Peugeot HYbrid3 Evolution: něco mezi...

Automobilka Peugeot přichází s další vizí, jak zaplnit mezeru mezi automobily a motocykly, potažmo skútry, s nimiž má bohaté zkušenosti.

Francouzská značka představila minulý týden na milánské International Cycle and Motorbike Show svůj nový prototyp s názvem HYbrid3 Evolution. Jedná se o tříkolové vozidlo, jež má nejspíš nejblíže ke skútrům a o jeho pohyb se stará hybrdiní soustava se spalovací pohonnou jednotkou kombinovanou s elektromotory. Tato studie však není až tak nová, neboť se v podstatě jedná o vylepšený koncept HYbrid3 prezentovaný vloni na autosalonu v Paříži, ovšem bez střechy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon tohoto vozítka se stará zážehový spalovací motor s objemem jen 300 ccm, který dává díky použití přeplňování nejvyšší výkon 41 koní (30 kW) při 6 500 ot./min. a točivý moment 45 Nm při 5 000 ot./min., jenž se přenáší na zadní kolo. V obou předních kolech se pak nachází synchronní elektromotory s permanentními magnety, z nichž každý dává 3 kW (dohromady 8 koní) a točivý moment až 60 Nm při 100 ot./min.  Elektromotory jsou napájeny z li-ionových akumulátorů dobíjených především využíváním brzdné energie. Mezi zadním a předními koly není žádné spojení a ovládání probíhá čistě elektronicky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle Peugeotu studie HYbrid3 Evolution nabízí širokou škálu jízdních režimů od čistě elektrického pohonu (až 10 km) přes ryze spalovací až po různé kombinaci obou. Podle výrobce dosahuje prototyp při pohotovostní hmotnosti 270 kg zrychlení z klidu na 100 km/h za 10 s a nejvyšší rychlosti až 150 km/h. Dlouhý je 2 223 a široký 820 mm, rozvor náprav činí 1 733 a rozchod předních kol pak 650 mm. Palivová nádrž tohoto stroje pojme 15 litrů benzínu, přičemž průměrná spotřeba má v kombinovaném režimu dosahovat zhruba 2 l/100 km při emisích CO2 ve výši 48 g/km.

Ani při prezentaci další evoluce HYbrid3 Peugeot nesdělil, zda podobná vozidla hodlá sériově vyrábět. Ale dá se očekávat, že vzhledem k neustále probíhajícímu vývoji tento krok dříve nebo později učiní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot HYbrid3 Evolution
Peugeot 307 1.56
Rok výroby: 2003
Stav: 190 500 km
Cena: 50 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2008
Stav: 170 489 km
Cena: 90 000 Kč
Peugeot 3008 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 221 092 km
Cena: 100 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků