Peugeot Hoggar: nový pick-up detailněji

Značka Peugeot konečně podrobně představila svůj nový „truck“ s označením Hoggar, jenž se bude vyrábět a prodávat v Brazílii.

Již v březnu se na veřejnost dostaly první informace a fotografie zcela nového a přiměřeně atraktivního pick-upu nižší třídy pro Jižní Ameriku od koncernu PSA. A tato novinka je konečně zde, přičemž si vypůjčila jméno ze studie dvoumístné buggy z roku 2003 - Hoggar.

Po konstrukční stránce jde o zajímavý koktejl. Zadní část Peugeotu Hoggar je tvořena nápravou z modelu Partner, zatímco příď pochází z brazilské verze Peugeotu 207, jenž je odvozen ze staršího typu 206 a s evropským modelem 207 nemá nic společného. Hoggar byl vyvinut pro specifické potřeby brazilské klientely.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejedná se o první pick-up v historii Peugeotu, ale nabízí kvalitní kombinaci elegantního a dynamického designu s účelovostí univerzálního užitkového vozidla. Peugeot Hoggar je nejdelším členem rodiny 207, na délku měří o 653 mm více než hatchback, o 453 mm více než kombi SW a o 290 mm více než sedan. Hoggar nabízí užitečnou hmotnost 742 kg a přepravní kapacitu na otevřené ploše až 1 151 litrů (k horní hraně bočnic). Nakládání usnadňuje použití robustní výklopné zádi s nosností 300 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Peugeot Hoggar se do prodejů v Brazílii dostane 15. května, přičemž bude nabízen ve třech stupních výbavy a se dvěma zážehovými motory schopnými spalovat benzín i alkohol (v Brazílii jde o běžný a oblíbený druh paliva). Základní čtrnáctistovka dává 82 koní (60 kW) na alkohol a 80 koní (59 kW) na benzín, jendotka 1,6 l je pak naladěna na 113 (83), resp. 110 koní (81 kW).

Peugeot Hoggar se bude vyrábět v továrně Porto Real v Riu de Janeiru a Peugeot by si díky němu chtěl letos v daném tržním segmentu ukrojit desetiprocentní podíl. Nevíme, co by se muselo stát, aby se Hoggar dostal do evropské nabídky Peugeotu, zatím s tím nikdo z vedení firmy zkrátka nepočítá. Zda bohužel, nebo bohudík, to už posuďte sami...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot Hoggar
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 8 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků