Peugeot HYbrid3 Evolution: něco mezi...

Automobilka Peugeot přichází s další vizí, jak zaplnit mezeru mezi automobily a motocykly, potažmo skútry, s nimiž má bohaté zkušenosti.

Francouzská značka představila minulý týden na milánské International Cycle and Motorbike Show svůj nový prototyp s názvem HYbrid3 Evolution. Jedná se o tříkolové vozidlo, jež má nejspíš nejblíže ke skútrům a o jeho pohyb se stará hybrdiní soustava se spalovací pohonnou jednotkou kombinovanou s elektromotory. Tato studie však není až tak nová, neboť se v podstatě jedná o vylepšený koncept HYbrid3 prezentovaný vloni na autosalonu v Paříži, ovšem bez střechy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon tohoto vozítka se stará zážehový spalovací motor s objemem jen 300 ccm, který dává díky použití přeplňování nejvyšší výkon 41 koní (30 kW) při 6 500 ot./min. a točivý moment 45 Nm při 5 000 ot./min., jenž se přenáší na zadní kolo. V obou předních kolech se pak nachází synchronní elektromotory s permanentními magnety, z nichž každý dává 3 kW (dohromady 8 koní) a točivý moment až 60 Nm při 100 ot./min.  Elektromotory jsou napájeny z li-ionových akumulátorů dobíjených především využíváním brzdné energie. Mezi zadním a předními koly není žádné spojení a ovládání probíhá čistě elektronicky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle Peugeotu studie HYbrid3 Evolution nabízí širokou škálu jízdních režimů od čistě elektrického pohonu (až 10 km) přes ryze spalovací až po různé kombinaci obou. Podle výrobce dosahuje prototyp při pohotovostní hmotnosti 270 kg zrychlení z klidu na 100 km/h za 10 s a nejvyšší rychlosti až 150 km/h. Dlouhý je 2 223 a široký 820 mm, rozvor náprav činí 1 733 a rozchod předních kol pak 650 mm. Palivová nádrž tohoto stroje pojme 15 litrů benzínu, přičemž průměrná spotřeba má v kombinovaném režimu dosahovat zhruba 2 l/100 km při emisích CO2 ve výši 48 g/km.

Ani při prezentaci další evoluce HYbrid3 Peugeot nesdělil, zda podobná vozidla hodlá sériově vyrábět. Ale dá se očekávat, že vzhledem k neustále probíhajícímu vývoji tento krok dříve nebo později učiní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot HYbrid3 Evolution
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků