Peugeot a Citroën začnou udávat u dieselů spotřebu ve skutečném provozu

Koncern PSA se rozhodl, že bude u vybraných modelů značek Citroën a Peugeot se vznětovými motory udávat i spotřebu paliva a emise ve skutečném provozu. Vedení koncernu říká, že tím chce potvrdit svoje postavení výrobce nejúspornějších dieselů na trhu.

Možná je to i příprava na nové normy měření spotřeby, které jsou označeny jako WLTC (nebo také WLTP). Už jsme se jimi zaobírali v samostatném článku a jen připomeneme, že by mohly platit už od roku 2017.

Život řidiče | Technika

Normované měření spotřeby dnes a zítra: Ztratí start/stop smysl?

Peugeot ani Citroën ale nespecifikují, jak budou testy spotřeby v reálném provozu probíhat a podle jaké metodiky. Prý je ale bude provádět nezávislá instituce. Měřit se ale bude jen spotřeba paliva a z ní se budou dopočítávat emise CO2.

PSA také tvrdí, že když se na svět dostaly první zprávy o tom, že diesely vypouštějí mnohem více emisí, než by měly, provedl koncern měření více než čtyř tisíc náhodně vybraných aut. Data prý byla v normě a PSA popírá, že by používal jakoukoli metodu, která dovolí obejít normované měření emisí.

Citroën C1 0.998
Rok výroby: 2008
Stav: 47 444 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 135 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 163 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků