Peugeot HybridAir: sériová „vzduchovka“ bude jezdit za 2,8 l/100 km

Automobilka Peugeot se pro rok 2015 připravuje na zahájení sériové výroby prvního vozu s hybridní pohonnou soustavou využívající místo elektřiny stlačeného vzduchu.

V současné době maximální unifikace je pro automobilky stále těžší odlišit se. Co se pohonných jednotek týče, francouzský koncern PSA má zřejmě v kapse trumf v podobě hybridní soustavy HybridAir využívající místo elektrické energie stlačovaného vzduchu. O této nové koncepci jsme vás prvně informovali letos v lednu, prvním prototypem s tímto druhem pohonu se pak stala studie Citroën C3 HybridAir Concept představená na letošním autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První studií s pohonnou jednotkou PSA HybridAir byl Citroën C3 HybridAir Concept
 

Citroën C3 HybridAir Concept kombinoval konvenční zážehový tříválec s vnitřním spalováním se zvláštní planetovou převodovkou a hydraulickým motorem poháněným stlačeným vzduchem. Celá koncepce se do značné míry podobá konvenčním hybridním soustavám s elektromotory a drahými akumulátory, spalovací motor pracuje hlavně na dálnici a hydraulický motor především ve městě. Na rozdíl od známého hybridního systému PSA Hybrid4 s konvenčním dieselem a elektromotorem však ústrojí studie HybridAir nenabízí přednosti pohonu všech kol, neboť oba použité motory přenášejí svůj točivý moment na kola přední nápravy.

Video | Technika | Premiéry | Palivo | Citroën

Citroën C3 Hybrid Air Concept: vzduchovka míří na Ženevu

V době premiéry konceptu Citroën C3 HybridAir vedení PSA hovořilo o spuštění sériové výroby v roce 2016, podle nejnovějších informací by to ale mohlo být už o rok dříve. Jako první HybridAir by měl do světa vyjet Peugeot velikostí připomínající současný Peugeot 208 a průměrnou spotřebou okolo 2,8 l/100 km. Jak bylo řečeno už dříve, soustava HybridAir se nejlépe hodí k pohonu malých, městských aut, u nichž nejvíce vyniknou přednosti v podobě nízké ceny a hmotnosti, nicméně o efektivitě tohoto řešení můžeme zatím jen spekulovat. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Studie Peugeot 208 HYbrid FE ze spolupráce PSA s firmou Total

Systém HybridAir od PSA je pochopitelně řízen vyspělou elektronikou a nabízí hned několik provozních režimů, přičemž auto má být schopno krátkodobého pohybu i na čistě vzduchový pohon. Hlavním „kouzlem“ této soustavy je rekuperace brzdné energie do podoby stlačeného vzduchu. Podle aktuálních studií koncernu PSA by nemělo být větším problémem snížit v dohledné době průměrnou spotřebu benzínu malého vozu se systémem HybridAir až k hranici 2,0 l/100 km.

Peugeot 508 1.997
Rok výroby: 2012
Stav: 122 512 km
Cena: 220 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 102 964 km
Cena: 164 000 Kč
Peugeot 407 1.997
Rok výroby: 2005
Stav: 329 556 km
Cena: 44 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků