Peugeot chystá sériovou 308 R a útok na absolutní rekord Nordschleife

20 komentářů

Zelí
5. května • 14:10

Pažout nám předvádí jak marketingově maximálně vytěžit Loeba. A jeho rekord na NS k tomu patří.

Fantomas
2. května • 8:57

Co je to absolutní rekord?

sad panda
2. května • 18:23
Fantomas
2. května • 23:31

Umíš používat internet, bravo.
A vysvětlíš mi tedy význam toho termínu v tomhle případě?

Gouda
3. května • 0:36

Třeba něco jako "nejrychlejší čas zajetý automobilem, měřeno certifikovaným časovacím zařízením"? Neboli přesně to jediné, co v tomto kontextu může sousloví absolutní rekord znamenat. Nebo máš snad nějaké pochybnosti/konspirace o tom, kdo ten rekord drží, nedrží, nebo jak se definuje automobil, nebo o čemkoliv jiném?

Fantomas
3. května • 9:55

Mám pochybnosti o tom, jak může být nějaký rekord absolutní, když ho zítra může překonat zase jiné auto.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Gouda
3. května • 10:42

Máme nějaké kategorie, jako produkční auta, volně prodejná auta, kolo zajeté v závodě. Absolutní v originálním smyslu znamená bez dalších podmínek, v případě rekordu tedy zřejmě jde o to nejrychleji zajeté kolo vůbec. Z praktických důvodů je důležité, aby byl čas regulérně a ověřitelně změřen, což je jediná podmínka.
Je irevantní, jestli bude překonán, protože budoucnost neznáme - jakákoliv výpověď tohoto typu se může vztahovat pouze na děje minulé. Slovo absolutní ani slovo rekord explicitně ani implicitně neobsahují, že by musely platit navždy. Ano, čistě technicky by stačilo napsat jen rekord, ale jelikož se tu pravidelně bavíme o rekordu různých omezujících kategorií, nevidím důvod kvůli jednoznačnosti nezdůraznit, že teď mluvíme o absolutním rekordu. K tomu jazyk slouží.
Absolutní nula není dobrý příklad, protože to je termín, nikoliv běžná slovní konstrukce. Mimochodem, absolutní platnost její hodnoty napříč celým časoprostorem není a nemůže být zajištěna, je předpokládána na základě předpokládané neměnnosti fyzikálních zákonů, která zatím nebyla vyvrácená pozorováním. A mimochodem, některé systémy mohou mít negativní termodynamickou teplotu, ale znamená to něco úplně jiného, než si laik pod tím představí - nejsou "studenější", ale naopak "teplejší", než cokoliv jiného.

Fantomas
3. května • 11:29

Tak tedy máš absolutní pravdu :-))

Fantomas
3. května • 9:56

Nebo obráceně. Rekord je sám o sobě rekord, tak proč musí být absolutní? Jsou snad ještě jiné rekordy? Třeba částečné?

Fantomas
3. května • 10:02

Prostě jde o použití slova absolutní. Já to slovo chápu jako konečné, nebo nepřekonatelné. Třeba absolutní nula. Ale tady je to bez významu, jen rekord, jenže to zní moc suše a obyčejně, tak se napíše absolutní rekord. To je sice úplně stejný rekord, ale vypadá to velice dramaticky.

Kasprik
1. května • 20:45

Spíš by mě zajímalo, koho do té bestie posaděj za volant.

Fri
2. května • 7:57

Odpověď se přímo nabízí - Loeba.. ;-)

sad panda
2. května • 18:27

Sabine Schmitz mela uz v roce 2008 jubileum 20 000 kol nordschleife, podle me lepsi nez Loeb na tuto trat.Loeb to nenaskilluje jen tak za par tejdnu...

Gouda
2. května • 20:41

Je otázka, jak ta by se popasovala s tak brutálním autem. Nevím o tom, že by měla najěžděno nějaké opravdu lehké, opravdu výkonné a opravdu aerodynamicky efektivní vozidlo. Navíc většina jejích odjetých kol nejsou ani v závodním tempu, natož time attack. Jsem si celkem jistý, že desítky pilotů VLN a 24h jsou rychlejší, než ona.

sad panda
2. května • 21:43

Ona ale taky jezdi 24hodinovky, ma dve vitezstvi v 24h Nordschleife v m3 e36 (jeji team ma tusim porsche gt3 cup ale tento rok pojede v mini 24h.Poprala by se s tim jak nic kdyz jezdi celej zivot.Loeb jezdi az od 21let takrka jen rallye kde ma 300 koni a "znicehonic" vyhral s 875 konovou karou pikes peak kde to nezna tak dobre jak nekdo kdo tam jezdi a vyhrava nekolik let.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Gouda
3. května • 10:51

A mimochodem, porovnávat výkon motoru WRC pomocí jeho maxima není korektní. Ty motory mají ostré restriktory. Některá nezávislá měření ukazují, že ve dvoulitrové éře měly i s restriktorem spíše přes 400 koní. V nízkých otáčkách nebyly restriktorem téměř omezovány, už od necelých 3000 otáček dávaly 700 Nm. Prakticky totožné motory bez restriktoru se používají v rallycrossu. Mají cca 650 koní.

Gouda
3. května • 0:32

Jistě, nijak nezpochybňuju její brilantní znalost trati a schopnost rutinní rychlé jízdy. Ale je celkem zřejmé, že i v 24h jsou znatelně rychlejší piloti. Jsou to ti, kteří jezdí špičková GT3. Každopádně nejezdila ani rally/cross, ani prototypy. A to je důležité proto, že 208 T16 je vlastně z dnešních závodních aut nejblíže kříženci delimitovaného WRC a placky (které mimochodem Loeb úspěšně jezdil). Má to unikátní kombinaci šíleného výkonu, nízké hmotnosti, přítlaku a pohonu na čtyři. Na Nordschleife nikdy nic takového nejezdilo. I to Porsche 956 mělo v kvalifikačním trimu sice podobný poměr výkonu k hmotnosti, ale (z dnešního pohledu) limitovaný přítlak a nesrovnatelně nížší trakci. Takže svým způsobem na to není kvalifikovaný nikdo.

Gouda
2. května • 10:15

To je právě ta odpověd, která se tak docela nenabízí. Loeb zřejmě úplně perfektně nezná Nordschleife. Je k dispozici mnoho jiných pilotů, kteří tam mají odježděny tisíce kol ve velmi rychlých autech. To se sebou nese detailní znalost povrchu, příčných profilů, obrubníků, nebo dokonce lokálního mikropočasí. A to je třeba. Na Pikes Peak se sice trať naučíš, ale stejně musíš jet více jako v rally - s jistým odstupem. Nordschleife se naopak skutečně jezdí jako závodní okruh. Typickým důsledkem je třeba sebevědomé trefování slepých apexů.

Gouda
1. května • 18:38

Nordschleife mě napadla taky. Z jistého pohledu je to ideální auto - je v jádru stavěné na nedokonalý povrch. A okruh mnohde připomíná více vrchy, než současné závodní tratě.
Tipuju 5:30 s prstem v nose.

Jaroslav Marel
11. února • 20:04

Co to plácáš? Jsi normální? 6.11 to jelo Porsche! Ne nejaka jebka.

Doporučujeme

Články odjinud