Peugeot 5008: rodinný Peugeot pro Frankfurt

Peugeot představuje svůj nový model s atypickým označením 5008. Ten se ale snaží být vcelku typickým kompaktním MPV.

Označní modelu 5008 odkazuje jen na dva nedávné typy ze škály Peugeot, a sice na crossover 3008 a malý 1007. Číslo 5 v názvu značí pátý model rodinných vozů značky, dodatečná nula vyjadřuje náležitost ke třídě vozů se zvýšeným posazem a osmička v závěru stroj řadí do aktuální generační řady.

Novinka na své palubě bude hostit až sedmičlennou posádku a má být zaměřena na potřeby rodiny v otázce nabídky prostoru, komfortu, bezpečnosti, ale rovněž jízdních vlastností. S délkou 4 530 mm a výškou 1 640 mm se Peugeot 5008 zařadí mezi prostorné, leč relativně kompaktní automobily, jež nepůsobí dojmem dodávky jako většina MPV. Tomu odpovídá též zdařilá aerodynamika, jež je charakterizována součinitelem Cx 0,29.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přídi dominují rozměrná tvarovaná světla, mezi nimiž jsou uloženy vstupy pro chladicí vzduch kryté robustními vodorovnými příčkami. Skloněná a zaoblená kapota přechází v oblasti přesně nad předními koly v podobně skloněné a opravdu veliké čelní okno (celková plocha plných 1,70 m²). V hojné míře bylo na karosérii použito chromovaných ozdob, jež mají za úkol budit dojem luxusu.

Bohatá zasklená plocha by měla řidiči zajišťovat dobrý výhled do všech stran a posádce pak příjemnou světelnou atmosféru, která může být dále zlepšena použitím rozměrné prosklené střechy s plochou stejnou jako u čelního skla. Při jejím použití pak představuje celková zasklená plocha karosérie Peugeotu 5008 velmi slušných 5,77 m².

Také záď vozu naznačuje, že nové rodinné vozy Peugeot nebudou po vzhledové stránce tak ztřeštěné jako koncernové Citroëny. Koncové světlomety zabíhají ve své horní části hluboko do blatníků, podobně jako světla vpředu, jejich vysoké uložení zajistí dobrou viditelnost, ale zároveň pohodlný přístup do zavazadelníku skrze široké víko.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klíčovou je u vozu podobného zaměření variabilita vnitřního prostoru. Druhá řada sedadel Peugeotu 5008 je tvořena třemi shodnými jednotkami, které lze samostatně nastavovat podélně (v rozmezí 130 mm) i v otázce sklonu opěradla. Tato sedadla lze snadno a elegantně sklopit do roviny podlahy zavazadlového prostoru, po sklopení spolujezdcova sedadla vpřed pak vznikne plocha pro přepravu předmětů v délce až 2 760 mm. Také sedadla třetí řady lze sklápět do podlahy, čímž je jasné, že Opel Zafira dostává konečně adekvátního soupeře.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Peugeot 5008 přináší řadu progresivních elektronických systémů. Pro příklad uveďme head-up displej, který promítá důležité jízdní údaje přímo na čelní okno do zorného pole řidiče, nebo aktivní tempomat. Ten sice neumí do rychlosti vozu zasahovat, ale včas řidiče informuje o blížící se krizové situaci, přesto nejsou tyto zmíněné soustavy v dané kategorii vůbec obvyklé.

Připlatit si lze za zábavní multimediální systém se sedmipalcovými monitory na zadní straně hlavových opěrek předních sedadel, jenž lze propojit s různými datovými zdroji od DVD přehrávače až po herní konzole, ale skrze Bluetooth také s bezdrátovými sluchátky. Do standardní výbavy budou patřit například ESP, šestice airbagů chránící cestující na krajních sedadlech všech tří řad, elektronická parkovací brzda kombinovaná se soustavou usnadňující rozjezdy do kopce nebo systém hlídající tlak v pneumatikách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podvozek byl odvozen z modelu 308, ráfky budou mít průměr 16, 17 a v případě sportovních verzí až 18 palců, přední kotouče pak budou mít průměr až 302 mm. Pod kapotou se objeví řada čtyřválcových pohonných jednotek, kterým však budou pochopitelně kralovat naftové verze HDI, bez výjimek osazované filtrem pevných částic FAP. Dávat budou z objemu 1,6 l 110 koní (82 kW) při kombinované spotřebě 5,4 l nafty na 100 km, v dvoulitrovém provedení pak bude možno volit z výkonů 150 (110 kW) a 163 koní (120 kW) se spotřebou 5,8, resp. 6,8 l/100 km. Zastánci zážehových jednotek budou mít k dispozici zdařilou šestnáctistovku s proměnným časováním ventilů VTi. Ta bude dávat při atmosférickém plnění 120 koní (88 kW) a s přeplňováním pak 156 koní (115 kW). Průměrná spotřeba těchto motorů v kombinovaném režimu bude 7,3 a 7,1 l/100 km. 

Peugeot 5008 bude ve světové premiéře představen na nadcházejícím autosalonu ve Frankfurtu a oficiální evropské uvedení proběhne v průběhu podzimu 2009. Na trh v České republice bude tento model uveden začátkem roku 2010.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 5008
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků