Peugeot 407 SW 2.2i 16V: praktický fešák (velký test)

Peugeot 407 SW 2.2i 16V: praktický fešák (velký test)

Kapitoly článku:


To ale nejsou žádné novinky, více jsem byl zajímavý na vnitřní prostor vozu, který by měl být jednou z přirozených předností karoserie kombi. Jak si v tomto směru vede 407 SW? Není to špatné, ale na kombi střední třídy ani nijak zvlášť přesvědčivé. Jako řidič musím ocenit, jak vůz hýčká cestující vpředu, místa je ve všech směrech dostatek a snad jen spolujezdec pocítí při posunutí sedačky vpřed nižší uložení palubní desky, která může trochu poškádlit jeho kolena.

  
Přístrojová deska má pět budíků (mj. i teploměř oleje) se sportovně laděnými bílými číselníky --- Centrální displej klimatizace, palubního počítače a autorádia
  
Nastavitelná loketní opěrka s vnitřním úložným prostorem --- Na změť tlačítek na středové konzole si lze zvyknout jen velmi obtížně

Velký (a proč v případě Peugeotu rovnou neříci slovo lví) podíl na dobrých pocitech předních cestujících měly kvalitní sedadla či spíše křesla, která mohla díky své mohutnosti nabídnout neobyčejnou kombinaci vysokého komfortu a slušného vedení těla. Opěradla i sedáky jsou dlouhé, široké (bohužel zatím ne bystrozraké, ale prý na tom již u Peugeotu pracují) a s čalouněním v kombinaci látka/kůže i velmi příjemné na dotyk. V našem případě měly i elektrické nastavení a najít s nimi optiální pozici za tříramenným, kůží potaženým volantem s příjemně tlustým věncem, bylo velmi snadné.

  
Další spousta ovladačů na vás čeká na sloupku řízení --- Rozumně velká schránka před spolujezdcem --- Střešní panorama...
  
Ovladač zastínění panoramatické střechy --- Omezený prostor vzadu trochu kompenzuje povedená loketní opěrka

Tip: Další fotografie interiéru najdete ve fotogalerii.

Zavazadlům bude fajn

S místem vzadu je to bohužel horší a čtyřistasedmička musí v této kategorii kapitulovat i před několika vozy o třídu nižšími. Neoplývá místem pro hlavu ani pro kolena a sám za sebe (dva metry) jsem si sednul jen s vypětím všech sil a v této poloze bych určitě nebyl schopen vydržet delší cestu. Vzpomeňte třeba na nedávný test Focusu kombi, ve kterém by dva dvoumetroví mohli jet třeba tisíc km v kuse. Pokud si za přerostlého řidiče sedne někdo „normální“, problémy již nejsou a místa pro hlavu i kolena je víceméně dostatek.

  
Dvoumetrovému řidiči je za volantem dobŕe, za sebou si ale příliš nehoví - prostoru pro hlavu ani nohy není nazbyt
  
Běžně vzrostlí jedinci se za sebe usadí bez problémů, za 180 cm ŕidičem zbyde místo i pro dlouhány

V opačném gardu to rovněž jde a nedá se tedy říci, že by Peugeot 407 SW byl uvnitř malým vozem, ale od kombi střední třídy bych určitě čekal více. Velkým problémem je především svažující se střecha,  která nenechává pro hlavu dostatek místa. Inu, elegance zde dostala přednost a záleží pouze na vás, zda je vám toto řešení blízké či nikoli. Pobyt ve voze zpříjemňuje i standardně dodávána panoramatická střecha, která interiér citelně prosvětluje a provzdušňuje. Sice jde jen o drobnost, vytváří však z interiéru čtyřistasedmičky místo, kde budete chtít trávit čas na cestách.

  
Páté dveře lze vyklopit celé nebo pouze jejich okno -- Zavazadlový prostor nemá největší objem, je ale dobře uspořádaný a přístupný
  
Otvor v zadní sedadlech pomůže pŕi převážení dlouhých předmětů --- Kapsy v bocích zavazadelníku

Zavazadlový prostor patrně nendchne lovce krychlových decimetrů, pokud se ale spokojiíte 489 litry základního prostoru a 1 365 litry po sklopení zadních sedadel, zavazadelník se vám odmění svým velmi praktickým uspořádáním. Jeho hlavními trumfy jsou nízká nákladová hrana, zcela plochá podlaha i po sklopení zadních sedadel (sedáky jsou sklopné) a minimalizované zásahy podběhů do zavazadlového prostoru či spíše zcela ploché boční stěny. K tomu přidává dvě malé schránky v bocích (tu pravou v našem případě okupoval CD měnič), otvor pro převážení delších předmětů v zadním opěradle, jakož i obligátní háčky na síť pro zachycení drobnějších předmětů a dvanáctivoltové zásuvky. Zkrátka kompaktní celek se všemi potřebnými „vychytávkami“ a dostatečným prostorem, zabalený do úhledného zevnějšku. Pro mě osobně ideální kombi.

  
Po sklopení zadních sedáků i opěradel vznikne rovná ložná plocha 
 
Schod v kufru nehledejte --- Plnohodnotná rezerva

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud