Peugeot Exalt kompletně představen. Místo karbonu používá čedičové vlákno

Francouzská automobilka po první ochutnávce z kraje tohoto týdne uvolnila veškeré materiály týkající se nového konceptu Exalt. Tato studie navazuje na starší Onyx a představuje sportovní sedan budoucnosti. Kromě designu Peugeot opět ukazuje možnosti použití různých materiálů.

Premiéry | Hybridy | Peugeot | Sedany

Peugeot Onyx je zpět na scéně. Tentokrát jako čtyřdveřový sedan Exalt

Nový Peugeot Exalt je dlouhý 470 cm, střecha se nachází ve výšce 131 cm, auto stojí na dvacetipalcových discích a hmotnost dosahuje na 1700 kg. Taková jsou základní fakta, nic přesnějšího automobilka nezveřejnila. Pod kapotou je na rozdíl od studie Onyx systém HYbrid4 kombinující benzinovou jedna-šestku THP o výkonu 270 koní s elektromotorem umístěným u zadní nápravy. Ten přidá dalších 68 koní.

Zajímavosti | Sportovní auta | Autosalony | Hybridy | Peugeot | Kupé | Design | Ženeva 2013

Peugeot Onyx: takové dveře byste asi otevírat nechtěli

Exalt dostal karoserii vyrobenou z oceli. Tu v zadní části pokryla funkční tkanina, o které automobilka mluví jako o „žraločí kůži“. Její struktura má napomáhat proudění vzduchu a snižovat tak jeho odpor. Designéři tyto plochy zdůraznili červenou barvou.

Sportovní auta | Hybridy | Peugeot | Design

Peugeot Onyx: francouzský supersport se ukáže v Paříži

V interiéru najdeme ebenové dřevo a kůži. Namísto karbonu pak automobilka použila čedičové vlákno vyrobené tavením čedičového kamene. Exalt odveze čtyři osoby a jejich zavazadla. Víko zavazadelníku se údajně neotvírá klasicky, ale používá mechanismus podobný pantografu, což má zjednodušit otevírání ve stísněných prostorách. Zavazadelník je taktéž obložen dřevem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Foto: Peugeot

Peugeot 407 2.7
Rok výroby: 2009
Stav: 114 717 km
Cena: 159 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 307 1.997
Rok výroby: 2003
Stav: 170 389 km
Cena: 35 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků