohon. Hlavním „kouzlem“ této soustavy je rekuperace brzdné energie do podoby stlačeného vzduchu. Podle aktuálních studií koncernu PSA by nemělo být větším problémem snížit v dohledné době průměrnou spotřebu benzínu malého vozu se systémem HybridAir až k hranici 2,0 l/100 km.

Peugeot 3008 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 221 092 km
Cena: 100 000 Kč
Peugeot 508 1.997
Rok výroby: 2014
Stav: 153 982 km
Cena: 270 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 162 415 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 35 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků