Peugeot-Citroën bude výrábět vlastní tříválce, s turbem i bez

Vedení koncernu PSA, sdružujícího především automobilky Peugeot a Citroën, oznámilo svůj záměr připravit investicí ve výši 175 milionů Euro svoji francouzskou továrnu v Douvrinu na výrobu nových tříválcových motorů. Měly by disponovat zdvihovým objemem 1,2 l a know-how pocházejícím od BMW, jež si tak na veřejnosti alespoň prozatím nebude tříválci „špinit ruce“ (ačkoli nejspíše tentýž motor použije v nových řadách 1 a 3).

Atmosféricky plněná verze se začne vyrábět v roce 2012 a ta přeplňovaná  bude náseldovat o rok později. Ačkoli je koncern PSA v poslední době považován za specialistu na vznětové pohonné jednotky, tento tříválec bude zážehový. Jeho cílem je splnit náročné limity pro emise oxidů uhlíku a dusíku připravované pro budoucí normu Euro VI.

Při pohledu na současný vývoj si říkáme, jestli tři válce nebudou příští rok už zbytečně moc. Fiat už avizoval svůj dvouválec a svět už nyní čeká jen na to, až někdo trumfne konkurenci konečným vývojovým stádiem - bájným jednoválcem. PSA mohl být první, snad příště...

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 145 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 35 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků