V roce 2000 jsem koupil 605 R. 1990 .2.0.BENZIN S AUTEM jsem jezdil ještě 17let a opravdu spokojenost ano bylo pár závad v elektrice a běžné opravy brzd výfuk oleje atd.ale jinak opravdu pěkně svezení auto jsem do jezdil az do konce, bohužel pak už koroze prahu a náprav a nakonec klekla spojka už jsem neinvestoval auto si sve za 27let sve odjezdilo a do samého konce startovalo na otočení když ho odvazali do šrotu zatlačil jsem slzicku.to byla vlajkoVa loď, parník silnic
Přidávám se k Vám s tím sentimentem. Moje "stařenka " má sice roky, ale běhá jako za mlada. Při počtu najetých kilometrů (950000 km) se nechce věřit, že průměrná spotřeba je stále kolem 8 l. Byly doby, kdy jsem jezdil 6 l a při cestách do Chorvatska si vzala 5.Zjistil jsem za ty roky, že veliký vliv na spotřebu má styl a způsob jízdy. Za celou dobu neměla stařenka větší problémy s motorem. Dostávala pravidelně po 10 000 nový olej, výměna filtrů, rozvody po 100 000.Motor je do dneška 100%. Musel jsem však vyměnit před dvěma roky karoserii. Motor zůstal původní. Za to velice děkuji PEUGEOTU, jak kvalitně a spolehlivě vyráběli v roce 1994. Ještě jednou děkuji a věřím, že i přes útok na dieslové motory se mi podaří TK. S pozdravem a úctou k výrobciIng. Čermák Jindřich, Třebíč
Za málo peněz hodně muziky mám 2.5td a při lehčí noze bere do 6 litrů a ten pocit bezpečí je k nezaplacení! O ohromným prostoru ani nemluvím! Motor super jen ta elektronika občas pozlobi ale nic závažného
Jéé Peguot 605, k tomu můžu říct že jsem se vněm vezl když mi bylo kolem 25-ti a to bylo poprvéco jsem si vzpoměl na Tatru 613 ve které mne občas vozíval děda když nevezl ředitele ale jen náměstka.... to mi bylo cca 6 let. Podruhé jsem si vzpoměl na T-613 a to někdy ve třiceti v Alfě Romeo166... A pak se člověk veze v 7- mičkové vrtuli nebo v superbu :-DA ten pocit né a né přijít. Krásný den. Zdraví - M.
Ma ju doteraz 2.5 TD r.v. 97..... Zavady boli uz vseliake, ale motor ide doteraz na brnk
Chtel bych autorovi čiánku poděkovat. Je vidět,že 605 dokáže i po tolika letech vzbudit ještě mnoho "emocí",at už kladných,či záporných. Za sebe mohu říci jen to,že jsem vlastnil tři 605 . První byla 2,1TD ,bohužel jsem nenatrefil na dobrý kup(zřejmě mladická nerozvážnost). Stále jsem investoval do oprav, a nakonec se naboural. Díky užasnému komfortu z jízdy jsem na 605 přesto nezanevřel a pořídil 2,5TD , s tou jsem jezdil bez problému 8 let,než mě "přehlédnul" řidič kamionu a já skončil po čelním nárazu odmrštěný v poli. Auto byla totálka,ale mě vytáhli jen s vykloubeným ramenem. Můžeme se jen domýšlet,jak bych vypadal při jízdě třeba ve VW,či jinem voze... Proto jsem si pořídil třetí605 a po jiném voze vůbec netoužím.Maximální spokojenost!Komfortní a bezpečný vůz s velkým dojezdem.
Jeden z najkrajsich sedanov ake boli kedy postavene a ukazka dokonale elegantneho dizajnu. Na tom aute vsetko do seba zapada, nenajdete jedinu rusivu linku alebo patvar. Cele to vytvara cisty, nevtieravy a okazaly celok, to auto je nadherne od A do Z, nehra sa na nic, skratka kam pride, tam je jasne kto je nenuteny a prirodzeny elegan. To iste ako na spolocenskej akcii, ten pravy elegan sa pozna okamzite na rozdiel od ten novodobej tzv aristokracie, na ktorej sako sedi ako past na oko. Kiez by sa aj dnes vyrabali auta, ktore maju charakter a nie take, na ktorych dokonale vidite z coho vsetkeho made in bohvie kde je to pozliepane a cele navyse je to tak spravene ze sa to za a: neda opravit (pripadne musite rozobrat polovicu auta), za b: ze je to spotrebny tovar, za c: filozofia obal predava, za d: snaha zaujat za kazdu cenu (co konci tragicky viz priklad so sakom hore). Slovicko elegancia je tu jasny vitaz: postavim vedla seba toto auto (samozrejme v nalezitom stave) a ktorykolvek grotesktny smiesny sedan z vyssej strednej dnes a vec je skratka jasna.
Mam 605ku 2,1D 91rocnik..najazdenych cca 400tis.km.. Som spokojny,ale dost vela penazi uz som donho narval...momentalne vsetko ok..bezproblemova jazda...SPOKOJNOST...Ak sa najde niekto kto ma 605ku,ozvite sa..dame stretko,pokecame..
zdravim.Michal avsšechny ostatní.tak už je to pravda opěm jsem si koupil 605 2.1 td.sice je to auticko od auto vraha ale snad se ji podari zcela vratit puvodni slavu.ma uz taky natoceno vic nez 335000 km a zachazeni autovrahu se na ní také podepsalo.ale doufam ze jestště zdaleka nepřichází její konec.Je to moje druhá a stou první jsem byl spokojen.A tak jsem se s radostí vrátil a doufám že to s polu vydržíme velmi dlouho.zacínam se poohlížet po dílech abych si udělal osobní sklad a mohl v ní jezdit ještě za dvacet roků.no uvidíme jak se vse dál vivine.ale zítra opět startuji a xsara jde do světa i když to není také žádná vražda ale 605 to není a nikdy ani se jí nemůže ani přiblížit.rozhode rád pokecám a když se stretkem to nebude jen tak žiji u Domažlic.
Ahojte,zaujimave reakcie od ludi, co sa v takomto aute neviezli a len do neho pozerali cez zavrete okno. Vlastnim 605 od roku 1999, model z r 91, 2.1 td. malo 140000km .Oktavie a cela VW moze na 605 pozerat len z poza bucka. Kvalita, spotreba, material pohodlie sa neda porovnat. Ked sa 605 vyrabali bol vo VW superb, ci phaeton niekde v pienkach a "Phaeton " aj tak skoncil. S autom som budil pozornost kde som prisiel, ziadne extra upravy, len pekna bordova farba, krasne umyte, ciste kolesa, hladky chod motora, elegantne kridlo na kufri. 2.1 td boli asi najspolahlivejsie motory PSA vobec, a spotreba okolo 5,5 do 7 L bola na auto s 1,5 t viac ako len slusna. Vtedy vyrabana AUDI 100, len zavidela. VW + group su tuctove auta, je ich ako much na ho v ne. do predaja mala 290 000 km. a slusne jazdila.V 2008 som ju vymenil za 605 r.v. 99, 2.5 td. s 92000 km na tachometri. dnes ma cez 222 000 km, a nemenil by som za ine. a vlastne za ake????Ved dnes su to "len dopravne prostriedky". to uz nie su auta. Auta sa vyrabali tak do r 2000. potom uz len, plast, hlinik, biznis, smejd, vrak a pod.Spolahlivost tiez asi zalezi od modelu k modelu. Poklepem po dreve, extra opravy sa nerobili. Capy, stabilizatory, celkom bezna vec, remen + napinacia kladka tiez ma svoju zivotnost, alternator som robil zaciatkom januara, a po rozobrati bolo vsetko orig Made in FRANCE, ci GERMANY. Bol to dovoz z DE.Ale max spokojnost. Spotreba priemer 6,6 L pri tazkom slovenskom terene Struca stredneho slovenska, a hmotnosti 1,6 t, obsadena min 2 az 4 osobami denno denne.Motor ide ako novy, spotreba priatelna, zo spodu nic netecie a ni nekvapka, vsade je elegantne a pretrca z radu skoro na kazdom parkovisku.PS: k tomu mondeu, osobne poznam asi 5 majitelov s tymto autom sa Tatra moze schovat. po 3 r isli do pr de le ako srot, alebo zabavka pre faganov co vysli zo skoly.PS: oktavia. kolko ich jazdi z 1 rady ? ? ?Dakujem autorovi za pekny clanok a pripomenutie vynimocneho auta, ktore stale vlastnim :-)
Suhlasim s tym, ze velakrat sa tu vyjadruju ludia, ktori v 605-tke nikdy nesedeli. Mam uz druhu. Prva rok vyroby 1990 benzin 2,0L pri kupe mala najazdene 375000km, mne pri 540000km zacala zrat olej, pri zlozeni hlavy sa zistilo ze valec-piesty su OK, boli len prasknute gufera na ventiloch , vekom stvrdli a nevydrzali. Ked to bolo rozobrate tak som vymenil piestne kruzky, pre istotu. Auto som potom predal (dostal som sluzobne a manzelka odmietala na takom velkom jazdit) taxikarovi a ten ho dokrutil bez problemov do 800.000.Mal som potom viac aut no 605-tku ani jedno neprekonalo, pohodlim a celkovo pocitom ake som mal pri jej soferovani.Tak som si kupil v 2011 2,0 Turbo 108kw r.v.1995, auto ma ktovie kolko najazdene - olej nezerie, interier je dokonaly a este 20 rokov bude, pretoze nebol klamany, teraz 10rocne auto ma skrabance na palubnej doske, vysuchane gombiky, predrate operadlo vodica.Skoda ze take auta ako 605 uz vymieraju. Koho preveziem nechape ako to jazdi ticho a pohodlne a ked poviem, ze to ma 18 rokov neveria lebo interier je ako novy a nemaju taky v svojich novsich autach.
je to preto ze to auto je postavene zo suciastok smerom 'zvnutra von', kdezto dnesne auta sa stavaju smerom 'zvonka dnu', proste ako kelimok termixu, len aby sa toho dalo nasekat x-tisic kusov, najlacnejsie za co najkratsi cas a rychlo predat. Potom to tak aj samozrejme dopadne.
Tak co si pamatuji Peugeot 605, tak můžu říct asi tohle. Podvozek na našich silnicích dost trpěl a některé části moc nevydrželi. Přední brzdy kvůli velké hmotnosti auta dost často trpěli a jejich životnost byla spíš podprůměrná (ale brzdili hodně dobře). Motory na naftu byly jedním slovem tragédie, po ujetí 100tis. a více se na nich objevovaly vážné závady, které auto obvykle vyřadily z provozu. Benzín byl obecně lepší volbou, ovšem čtyřválce neposkytovaly dostatečný výkon ani pružnost, auto bylo líné a spektrum použitelných otáček malé (605 byla pěkně těžká).Největším kamenem úrazu byla elektronika, která si ve většině Peugeotů žije dodnes vlastním životem (a je fuk jestli máte 605 nebo 307). 605 mě nepřestával udivovat tím, jak se dokázal sám porouchávat i opravovat. To co jeden den nefungovalo, za dva dny normálně pracovalo. Bylo docela zajímavé sledovat jak v autě týden nešlo vyhřívání sedaček, kdy se to nakonec samo opravilo a dalších půl roku byl klid. Cyklovač stěračů mi nefungoval 14 dní, když jsem se s tím konečně chystal do servisu, tak začal sám opět záhadně fungovat
S P605 2.1TD (r.v. 1993) jsem jezdil 7 let. Poté šel sešrotovat. Za tu dobu se pokazilo snad všechno co šlo :) Oprav za tu doby bylo opravdu hodne. Výměna celého polomotoru, prasklá kliková hřídel, nefunkční elektronika byla na běžném pořádku (nefunkční stěrače, vyhřívání sedaček, stahování oken, centrální zámek), otevírání dveří, upadlej výfuk, prorezlá karoserie (hlavně prahy), popraskaný lak, značné opotřebení brzdových kotoučů a destiček a jiné drobné neduhy... Poslední měsíce jsem se s ním bál jezdit... Výhodou byla snad jen slušná spotřeba v kombinaci s 80l nádrží a tedy hodne dobrý dojezd. Ale vzpomínám na to auto rád. Tech zážitků které jsem díky němu na cestách zažil... B-]
No nejdůležitější informace je zda jsi auto kupoval jako nové nebo jako ojetinu v bazaru - tudíž si naletěl prodejci. Nevěřím, že německá nebo japonská auta jsou lepší než italská nebo francouzká. Světu vládne globalizace, takže japonec s francouzským motorem nebo ital s podvozkem ze Saabu je naprosto běžná věc. Takže spíš záleží na daném kusu jak se povedl.
Předpokládám, že to auto stálo okolo milionu v dobré výbavě s dobrým motorem, na dnešní poměry by to byl třeba Superb kombi 2.0TDI s DSG převodovkou a spoustou výbavy za 650-800tis. Když uvážím, že uběhlo 20 let s inflací v Evropě okolo 2%, tak jen 40% snížení ceny způsobila inflace. K tomu připočtu ještě velkou položku nárůstu mezd někde okolo 80%, nemluvě o energiích, materiálech.Z toho mi vychází, že automobilky buď musely tehdy dělat neskutečnej balík nebo teď živoří nebo obojí.Co se kvality a užití týká, tak my sami chceme levná auta s životností okolo 5 let s nájezdem do 200tis km. Kdyby jsme chodili kupovat dražší auta, co vydrží víc, asi by se automobilky jedna po druhé neuchylovaly ke zlevňování. IMHO tuto válku začal ke konci 90let VW, když nasadil masivní marketing místo konstruktérů a jako první pochopil a vydělal na tom, co zákazníci chtějí opravdu.Na druhou stranu, dneska si můžete koupit Mondeo 2008 najeto 150tis km s TDCi a s velkou pravděpodobností budete jezdit do 250tis bez oprav (ale poctivých 150tis). Taky si můžete koupit Focus II 2004 s benzínem a dostanete pořád velmi zachovelé a vzhledově přijatelné auto, které splní lehce požadavek každodeního provozu + dovolené a je při tom 9let staré a bude mít najeto okolo 200tis km. Mně to nepřijde nijak špatné. Mluvím o Fordu, protože s ním mám zkušenosti, věřím, že jiná auto (mimo VW od 2000) na tom budou dost podobně.
Protože například staré dvojkové Golfy vidím jezdit po našich silnicích daleko častěji než jejich novější generace, možná jsi v tomto ohledu trefil hřebíček na hlavičku. I když to může souviset i s masovými prodeji golfů překarosovaných na oktávku po roce 96.
Cože golf překarosovanej na Octavii?
A co jiného? Oktávka, Golf, Toledo, A4. Stejné motory, stejné podvozky, technicky téměř stejná auta na jedné společné platformě. Jen kastli si každý udělal svou. :-D
hadam skor A3...
Peugeot 605 byl takove velke, neprehlednutelne a uz od pohledu pohodlne auto. Touzil jsem po nem, ale nakonec jsem nemel ani to stesti abych se v nem svezl. Osobne povazuji jeho tvary za nadcasove a elegantni.Myslim, ze je to jeden z vyraznych kousku automobilove historie.
Ta už i na Peugeot 605 se už dnes vzpomíná jako na dobré, bytelné a spolehlivé auto :-D To je na hluboké zamyšlení kam jsme se to dostali :-OPokud mě paměť neklame, tak P605 patřil, pokud jde o spolehlivost, ke druhé nebo spíš třetí lize. Auta s nájezdem nad 200 000 km byly na celkovou generálku, nebo spíš na sešrotování, protože trpěly velkým množstvím vážných závad, které už bylo nerentabilní řešit. Zkrátka - bylo tak na úrovni tehdejších kompaktů, 10 let, dvěstě tisíc, a do šrotu. U klasických německých aut - MB, BMW, Audi (u Audi než jeho kvalitu pohřbil konzern v půlce 90. let) v té době platilo, že kolem 200 tkm se vymění tlumiče, čepy a jde se na dalších 200 tisíc. Ano, dnes jsou auta podstatně levnější než před 15 - 20 lety, ale taky stojí pěkně za....
konečně někdo kdo o tom něco ví a ne ty senilní plky o kvalitě co tu předvádí tolik nositelů růžových brýlý!!!!!!!!!!!!
brýlý dle vzoru blbý (jako autor té hrubky)B-]
Pri citani tohoto clanku a prispevkov mi neda nereagovat na tento prispevok. Je mi viac ako jasne ze ze 605ku si nikdy nemal. Jednu mame v rodine uz zopar rokov. Napriek tomu ze je to jedna s tych neskprsich kusov rok 97 sa to auto neoplati pri dnesnych cenach predavat tak sme sa rozhodli ze ho nechame dosluzit. Ma najazdene nieco cez 600 tis je to diesel a po meste s nim jazdim za 5.7l a v zime za 7l nafty. Motor ide bezchybne akurat turbo ma svoje najlepsie casy uz za sebou :-) Takze blabol ze 605ka je po 200tis do srotu je upne od veci. Ako sa o auto staras tak to vyzera. A len tak pre zaujimavost v tych rokoch robila automobilka PSA jedny z najkvalitnesich a najodolnejsich dieslovych motorov na svete. Pamatam na dieslive 405ky ktorym sarozsypala naprava ale motor isiel stale
to je neuvěřitelné, opravdu si myslíte, že jedna zkušenost mluví za vše, 605 byla velmi poruchové auto a nic na tom nezmění pár pozitivních zkušeností a to také proto, že před tím, než ten křáp vychytali a dostali se na únosnou kvalitu již to auto přestali dělat a všichni předtím to odensli
Auto jsem dlouhodobě vlastnil. Po stránce motoru měl jsem 2,1 diesel v 80kw. Motor šlapal jako hodinky na ten si nikdy stěžovat nebudu najeté něco přes 220 000km. Problém ovšem byl ve všem co v autě bylo na elektřinu. Těch závad bylo tolik, že jsem tomu ani nechtěl věřit. Po té co přítelkyně auto opřela o vjezd do garáže jsem se rozhodl, že přišel jeho čas.
Jasní ... To skus říct taxikarovi ktery bydli naproti ... S 605 tkou 2.1 hladkej diesel mal najeto 780 tis. Km než ji kvuli vzhledu a staří vymenil za novší 607 ..
Vy mate teda odvahu! Ja, na Vasem miste, bych se bal, ze mne automobilisticti germanofilove (a predevsim jejich tvrde jadro lidove-vozidlovi uctivaci) ukamenuji.Prece kazdy "vi", ze "zabozrouti auto" proste nemuze byt dobre, protoze ho delaji "zabozrouti".:-D :-D :-D
Suhlasim - nedavn som pozeral velmi staru epizodu Top Gear z cca 1994 kde si moderator pochvaloval ze v novinke Renault 19 v palubnej doske to rachoti len pomerne zriedka.Dokonca spominany Renault 19 este aj pochvalil lebo v predchodcoch to rachotilo viac :-)) Za nieco take by dnes ludia aj v najlacnejsom Hyundai nakopali predajcu niekde ...
V roce 1994 Renault 19 byl už šest let stará novinka. Za dva roky přišel nástupce - Renault Mégané. To jen pro upřesnění.
Mas pravdu preto som pisal rok ako "cca" mohol to byt rok 1990 ale aj 1989.Ale urcite to bol Renault 19.
Nadherna nevtierava elegancia. Krasne auto. To co sa vyraba dnes je v drvivej vacsine pripadov proste HNUS co nic nevydrzi. Najviac ma idu zakazdym nasrat blaboly o ´novych, lahkych, ekologickych, recyklovatenych atd´ materialoch, ktore maju presvedcit zakaznika ze musi skakat stastim a radostou nad tym ze ma polovicu motora z umelej hmoty (bakelitova olejova vana trebars od Audi). Ozaj, ako je to s tym pripadom? Po obrovskom humbuku to dajako utichlo. Zeby sa im to zacalo ´recyklovat´ uz vo vyrobe? No a o doslova zlodejstvach v podani istych kvazi ´gut´ znaciek uz ani netreba pisat /hardwer ten isty, softwer inak nastaveny a cena o desiatky tisic vyssia/. Kedy im to konecne uz ludia prestanu zrat? Stavim sa ze potom sa vina hodi na vsadepritomnu eurokrizu, kazda automobilka je uplne svata a fer, len kudia a ekokriza su zle. Fuj, hnus, des!
Na 605-ke je veľmi dobre vidieť, ako autá za posledných 15-20 rokov narástli, zlepšila sa výbava i jazdné výkony, a to všetko pri výraznom poklese ceny. Autá za toto obdobie zlacneli dvoma spôsobmi - absolútne, t.j. auto rovnakej triede sa dá kúpiť lacnejšie a s lepšou výbavou. Súčasne však autá výrazne zlacneli tým, ako sa zväčšujú. Peugeot 605 svojho času patril k vyššej strednej triede, a tomu zodpovedala aj jeho cena. V súčasnosti by ho jeho rozmery aj výkonové parametre oprávňovali na zaradenie do strednej triedy - a aj to ako slabší priemer. Hlavne šírkou sa mu vyrovnajú aj autá o 2 triedy menšie. Jedine rázvor je u 605-ky nadpriemerný, ale nie rekordný. Mondeo ho prekonáva o 50 mm.Takže v súčasnosti sa dá kúpiť auto podobné 605-ke s podobnými jazdnými vlastnosťami a výkonmi za možno 60 % ceny. (Predpokladám, že 605-ky stáli okolo milióna, resp. nad milión.)
Je to přesně tak, jak píšeš. Vývoj aut v posledních dvaceti letech akceleroval neuvěřitelným způsobem.
A jaky privlastek by jste pak prisoudil vyvoji IT za poslednich 20 let? A pokrok v medicine, biochemii, nanotechnologiich atd. Vam pripada jak - uveritelny?Podle meho nazoru je cely automobilovy prumysl zkostnatela brzda pokroku. O inovacich automobilky vic mluvi, nez je delaji a zcela novych veci se spis boji, nez ze by je nasadily do praxe.Jako priklad se staci podivat na stav vyuziti kompozitnich materialu: BMW jich ma plnou marketingovou hubu. Fakt, ze se kompozity uspesne pouzivaji v letectvi, kosmonautice, vojenstvi a sportu uz nejmene 40 let - a tudiz je jejich technologie vcelku zvladnuta a overena - se BMW snazi vytlacit nekam do pozadi a sebe sama oznacit za velikeho inovatora. A verejnost jim to papa i s navijakem.Podobne to je i u motoru: Vi se, ze termodynamicka ucinnost spalovacich motoru stoupa s rostoucim rozdilem teplot na zacatu a na konci obehu. Limitujicim faktorem jsou ovsem materialy motoru, protoze teplota nesmi presahnout jejich moznosti. Je tedy logicke hledat alternativni materialy k soucasnym resenim. Jedna z moznosti je technicka keramika, protoze oproti kovovym materialum snese opravdu hodne vysoke provozni teploty. Pistove spalovaci motory s keramickymi vlozkami valcu jiz existuji a prakticky se vyuzivaji - v tancich a dalsich vojenskych pozemnich systemech. Kupodivu inovatorem v teto oblasti neni zadna z "premiovych" automobilek, ale firma MTU.Kdypak asi uslysime marketingove bludy o tom, jak skvela a inovativni BMW "hodla jit do keramiky".
Ono stačí trochu pozrieť do histórie a dá sa zistiť, že adiabatický motor skúšali už v 70. rokoch (to je ten tvoj s veľkým rozdielom teplôt) a účinnosť nijak zvlášť nestúpla. A keramické vložky sa používajú v Japonsku od 80. rokov, dnes už to má aj ten nenávidený koncern - Nicasil.
tankové motory bych sem opravdu netahal - ano je to špička ( např žádné těsnění hlavy, apod), ale jedná se o malosériovou výrobu, motory jsou vysloveně jednoúčelové (kde taky využit jednotku s výkonem 1200kW, schopnou pracovat v uzavřené ocelové krabici a s veškerými instalacemi schovanými uvnitř) jejíž životnost opravdu není zrovna zázračná a cena naopak obrovská - je to příklad toho co lze udělat pokud je cena až na druhém místě. Lehčí technika používá standartní motory z nákladních aut a tahačů.
Nesrovnaval jsem tankove a automobilove motory. Hovoril jsem o tom, kdo skutecne stoji za vyvojem technologii a kdo se tak trochu "chlubi cizim perim".I maloseriova vyroba je vyroba. I maloseriova vyroba muze vyzadovat velke technologicke know-how. To, ze se neceho dela malo prece vubec neznamena, ze je to trivialni.
Nějak jsem měl pocit že právě srovnáváš.Ano MTU má jedinečné know - how, nicméně na této úrovni má prakticky monopol (komu nedodává přímo, ten vyrábí v licenci) a motory v této oblasti si stojí (technickým provedením a účelem) asi jako motory v závodních speciálech proti běžné produkci. Obávám se že řešení použitá v této oblasti se do běžné produkce příliš nedostanou, jednak jsou pro standartní produkci nepraktická, jednak drahé.Např. v této oblasti se jaksi nepočítá se servisními intervaly, ale s nepřetržitou údržbou atd. atd.
podla mna je pokrok v automotive velmi slusny.Hlavne co sa tyka bezpecnosti, komfortu (aj hluku), ekologie (normy Euro), vykonov (asi 20 rokov dozadu bolo ozaj rychle auto co malo cca 120koni - dnes ma 140koni bezne aj Octavia, ci Passat), ci antikoroznej ochrany.
Pokrok tam samozrejme je. Osobne se ale domnivam, ze jen pozvolny protoze se ani zdaleka nevyuzivaji jiz dostupne moznosti a reseni.Dam Vam priklad: Jedna nejmenovana firma ma k dispozici know-how taliru tlumicich jednotek z kompozitnich materialu. Praktickym nasazenim na testovacich vozech bylo prokazano, ze takove reseni ma pozitivni vliv na snizeni vibraci a hluku prenasenych do karoserie a na jizdni komfort a stabilitu. Nicmene, ani "premiovi" OEM o to nemaji zajem, protoze cena je o 25 Kc vyssi nez u stavajicich taliru z oceli. Navyseni ceny by bylo cca 100 Kc na jeden osobni vuz. Osobne se domnivam, ze takove navyseni nakladu by vyrobci klidne mohli promitnout do ceny aniz by to nejak ohrozilo jejich pozici na trhu.Jiste, da se to chapat. Vyrobci proste jen chteji maximalizovat sve zisky - jako kazdy jiny - a tudiz nove reseni musi umoznit zvysit ziskovou marzi. Je logicke, ze se pak spousta zajimavych napadu a neotrelych konstrukci nedostane dal nez do faze CAD modelu. Prumysl, ve kterem je prvorada maximalizace zisku ovsem nelze nazyvat inovativnim ve smyslu technologickych inovaci.
lenze v tom je hromada dalsich faktorov, nie len vyrobne naklady: riziko, spolahlivost, udrzovatelnost, zivotnost, spolahlivost dodavatelskej siete, nahraditelnost neoriginalnymi dielmi...
Prosim, verte mi, ze prvni a nekdy i jedine, co automobilku ORPAVDU zajima, je "o kolik je to levnejsi nez stavajici reseni". Vse ostatni je az podruzne.
Vývoj ano, výrobek ne.
jty ji blb tys to nepochopil vid. jdi si koupit ten predrazenej koncern a dal slintej nad clasicama a kvalitnima bytelnyma autama ktera se dnes nevyrabi viz oncern pouziva hlinikove napravy a jejich soucasti driv to bylo poctivy zelezo ty napravy nazdar a na vic vyroba se zlevnuje protoze se sidi materialy
Železo je dražší než hliník, deset z devíti sběračů kovů potvrzuje ! Opravdu ?
nevie odkial si vzal prave koncern ale ok...mimochodom, vies ze hlinnikove napravy ma aj peugeot, napr 407 a 508GT. A su to nadrpiemerne dobre napravy, s ktorymi nie su velke problemy.
Ackoliv s Vami principielne souhlasim, nemyslim, ze neni nejlepsi nadavat nekomu do blbu a pak rikat, ze se pouzivalo "poctivy zelezo". To z Vas v diskusi dela obhroubleho vidlaka, ktery nezna rozdil mezi zelezem a oceli.
:-DPonekud jsem se do toho zamotal, ale asi tusite co jsem chtel rici.
Pokud vím, tak hliník je dražší než železo. A ty hliníkové nápravy např. Passat či Superb se dají nahradit trvanlivějšími ocelovými. A to, že auto je jen spotřební věc, vědí na Západě už hodně dávno....
S tvým písemným projevem bys neměl nikomu říkat, že je blb. A proč si říkáš jirka a ne Jirka?
Škoda že se dnes již nevyrábí tak bytelná auta.
nojo zase desítky naklikaných plusů u hovadiny od chytráka z Ukrajiny, víte my tady nejsme na Ukrajině a nemáme většinu cest polňaček nebo tankdromů jak za komunistů, takže tu nepořebujeme speciální jednoduché konstrukce vyztužených aut s vyšší světlou výškou
Čtu clanek a je mi zle z pána "Petr" 605 vlastním řadu let.R.v92 a nemám ani náznak korozi.Vše ok.Jen pravidelný servis,který dělám sám. Uručitele ten on to pan má Favorita,potahy z Tigra a poklice z tesca.Blbec...
opravdu, a bytelná v čem, v bezpečnosti, to snad určitě ne, moderním autům se stará auta nemohou rovnat, v životnosti karoserie také ne (nebyl pozink) ve spolehlivosti také ne, tyto auta měly problémy s elektronikou a mnohdy byly motory katastrofa nízký výkon a silná poruchovost (turmodmychadla propouštěla olej, potory V6 byly totální katastrofa odcházali již při nájezdu jen několika desítek tisíc, odcházely řemeny, vačkové hřídele, motor se potkával a zadíral díky zanášení šoupátku olejového čerpadla, naftovým motorům praskaly hlavy, přehřívali se a byli slabé do roku 93 byly nafty v 605 obrovskou katastrofou, odcházely celé motory díky zadření napínací kladky dále 605 měly obrovské problémy s brzdami, díky nestandardnímu řešení soustavy atd. atd.) TAKOVÉ ZPOMÍNKY JSOU KALSICKÉ RŮŽOVÉ BRÝLE
Vím, že je to pár let, ale reaguju, protože ty evidentně vůbec netušíš, jaké ty vozy byly. Pozinkované kastle měly, to si asi pleteš s nějakými Fiaty nebo Opely té doby. Řadu let jsem dělal ve značkovém Peugeotu servis, a 605 byla povedený model co se týče podvozku a karoserie, horší to bylo možná jedině s elektronikou. Na brzdách nebylo nic nestandardního, nic co by nepoužívaly konkurenční automobilky. Zřejmě jsi myslel kombinaci kotoučů s vnitřními bubny pro ruční brzdu vzadu. Pokud auto jezdilo pravidelně do značkového servisu (kde věděli, jak je udržovat) na prohlídky, nebyl s nimi problém. V6 nebyly zdaleka taková katastrofa, jak popisuješ, prasklou hlavu u dieselu možná tak u někoho kdo motor dlouho vařil. Tam byly spíš problémy se zdvihátky ventilů, ale průměrně tak při nájezdu 160tkm+. Zkrátka, problémy nebyly tak obrovské, jak píšeš, a komfort a bezpečnost toho auta byly skvělé. Pamatuju dobře např. problémy tehdejších Mercedesů řady S, tomu bych se nebál říkat katastrofa. Neznalost neomlouvá, nepomlouvej, když neznáš problematiku, viz. pozink karosérie, to je prostě fakt. To, že někdo po bouračce nekoupil originál pozink díly a auto potom hnilo nebyla chyba Peugeotu. Sám jsem vlastnil dvoulitrový benzín, měl jsem v něm nehodu na dálnici a nedám dopustit na to, jak bytelné auto to bylo. Howgh.
Ono se uz dneska vubec nevyrabi auta.... driv bylo auto ukazka schopnosti konstrukteru a odskousenych soucastek, vyrobeno aby vydrzelo naveky. dnesni dopravni spotrebice sou vyrobeny marketingovym a pr oddelenim a planovanou zivotnost maj 5let. hnus
jo jasne, naveky.kolko tych 20 rocnych peugeotov 605 je este pojazdnych ?
a kolko hond, toyot, volskswagenov(napr golf3 som uz nevidel v uliciach ani nepamatam) atd?
veto vy si jako myslíte, že před 20 roky v ČR byly Toyoty, Golfy atd. u nás normální auta, nebo proč píšete takové nesmysly, značné množství takových aut jezdí tam, kde to byla normální auta před 20 lety, ale 605 ani tam opravdu neuvidíte, protože to bylo dost poruchové auto
20 rocne auta uz takmer nejazdia. mozno tak lestenky a veterany, o ktore sa poctivo stara majitel. malo ktore auto vydrzi 20 rokov. ludia su narocni, a 20 rocne auto nesplni bezpecnostne kriteria, pohodlie, nie je take pekne atd... ludia su proste ovela narocnejsi ako v case skodovky 120, ktora mala uzitkovu hodnotu a nikto neriesil moderny vzhlad a podobne. doba sa zmenila.
Předal jsem otci BMW 520i řada e34, a to auto jezdí a bezpečně:o) Pro mne má charisma a nádherně tvarovanou karoserii i po těch letech, má duši:o) Vidím za tím autem právě ty konstruktéry, kteří to auto dělali pro řidiče, pro radost a ne marketing. Je z roku 1988. Rezaví už někde, ale auta z toho roku už snad jinak ani moc nejezdí, jenže tohle mělo dvojitý pozink...mimochodem s MB124 ve stejné době ho řadím jako dvě nejlepší auta své doby.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.