Peugeot chce vzkřísit značku Talbot, konkurovat má Dacii

V době tvůrčí krize automobilky často sahají k insipraci do historie, odkud je již jen krůček k oprašování kdysi slavných značek. Maybach, Abarth, Alpine, to jsou jen některé příklady, k nimž by podle La Voz de Galicia mělo přibýt další jméno.

Jenže zatímco uvedené „reinkarnace” směřují spíše do vyšších kruhl, francouzský koncern PSA by se díky podobnému kroku chtěl výrazněji angažovat v segmentu levných automobilů. Zprvu by se mělo jednat o pouhé dva malé modely vyráběné v továrně ve Vigu, které by měly konkurovat třeba Daciím od jiné francouzské značky Renault. A také Peugeot by místo vymýšlení nového jména sáhl po známém jménu - Talbot

Bohatá historie kdysi britského Talbotu sahá až na počátek dvacátého století (okolo druhé světové války dokonce startovaly monoposty Talbot s jistými úspěchy v Grand Prix), v půli století ale Talbot upadal do krize. Pod touto značkou se prodávaly především vozy zkrachovalého projektu Chrysler Europe a jeho osud se často protínal s jinou hynoucí značkou Simca. Peugeot převzal aktivity Talbotu v roce 1978 a pokusil se dostat značku zpět na výsluní. Po několika nepříliš úspěšných modelech měla přiit roku 1985 spása v podobě Talbotu Horizon, malého kompaktního liftbacku. Ten se však nakonec začal prodávat jako Peugeot 309 a osud Talbotu byl zpečetěn. K zániku automobilky došlo v roce 1986.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Talbot 1908 / Monopost Talbot Lago T26C / Talbot Avenger 1979
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 128 191 km
Cena: 125 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 130 234 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 39 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků