Peugeot chce vzkřísit značku Talbot, konkurovat má Dacii

V době tvůrčí krize automobilky často sahají k insipraci do historie, odkud je již jen krůček k oprašování kdysi slavných značek. Maybach, Abarth, Alpine, to jsou jen některé příklady, k nimž by podle La Voz de Galicia mělo přibýt další jméno.

Jenže zatímco uvedené „reinkarnace” směřují spíše do vyšších kruhl, francouzský koncern PSA by se díky podobnému kroku chtěl výrazněji angažovat v segmentu levných automobilů. Zprvu by se mělo jednat o pouhé dva malé modely vyráběné v továrně ve Vigu, které by měly konkurovat třeba Daciím od jiné francouzské značky Renault. A také Peugeot by místo vymýšlení nového jména sáhl po známém jménu - Talbot

Bohatá historie kdysi britského Talbotu sahá až na počátek dvacátého století (okolo druhé světové války dokonce startovaly monoposty Talbot s jistými úspěchy v Grand Prix), v půli století ale Talbot upadal do krize. Pod touto značkou se prodávaly především vozy zkrachovalého projektu Chrysler Europe a jeho osud se často protínal s jinou hynoucí značkou Simca. Peugeot převzal aktivity Talbotu v roce 1978 a pokusil se dostat značku zpět na výsluní. Po několika nepříliš úspěšných modelech měla přiit roku 1985 spása v podobě Talbotu Horizon, malého kompaktního liftbacku. Ten se však nakonec začal prodávat jako Peugeot 309 a osud Talbotu byl zpečetěn. K zániku automobilky došlo v roce 1986.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Talbot 1908 / Monopost Talbot Lago T26C / Talbot Avenger 1979
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků