PEUGEOT „Back in the Race“

Značka Peugeot dosáhla v Evropě většího růstu než automobilový trh. V Číně, jakožto na největším automobilovém trhu na světě, značka potvrdila svou prodejní ofenzívu. Dosáhla tak v 1. pololetí roku 2014 nárůstu celosvětových prodejů o 5,7 %, na 853 000 vozů (+45 000 vozů).

Ve srovnání s 1. pololetím roku 2013 došlo k významné změně v první desítce žebříčku nejvýznamnějších trhů značky. To odráží oživení v některých zemích, jako je Španělsko nebo Itálie.

V rámci mimoevropských trhů potvrzuje Peugeot trvalý růst prodejů zejména v Číně, kde je jeho růst v první polovině roku 2014 téměř třikrát vyšší než růst trhu.

Evropský trh: Peugeot dál roste

Evropský trh (30 zemí) s osobními a lehkými užitkovými vozy, na němž panuje stále silná konkurence, zaznamenal v první polovině roku 2014 oživení (+ 6,6 %).  V rámci hlavních odbytišť došlo k nejvýraznějšímu růstu automobilového trhu ve Španělsku (+19,8 %) a ve Velké Británii (+11,3 %). Růst vykazuje také Německo (+2,7 %), Francie (+2,7 %) a Itálie (+4 %). Peugeot v tomto kontextu těží z úspěchu své obnovené nabídky osobních a lehkých užitkových vozů a registruje 508 300 prodaných vozů (422 400 osobních a 86 000 lehkých užitkových vozů), což představuje nárůst o 7,6 %. Podíl na trhu činí 6,6 % (+ 0,1 procentního bodu).

Značka Peugeot dosáhla nárůstu počtu prodaných vozů v drtivé většině západoevropských trhů, zejména v jižní Evropě, ve Španělsku (+14,3 %), Itálii (+16,3 %), Portugalsku (+38,5 %), ale také na šesti hlavních středoevropských a východoevropských trzích. Značka vykazuje nárůst podílu na trhu s OV a LCV v několika evropských zemích, zejména ve Francii a v Itálii, ale také v Rakousku, Belgii, Dánsku a Norsku.

Ve Francii rostl prodej vozů značky Peugeot v průběhu prvního pololetí roku 2014 dvakrát rychleji než trh. Podíl na trhu s osobními a lehkými užitkovými automobily činí 16,8 %. Na trhu s osobními automobily, který vzrostl o 2,9 %, dosáhl Peugeot růstu o 7,5 %, s podílem na trhu ve výši 17 %. Peugeot 308 potvrdil svou vedoucí pozici v segmentu hatchbacků C s podílem na trhu ve výši 3 %. Peugeot 3008 a 508 zůstávají na konci června 2014 v čele svých segmentů a Peugeot 108, který byl uveden na trhu 12. června, zaznamenal v prvním měsíci více než 1 500 objednávek. Díky úspěchu posledních novinek dosáhl podíl značky Peugeot na trhu s osobními automobily 17 %.

Tento růst je rentabilní, neboť značka učinila významný pokrok v prodeji soukromým osobám. Podíl na trhu vzrostl o téměř jeden procentní bod ve srovnání s prvním pololetím roku 2013.

Na evropském trhu lehkých užitkových vozů si Peugeot zachoval svou silnou pozici (10,6 %).

Ve druhé polovině roku bude řada osobních vozů zcela obnovená. V září bude uveden na trh nový Peugeot 508 a zvýšení prodejů se očekává i od vozu Peugeot 108. Modelová řada Peugeot pak bude nejmladší v historii, s průměrným věkem 3 roky. Tato řada bude využívat nejnovější technologie „best in class“: dieselové motory Euro 6 Blue HDi včetně verze vozu Peugeot 308 emitující pouhých 82 g CO2/km; benzinové motory PureTech montované do vozů 108, 208 a 308; novou automatickou převodovku EAT6, kterou bude časem vybaveno 12 modelů.

Asijský region: rychlý nárůst prodejů v Číně

V Číně Peugeot dosáhl během první poloviny roku 2014 celkem 185 000 prodejů. Na trhu s OV, který narost o 12,8 % na 8 120 000 vozů, zaznamenal Peugeot nárůst o 32,4 %.

Modely Peugeot 308, 408, 508 a 301 dosáhly velmi dobrého výsledku. V prvním pololetí jich bylo prodáno celkem 123 600 kusů, z toho 36 700 vozů Peugeot 301.

Crossovery Peugeot 2008 a 3008 vykazují novou dynamiku. Prodeje vozu Peugeot 3008 se po 18 měsících prodeje zvýšily o 37 % na 33 700 kusů. Peugeot 2008 registruje za pouhé 3 měsíce od uvedení více než 11 000 prodaných vozů.

Měsíční podíl na trhu činí v červnu 2,35 %, což je ve srovnání s červnem 2013 o 0,7 procentního bodu více. Během první poloviny roku 2014 dosáhl podíl na trhu 2,3 %.

Prodejní síť nyní tvoří 436 prodejních míst (oproti 350 v červnu 2013). Síť se podílí na rozvoji značky v oblastech vykazujících výrazný hospodářský rozvoj, v nichž dochází k růstu měst, daleko od hlavních historických center na pobřeží.

Druhé pololetí by mělo zůstat velmi dynamické. Prodej vozu nový Peugeot 408 bude zahájen v rámci srpnového autosalonu v Čcheng-tu. Nový Peugeot 508 bude představen na autosalonu v Kantonu na konci listopadu. Na trhu se objeví v lednu 2015.

Ostatní země: Peugeot podporuje ziskové prodeje

Na ostatních velkých světových trzích se více či méně projevuje klesající trend. Peugeot utrpěl ztráty v důsledku devalvace měn v některých zemích a zejména slabého kurzu amerického dolaru vůči euru. Ten zapříčinil inflaci, která vedla k významnému poklesu kupní síly a tržní úrovně. Peugeot v této situaci zvolil obchodní politiku zaměřenou na ziskovost, soustředil se na distribuční kanály a pricing power (schopnost zpeněžit stávající hodnotu). Na trzích vykazujících silný pokles vede tato politika ke ztrátě prodejních objemů, která je ale někdy kompenzována nárůstem podílů na trhu.

V Latinské Americe se tak značce Peugeot podařilo zvýšit podíl na trhu v Argentině, a to na 10,9 % (+0,3 procentního bodu). To představuje 40 000 kusů (-21,4 %), na trhu, který vykazuje pokles 23,8 % v důsledku nových automobilových daní, omezení dovozu od začátku roku 2014 a pokračující devalvace argentinského pesa vůči dolaru. Trh by měly oživit velmi příznivé úvěrové sazby pro koupi vozidel vyrobených v Argentině.

V Brazílii má na odvětví automobilového průmyslu vliv zejména nízký růst. Automobilový průmysl se potýká s omezeným přístupem k úvěrům a vysokými daněmi. Brazilský automobilový trh klesl o 7,3 % na 1,58 milionů kusů a prodeje vozů Peugeot zaznamenaly pokles o 18,7 % na 22 600 kusů. Značka Peugeot očekávala pokles objemů kvůli ukončení prodeje modelů Peugeot 207 a Hoggar. Na začátku roku 2015 se však očekává příchod vozu Peugeot 2008, který by měl přispět k obnovení dynamiky.

V Rusku se v první polovině roku 2014 prodalo 1,23 milionu vozů, což představuje pokles o 7,9 % (v prvním pololetí roku 2013 činily prodeje 1 333 000 kusů).  V zemi bylo nově registrováno 12 200 vozů Peugeot, což znamená pokles o 30,7 % ve srovnání s rokem 2013 (17 557 vozů). Podíl na trhu činí 1 %. Na výsledek měly negativní vliv dva hlavní faktory: celkový pokles trhu a zhoršení cenové pozice vyplývající z obnoveného agresivního marketingu v automobilovém odvětví. Prodeje vozu Peugeot 408 vyráběného v závodě v Kaluze jsou lepší než prodej ostatních dovážených modelů. Důvodem je to, že vůz pochází z místní výroby. Moskevský autosalon, který se koná na konci srpna a na kterém se ve světové premiéře představí Peugeot 508 a v ruské premiéře Peugeot 308, by měl značce umožnit vrátit se k růstu.

Na Ukrajině, jejíž trh prudce spadnul o 43 %, se značce podařilo snížit pokles na 3 % a zvýšit podíl na trhu o 1,7 procentního bodu na 3,8 %.

V Alžírsku Peugeot obsadil s 19 800 prodanými vozy (10,7 %) druhé místo na prudce klesajícím trhu (-27,9 % oproti roku 2013).

V Turecku klesl trhu v prvním pololetí o 26 % v důsledku vyšších úvěrových úrokových sazeb a zvýšení cen, které má kompenzovat devalvaci turecké liry. Značka v tomto kontextu prodala 9 600 vozů a zvýšila svůj podíl na trhu v segmentu B o 0,8 procentního bodu. Peugeot 301 se v červnu stal jedničkou ve svém segmentu a za celé první pololetí obsadil 3. místo. Vývoji v druhém pololetí by mělo napomoci zahájení prodeje vozu nový Peugeot 508 a nabídka automatické převodovky u vozu Peugeot 308.

Úspěšná uvedení vozů Peugeot 308, 308 SW, crossoverů 2008 a 3008 a lehkých užitkových vozů

Peugeot 308, který byl zvolen Autem roku 2014, má za sebou velmi dynamický start. Prodej tohoto modelu byl zahájen v září 2013 a v červnu 2014 překročil hranici 100 000 objednávek. Verze 308 SW již registruje více než 21 000 objednávek. Peugeot 308 přispívá k přesunu značky směrem k luxusnějším kategoriím vozů. 42 % prodaných vozů má 3. nebo 4. úroveň výbavy. Úspěch také pozitivně ovlivnil továrnu v Sochaux. Od začátku června je v provozu noční směna, čímž se celková produkce zvýšila na 900 vozů Peugeot 308 za den (+ 160 vozů / den).

Vozy Peugeot 2008 a 3008 i nadále zažívají obrovský úspěch. Celosvětové prodeje vozu Peugeot 2008 dosáhly v průběhu prvního pololetí 95 400 kusů. V květnu se vůz ujal vedení ve svém segmentu s 23,3% podílem na evropském trhu (30 zemí). 65 % prodaných vozů je v nejvyšších úrovních výbavy  3 a 3+. Z toho má přínos i továrna v Mulhouse, kde se výroba zvýšila z 310 kusů za den při uvedení vozu na trh na 860 kusů denně na začátku dubna 2014.

Prodeje vozu Peugeot 3008, jehož objemy v Číně neustále rostou a v Evropě se v nedávné době začala prodávat jeho modernizovaná verze, se v celosvětovém měřítku zvýšily o 13 % na 83 000 kusů.

Peugeot 301 pokračuje po svém uvedení na čínský trh ve svém úspěšném tažení. Prodeje se zvýšily o 55 % na 58 100 kusů.

Úspěch zaznamenává celá řada užitkových vozů Peugeot, prodej vozů Peugeot Partner se zvýšil o 7 % na 66 100 vozů, Peugeot Expert na 15 600 vozů (+23 %) a Peugeot Boxer na 27 800 vozů (+2 %).

Sportovní programy posilují zviditelnění značky

K oživení ambicí značky přispívají i sportovní aktivity a sponzoring. Značku Peugeot čeká na začátku roku 2015 s vozem 2008 DKR velký návrat na Dakar. Tento návrat ke sportovnímu programu mezinárodního rozsahu proběhne s vozem, který má rovněž celosvětové ambice. Peugeot 2008 je již úspěšný v Evropě, nedávno byl uveden na čínský trh a na začátku roku 2015 bude zahájen jeho prodej v Latinské Americe.

Kromě toho Peugeot také uzavřel v lednu 2014 partnerství s Novakem Djokovičem. Tato spolupráce, která má zlepšit zviditelnění značky ve velkých zemích, v nichž probíhají tenisové turnaje ATP, začala naprosto příkladně. Novak Djokovič, který zvítězil ve Wimbledonu a byl finalistou French Open, se vrátil do čela žebříčku ATP. Je spojen s úspěšnými reklamami. V Evropě jde o televizní kampaň na Peugeot 208 a v Číně na Peugeot 2008.

Peugeot 407 2.7
Rok výroby: 2009
Stav: 114 003 km
Cena: 140 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 84 078 km
Cena: 135 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků