Peugeot HR1: crossover do města

Koncern PSA se v Paříži blýsknul studií Peugeot HR1. Je veselá, je hravá a její vzhled by měl ovlivnit i pojetí nové 208.

Studie Peugeot HR1 je určena především pro městský provoz a jako správný „crossover“ v sobě kloubí prvky z řady různých kategorií od kupé až po SUV a je zaměřen na „mladé řidiče s aktivním stylem života“. Model HR1 je dlouhý pouze 3 670 mm, což je o dobrých 300 méně než třeba Ford Fiesta. Karoserie vozu nese řadu prvků současného stylistického jazyka Peugeotu včetně „plovoucí“ masky chladiče a specifických předních světlometů, jež jsme poprvé viděli na studii SR1. Až nad zadní okno sestupuje dvojice zajímavých ližin, připomínající střechu RCZ Coupé, a boční dveře se díky elektromotorům vyklápí směrem vpřed.

Interiér působí výrazně futuristicky a jeho přední sedadla jsou oddělena průběžnou středovou konzolí. Zadní sedadla jsou spíše nouzová a lze je sklápět do prostoru za předními opěradly, čímž naroste objem zavazadlového prostoru s plochou podlahou ze základních 180 litrů až na 734 l. Peugeot pro tento prototyp vyvinul specifickou sadu ovladačů rádia, navigace a klimatizace umístěnou na dlouhém sloupku volantu s tlustým věncem připomínajícím spíše obdélník než kolo.

O pohon modelu HR1 se stará hybridní soustava Peugeot HYbrid4 kombinující nový zážehový tříválec s objemem 1,2 l, přeplňováním a výkonem 110 koní (82 kW) uložený vpředu a dvojici elektromotorů s výkonem po 37 koních (28 kW) vzadu. Spalovací motor je doplněn šestistupňovou, elektronicky řízenou převodovkou s možností řazení páčkami pod volantem.

Podobně jako sériový Peugeot 3008 HYbrid4 (také ten slaví v Paříži svoji premiéru) může i studie HR1 ujet omezenou vzdálenost na čistě elektrický pohon, přičemž sepnutí obou druhů pohonných jednotek z vozu dělá „čtyřkolku“. Podle Peugeot dosahuje nová studie průměrné spotřeby 3,5 l/100 km a emisí CO2 ve výši 80 g/km.

Uvidíme, co z tohoto konceptu vzejde. Malý crossover Peugeot by se v nabídce automobilky mohl po uvedení Citroënu DS4 objevit celkem snadno.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Peugeot HR1
Peugeot 307 1.56
Rok výroby: 2003
Stav: 190 500 km
Cena: 50 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2008
Stav: 170 489 km
Cena: 90 000 Kč
Peugeot 3008 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 221 092 km
Cena: 100 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků