Peugeot 908 HY: hybrid pro Le Mans

U příležitosti posledního závodu série Le Mans Series 2008 na okruhu v Silverstone představil Peugeot Sport demonstrační vůz 908 HDI FAP vybavený hybridním pohonem. Koncept 908 HY ve stříbřitě šedém hávu naznačuje, jakou podobu by mohl mít budoucí reprezentant značky Peugeot na vytrvalostních okruzích. Jeho případný vývoj však závisí na pravidlech pro vozy kategorie LMP1, která budou platit od roku 2009.   

Uvedená technologie HY umožňuje shromáždit a uchovat část kinetické energie brzdícího vozu, která se u nehybridního vozu promění v brzdách bez využití v teplo. Tato disponibilní energie dovoluje zlepšit účinnost buď zvýšením výkonu při zachování stejné spotřeby, nebo snížením spotřeby při zachování výkonových parametrů motoru. Obojí pochopitelně díky využití nashromážděné elektrické energie.

Konkrétní systém tohoto demonstračního vozu se, krom vznětového motoru, skládá ze dvou víceméně klasických složek - elektrického motorgenerátoru o výkonu 60 kW na místě startéru a akumulátorů uchovávajících nashromážděnou energii v podobě 600 lithium-iontových článků uložených do 10 sad (6 baterií v kabině na místě původní baterie a 4 v rovné podlaze na levé straně).

908 HY je pochopitelně schopen fungovat ve všech třech režimech, kombinujících využití elektrického a vznětového motoru.

V jednom kole na okruhu v Le Mans systém shromáždí veškerou uchovatou energii během dvaceti až třiceti vteřin, kterou pilot může využít k nárazovému zvýšení výkonu o dodatečných 60 kW (80 k) po dobu přibližně 20 vteřin v každém kole, nebo ke snížení spotřeby paliva (v rozmezí od 3 do 5 %), přičemž výkonové parametry zůstávají díky využité hybridní mechanické energii stejné. 

Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 908 HY
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků