Peugeot Exalt kompletně představen. Místo karbonu používá čedičové vlákno

Francouzská automobilka po první ochutnávce z kraje tohoto týdne uvolnila veškeré materiály týkající se nového konceptu Exalt. Tato studie navazuje na starší Onyx a představuje sportovní sedan budoucnosti. Kromě designu Peugeot opět ukazuje možnosti použití různých materiálů.

Peugeot | Premiéry | Sedany | Hybridy

Peugeot Onyx je zpět na scéně. Tentokrát jako čtyřdveřový sedan Exalt

Nový Peugeot Exalt je dlouhý 470 cm, střecha se nachází ve výšce 131 cm, auto stojí na dvacetipalcových discích a hmotnost dosahuje na 1700 kg. Taková jsou základní fakta, nic přesnějšího automobilka nezveřejnila. Pod kapotou je na rozdíl od studie Onyx systém HYbrid4 kombinující benzinovou jedna-šestku THP o výkonu 270 koní s elektromotorem umístěným u zadní nápravy. Ten přidá dalších 68 koní.

Zajímavosti | Design | Peugeot | Sportovní auta | Autosalony | Kupé | Hybridy | Ženeva 2013

Peugeot Onyx: takové dveře byste asi otevírat nechtěli

Exalt dostal karoserii vyrobenou z oceli. Tu v zadní části pokryla funkční tkanina, o které automobilka mluví jako o „žraločí kůži“. Její struktura má napomáhat proudění vzduchu a snižovat tak jeho odpor. Designéři tyto plochy zdůraznili červenou barvou.

Design | Peugeot | Sportovní auta | Hybridy

Peugeot Onyx: francouzský supersport se ukáže v Paříži

V interiéru najdeme ebenové dřevo a kůži. Namísto karbonu pak automobilka použila čedičové vlákno vyrobené tavením čedičového kamene. Exalt odveze čtyři osoby a jejich zavazadla. Víko zavazadelníku se údajně neotvírá klasicky, ale používá mechanismus podobný pantografu, což má zjednodušit otevírání ve stísněných prostorách. Zavazadelník je taktéž obložen dřevem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Foto: Peugeot

Peugeot 307 1.56
Rok výroby: 2003
Stav: 190 500 km
Cena: 50 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2008
Stav: 170 489 km
Cena: 90 000 Kč
Peugeot 3008 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 221 092 km
Cena: 100 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků