Peugeot EX1: 340 koní pro Batmana

Stánek Peugeotu bude v Paříži ozdoben studií sportovního elektromobilu EX1. Je svérázný svým vzhledem i technikou.

Nese jednoduché označení EX1 a má za úkol oslavit 200. výročí založení značky Peugeot. Pravdou je, že rodina Peugeotových začínala v roce 1810 tím, že přestavěla svůj mlýn na továrnu na válcovanou ocel, to však nic nemění na tom, že právě značka nesoucí od roku 1850 ve svém znaku typického lva patřila v závěru 19. století k průkopníkům automobilů.

Při prvním pohledu na novou studii můžeme nabýt dojmu, že Batman má zas konečně v čem jezdit. Jde o dosti odvážný, poněkud futuristicky pojatý koncept výkonného elektromobilu, jenž má podle svých tvůrců ukázat „vzrušující schopnosti elektrické energie“. Výrazně kapkovitá silueta karoserie nese řadu prvků moderního stylistického jazyka Peugeotu, který jsme zaznamenali třeba na letošní studii SR1, ale těšit se na něj můžeme i v nové sériové řadě 508 (představili jsme vám ji na tomto místě), jež oslaví svoji premiéru rovněž letos v Paříži.

Za pozornost stojí především „vznášející se“ maska chladiče a ladné, splývavé linie. Řidič i jeho spolujezdec nastupují do interiéru vzad otevíranými dveřmi, jež poněkud nezvykle nesou anatomicky tvarovaná sedadla. Studie Peugeot EX1 postrádá čelní sklo (jeho úlohu suplují decentně skryté větrné štítky), díky čemuž je vysoká jen 900 mm. Karoserie je široká 1 770 mm a vyrobena je z uhlíkových kompozitů pro snížení hmotnosti a zvýšení tuhosti.

Přední kola spočívají na konvenčních závěsech s dvěma páry lichoběžníkových ramen, zatímco ta zadní využívají společného ramena odpruženého centrálním tlumičem. O pohon této zajímavé studie se stará dvojice elektromotorů, jeden pro přední a druhý pro zadní kola. Každý z nich dává 125 kW, Peugeot EX1 díky tomu nabízí celkově 340 koní (250 kW) a točivý moment 240 Nm Energii dodávají li-ionové akumulátory. O jízdních výkonech a vlastnostech zatím nebyla řeč, ale u Peugeotu se dušují, že „blesková akcelerace“ umožní překonat hranici 1 G.

Na další detaily si budeme muset počkat zřejmě až do Paříže.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Peugeot EX1
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 128 191 km
Cena: 125 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 130 234 km
Cena: 140 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků