Peugeot HYbrid3 Evolution: něco mezi...

Automobilka Peugeot přichází s další vizí, jak zaplnit mezeru mezi automobily a motocykly, potažmo skútry, s nimiž má bohaté zkušenosti.

Francouzská značka představila minulý týden na milánské International Cycle and Motorbike Show svůj nový prototyp s názvem HYbrid3 Evolution. Jedná se o tříkolové vozidlo, jež má nejspíš nejblíže ke skútrům a o jeho pohyb se stará hybrdiní soustava se spalovací pohonnou jednotkou kombinovanou s elektromotory. Tato studie však není až tak nová, neboť se v podstatě jedná o vylepšený koncept HYbrid3 prezentovaný vloni na autosalonu v Paříži, ovšem bez střechy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon tohoto vozítka se stará zážehový spalovací motor s objemem jen 300 ccm, který dává díky použití přeplňování nejvyšší výkon 41 koní (30 kW) při 6 500 ot./min. a točivý moment 45 Nm při 5 000 ot./min., jenž se přenáší na zadní kolo. V obou předních kolech se pak nachází synchronní elektromotory s permanentními magnety, z nichž každý dává 3 kW (dohromady 8 koní) a točivý moment až 60 Nm při 100 ot./min.  Elektromotory jsou napájeny z li-ionových akumulátorů dobíjených především využíváním brzdné energie. Mezi zadním a předními koly není žádné spojení a ovládání probíhá čistě elektronicky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle Peugeotu studie HYbrid3 Evolution nabízí širokou škálu jízdních režimů od čistě elektrického pohonu (až 10 km) přes ryze spalovací až po různé kombinaci obou. Podle výrobce dosahuje prototyp při pohotovostní hmotnosti 270 kg zrychlení z klidu na 100 km/h za 10 s a nejvyšší rychlosti až 150 km/h. Dlouhý je 2 223 a široký 820 mm, rozvor náprav činí 1 733 a rozchod předních kol pak 650 mm. Palivová nádrž tohoto stroje pojme 15 litrů benzínu, přičemž průměrná spotřeba má v kombinovaném režimu dosahovat zhruba 2 l/100 km při emisích CO2 ve výši 48 g/km.

Ani při prezentaci další evoluce HYbrid3 Peugeot nesdělil, zda podobná vozidla hodlá sériově vyrábět. Ale dá se očekávat, že vzhledem k neustále probíhajícímu vývoji tento krok dříve nebo později učiní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot HYbrid3 Evolution
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 128 191 km
Cena: 125 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 130 234 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků