Peugeot 508 SW: těšte se také na nové kombi (spy photos)

Po první špionážní sadě fotek s novým Peugeotem 508 nám do redakce dorazila další, nyní však s jinou verzí - SW neboli kombi. Sedan se objeví tento rok v Paříži, „eSWéčko“ dorazí o půl roku později.

Mnohé o vzhledu 508 sedan nám před pár dny Peugeot prozradil v Ženevě v podobě konceptu 5. Svalnaté proporce karoserie i pojetí přídě a zádě dávají vzpomenout hlavně na současný hit jménem Opel Insignia. A nejsou to jen ony. Vůz je totiž 4 860 mm dlouhý, což je kóta Insignii velmi blízká (4 830 mm). Délka 508 tak bude o plných 168 mm větší než u 407 a jen o 42 mm menší než u 607. Krom Insigne překoná i dnes největší Ford Mondeo, byť jen o 1,6 cm (Mondeo 4 844 mm). Zbylé rozměry činí 1 880 mm u šířky a 2 815 mm u rozvoru, tedy rovněž vysoká čísla. Převisy karoserie pak mají hodnoty 974 mm u toho předního a 1 071 mm u zadního.

Zajímavější hodnotou je hmotnost vozu, která má činit jen 1 420 kg. To by bylo méně, než je dnes ve střední třídě obvyklé, navíc při použití hybridního pohonu, ještě ke všemu kombinovanému s těžkým dieselovým motorem.

Pod kapotou se samozřejmě objeví široká paleta pohonných jednotek, včetně šestiválcových. Pohon HYbrid4 má spojovat dvoulitrový diesel HDi s výkonem 163 koní a elektromotor s výstupem 37 koní uložený v zádi vozu. Možností v tomto případě má být pohon všech kol a jízda i jen na elektrický pohon. Vůz také při relativně vysokém celkovém výkonu nabídne zajímavou kombinovanou spotřebu pod 4 litry nafty na 100 km (přesně 3,8 l).

Z dalších technických zajímavostí třeba zmínit například hydro-pneumatické odpružení nebo head-up display.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Peugeot 508 SW dorazí po sedanu o půl roku později

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Concept 5 by Peugeot

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků