Peugeot HR1: crossover do města

Koncern PSA se v Paříži blýsknul studií Peugeot HR1. Je veselá, je hravá a její vzhled by měl ovlivnit i pojetí nové 208.

Studie Peugeot HR1 je určena především pro městský provoz a jako správný „crossover“ v sobě kloubí prvky z řady různých kategorií od kupé až po SUV a je zaměřen na „mladé řidiče s aktivním stylem života“. Model HR1 je dlouhý pouze 3 670 mm, což je o dobrých 300 méně než třeba Ford Fiesta. Karoserie vozu nese řadu prvků současného stylistického jazyka Peugeotu včetně „plovoucí“ masky chladiče a specifických předních světlometů, jež jsme poprvé viděli na studii SR1. Až nad zadní okno sestupuje dvojice zajímavých ližin, připomínající střechu RCZ Coupé, a boční dveře se díky elektromotorům vyklápí směrem vpřed.

Interiér působí výrazně futuristicky a jeho přední sedadla jsou oddělena průběžnou středovou konzolí. Zadní sedadla jsou spíše nouzová a lze je sklápět do prostoru za předními opěradly, čímž naroste objem zavazadlového prostoru s plochou podlahou ze základních 180 litrů až na 734 l. Peugeot pro tento prototyp vyvinul specifickou sadu ovladačů rádia, navigace a klimatizace umístěnou na dlouhém sloupku volantu s tlustým věncem připomínajícím spíše obdélník než kolo.

O pohon modelu HR1 se stará hybridní soustava Peugeot HYbrid4 kombinující nový zážehový tříválec s objemem 1,2 l, přeplňováním a výkonem 110 koní (82 kW) uložený vpředu a dvojici elektromotorů s výkonem po 37 koních (28 kW) vzadu. Spalovací motor je doplněn šestistupňovou, elektronicky řízenou převodovkou s možností řazení páčkami pod volantem.

Podobně jako sériový Peugeot 3008 HYbrid4 (také ten slaví v Paříži svoji premiéru) může i studie HR1 ujet omezenou vzdálenost na čistě elektrický pohon, přičemž sepnutí obou druhů pohonných jednotek z vozu dělá „čtyřkolku“. Podle Peugeot dosahuje nová studie průměrné spotřeby 3,5 l/100 km a emisí CO2 ve výši 80 g/km.

Uvidíme, co z tohoto konceptu vzejde. Malý crossover Peugeot by se v nabídce automobilky mohl po uvedení Citroënu DS4 objevit celkem snadno.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Peugeot HR1
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 128 191 km
Cena: 125 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 130 234 km
Cena: 140 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků