Peugeot 5008: Druhá generace je SUV, čtyřkolka mu však chybí

Model 5008 jsme měli dosud zafixovaný jako sedmimístné MPV, s novou generací je ale všechno jinak.

Obliba automobilů SUV už v dnešní době nikoho nepřekvapí, kolikrát ale současný trend zajde tak daleko, že výrobci zapomenou na tradice a přetvoří k tomuto obrazu model, do které byste to vůbec neřekli. Typickým příkladem je Renault, jehož model Espace, jeden z průkopníků segmentu MPV, si dnes říká crossover, a přestože to Francouzi oficiálně popírají, dalo by se uvažovat také o novém Scénicu. Nyní se přidává Peugeot s modelem 5008.

Druhá generace Peugeotu 5008 do délky narostla o jedenáct centimetrů (nyní měří 4,64 metru) a má rozvor dlouhý 2,84 metru. Schopnost pojmout až sedm cestujících mu zůstala, jenom s designem karoserie pořád tak nějak bojujeme. Zadní partie jsou originální a výrazné plastové lemování dnes frčí, jenže co ta příď? Maska chladiče je zvláštně vysunutá, skoro jako by autu někdo dal do nosu, vykousnutí světlometů už snad ani nemohlo být větší. S osobitostí se to zkrátka nesmí přehánět…

SUV | Premiéry | Design | Peugeot

Peugeot 3008 je nejlépe jezdící auto v segmentu. Navíc nabídne koloběžku

Zcela jasný původ má interiér. Stejnou přístrojovou desku má také menší sourozenec 3008 a v rámci segmentu se jedná o naprosté terno. Volant je tradičně maličký a nekruhový, přístrojový štít tvoří displej s úhlopříčkou 12,3 palce a uprostřed najdeme osmipalcovou obrazovku infotainmentu. Z fotek to vypadá, že interiér posádku příjemně obklopí.

Jak již bylo řečeno, uveze 5008 až sedm cestujících. Sedadla v zadních dvou řadách jsou dělená, opěradla v prostřední řadě jsou dokonce polohovatelná. Vůz si docela jednoduše přetvoříte ve stěhovák - stačí pouze jednotlivá sedadla sklopit nebo vyjmout, což nebude nic těžkého. Každé z nich totiž váží méně než 11 kilogramů.

Ještě k tomu stěhování – základní objem kufru činí 780 litrů, v pětimístném provedení dokonce až 1060 litrů (měřeno metodou VDA). Odkládací prostory v kabině mají celkem 38 litrů, a když překlopíte opěradlo spolujezdce, převezete předměty dlouhé až 3,2 metru.

Zajímavosti | SUV | Peugeot | Paříž 2016

Peugeot 3008 GT je nakonec docela obyčejný, ale GTI bude také

Základem 5008 je modulární platforma EMP2, kterou využívá například i model 308, tomu navíc odpovídají také motory. Základem je dvanáctistovka PureTech o výkonu 96 kW, z benzinových agregátů je pak v nabídce už jenom šestnáctistovka PureTech (THP) se 121 kW. Turbodiesely jsou dva – šestnáctistovka BlueHDi se 73 a 88 kilowatty a dvoulitr BlueHDi se 110 a 132 kilowatty.

Vnějšími rozměry a přepravní kapacitou se vůz velmi podobá Škodě Kodiaq, s pohonem všech kol ale nepočítejte. Ten totiž Peugeot nabízel pouze v hybridních modelech (Hybrid4) a od těch už postupně upouští. Vůz se představí na blížícím se autosalonu v Paříži a do prodeje vstoupí na jaře příštího roku. Ceny zatím nejsou k dispozici.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 139 312 km
Cena: 150 000 Kč
Peugeot 308 1.997
Rok výroby: 2011
Stav: 181 703 km
Cena: 119 000 Kč
Peugeot 5008 1.997
Rok výroby: 2011
Stav: 153 175 km
Cena: 194 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků