Peugeot 407 SW 2.2i 16V: praktický fešák (velký test)

27 komentářů

Milan K
8. června • 10:17

Recenze je myslim fajn napsana - nedavno jsem s 407 SW - shodou okolnosti se stejnou motorizaci - jel s kolegou do Bratislavy ...
Osobne bych chtel jen vice zduraznit absenci dostatecneho prostoru na "kolena" na zadnich sedadlech ... Situace je IMHO u SW o chlup lepsi nez u sedanu, nicmene u vozu teto kategorie (i financni) je to obrovsky degradujici ... Vsichni hlavni konkurenti (napr. Passat, Vectra. Mondeo atd.) jsou na tom kralovsky lepe.
 P.S. ve voze ve kterem jsem jel ja (stari asi 4 mesice a najeto cca 27.000 km) se pri razeni vyssiho prevodoveho stupne v cca 5000 otackach vzdy ozival "divny" zvuk (jako by rachtani kov na kov) - u sedanu si nic takoveho nepamatuji - nicmene sazim na to ze to byl problem konkretniho vozu (byl kvuli tomu na kontrole již 2x protoze zvuk se zda s vyssim poctem kilometru vyraznejsi)

Robiro123
8. června • 11:00

Je to silent blok motora. Tak hovoria ľudia, ktorým to robí na P307.

Kuko
8. června • 0:02

Uz davno som necital tak objektivny test na auto.Mozem si to dovolit povedat,lebo SW-cko vlastnim uz 5 mesiacov.Neviem ci som prehliadol,ale da sa sklopit do predu operadlo spolujasca a vznikne priestor 2.7 m.Pekne auto aj zo spomenutymi nedostatkami,este je tam neprakticka roleta v kufre.Neda sa pouzit alternativne obutie napr. v zime a to vdaka velkym brzdovym kotucom,brzdy si dovolim tvrdit su v pohode.Dovolil som si z 200km prudko dolu a ziadny problem.Zadna cast auta je ozaj tvrdsia az ma to prakvapuje,staci nalozit tak 100 kg. a je to ine.Pre rychle predbiehanie staci 5-ka neni treba ist na 4-ku,ta uz divoci.Este jeden nedostatok,kazdi sa po vas obzera az si idu nosi porozbijat,ale to sa okuka a bude dobre.Pozdravujem p.Jandu

Petr Broža
12. června • 20:05

Sklopení předního sedadla je ukázáno na fotografii.

Dusan
7. června • 18:16

Musim rici, ze 407SWcko ma u mne jeden primat a to sice, ze je to snad jediny kombik co vypada lepe nez sedan. Zatimco normalni 407 ma dost podivne proporce, tak SWcko mi prijde elegantnejsi.

SkylineGT-R
7. června • 18:05

Suhlasim ze 407 je velmi zaujimave aextravagantne auto, sam sa niekedy pristihnem ako sa za nim obzeram. Ale nikdy si nepoviem: "To je krasne auto." Vdaka tomu prednemu previsu proste nemoze byt pekny. Kombi je na tom trochu lepsie, stale to je ale velmi nevyvazene. Samozrejme ze to je subjektivne, hovorim svoj nazor. Co uz ale nie je moj nazor ale fakt, ze prave kvoli previsu je malo miesta vzadu. Malokedy je novsi model mensi v interieri ako predchadzajuci. Peugeot to vysvetluje pasivnou bezpecnostou, predovsetkym ochranou chodcov. 5 hniezdiciek maju ale aj auta s minimalnym previsom (BMW 1er) a paradoxne ani ochranou chodcov 407 nijak nevynika. Octavia alebo nadherna Honda Accord maju tiez po 2 hviezdicky. Takze sa Peugeot tak trochu sam dostal. Ma stastie ze sa bude aj tak dobre predavat vdaka jeho extravagancii.

sportsman
7. června • 20:14

Krasny auto to mozna neni, ale na ulici zaujme. S tim previsem to je slozity, to je proste o konstrukci pohonu a aerodynamice (jinak, kdyz se kouknes treba na maserati mc12, tak to ma myslim jeste asi o 15 - 20 cm delsi predni previs a to ma motor uprostred - ciste podrizeno aerodynamice). A s temi crashtesty, to je o tom, ze proste prakticky nejde (aspon ne v tehle dobe) udelat auto, ktery by chranilo vyborne posadku i chodce, ale jelikoz je vetsi pozornost venovana posadce, tak se tenhle "kompromis" presouva na jednu stranu.

Homer
7. června • 13:27

Pan Janda,

neviem ci ste sa uz predtym zaoberali Audio sustavou JBL (necital som clanky) a preto sa chcem opytat ako to hra ?
Dakujem.
H.

pjanda
7. června • 14:52


Bohuzel nejsem zadny autohifista, nemam dostatecny rozhled, takze se do nejakych zasadnich hodnoceni audiosoustav radeji nepoustim. Hraje pekne, ale to Vam asi mnoho nerekne  Rekl bych, ze kvalita odpovidala cene ci ji mirne presahovala (12 000 Kc je pomerne maly priplatek za kvalitni audiosystem) a osobne bych kvalitu reprodukce dal na roven audiosystemu Sony v poslednim Focusu, ktery konec koncu stoji podobne penize. Nevim, s cim mate zkusnost, mohu komparativne srovnat, ale nejakeho hodnoceni, ze ktereho by si zasveceny mohl udelat obrazek, schopen nejsem. JBL se mi libilo vice nez treba hifi systemy v poslednich BMW (snad jen Logic7 byl o neco lepsi, ale ne o moc), ale mene nez treba Harmann-Kardon ve starsich BMW. Kazdopadne jsem si jist, ze JBL stoji za priplatek 12 000 Kc, zvuk ma patricnou silu, je dobre prokresleny a vzhledem k akusticke pohode na palube jej muzete vychutnat i na malou hlasitost.

Ron.Jeremy
8. června • 15:48

JBL a Harman/Kardon je v podstatě jedna firma...

pjanda
8. června • 18:52

Coz ovsem neznamena, ze dva ruzne systemy od ni za velmi odlisnou cenu budou hrat stejne... Pak je tu aspekt, ktery zminoval jeden z prispevatelu - akustika neni jen o sound systemu. Hodnotim to opravdu jako laik, v kterem aute mi jaky system prisel lepsi a jeho zvuk vernejsi nez v jinem.

Ron.Jeremy
12. června • 19:23

Zjednodušeně - JBL dělá spíš "měniče" (repro), Harman/Kardon "budiče" (rcvr/amp).

Dusan
7. června • 18:15

On bohuzel zvuk v aute neni dan jen kvalitou aparatury a v nekterych vozech proste nelze udelat rozumny zvuk (za realne penize) bez ohledu na to jak moc dobry hw vyrobce do auta da. Zalezi hodne na tom jaka je akustika interieru. Pro vyrobce to pochopitelne neni priorita pri vyvoji a pak vznikaji auta, ktera dobre ozvucit skoro nelze.

Bartik
7. června • 13:02

...že by Peugeot 407 SW byl uvnitř malým volem...

asimov
7. června • 11:06

Teda se 160 koníkama se belhat na 200km/h za 60 sekund je celkem dlouhá doba. 1600 kg dělá svoje......

kruch
7. června • 10:35

Vyborne, uz jsem lekl ze se bude "zase" testovat diesel . Pro me 407 SW moc kosmicka, vic se mi libi "klasicky auto" 307 kombik, ale tenhle motor vypada dobre... jenom me prekvapilo, jak dalnice zvysuje spotrebu - na sestku ve 140 km/h to toci jenom 3600 otacek, to me pripada malo na to aby se tolik zvedla spotreba.

Strom
7. června • 10:33

Siroce pusobici zad zpusobuje pouziti sirokouhleho objektivu a stanoviste fotografa. Setkavam se s tim dost casto. Zrejme za to muze marketing. Interier vyfoceny timto zpusobem vypada primo nekonecne a kufr opravdu hluboce.
Doporucoval bych fotit alespon exterier objektivem s ohniskovou vzdalenosti ekv. 50 mm pro kinofilm a udelat par kroku od auta.

pjanda
7. června • 10:50

Cekal jsem, ze toto nekdo vytahne Fotografovani opravdu neni ma silna stranka, na druhou stranu je vuz zvenku focen z opravdu velke vzdalenosti s docela velkym zoomem. Snazil jsem se zad zachytit takovou, jaka opravdu je, ale nedarilo se. A konec koncu, nevidel jsem ani v tistenych casopisech, kde jiste maji kvalitnejsi fotografy nezli me (), ze by zad pusobila tak jako v realu...

Strom
7. června • 14:27

To se da rici pouze o celkove zaberu z boku vozidla. U nej mi pripada perspektiva nezkreslena.
S temi fotografy mate pravdu.  Dodnes si pamatuju na reklamu Skody s az neprirozene dlouhonohou modelkou a prednima sedackama posunutyma na doraz dopredu, aby bylo videt, jak je vzadu hoodne mista.

martin
7. června • 6:53

Článek se mi líbil. Sice nesouhlasím s hodnocením brzd, ty se mi zdají velmi slušné, jinak se mi to zdá objektivní. Ostatní výtky jsou skutečně oprávněné.  Prosím Vás pane Janda, opravte si objem motoru v jeho specifikaci. 1.6 se 116 kW bez turba by byla pecka...

pjanda
7. června • 9:35

Dekuji Vam za pozitivni reakci. U brzd muze byt problem i v predchozim uzivani, ale u testovaneho vozu se opravdu nechovaly uplne nejlepe. Jak jsem jiz konstatoval v testu, projevovalo se to predevsim pri brzdeni z vyssich rychlosti, pri z brzdeni z 90/130 byly vicemene bezchybne i pri opakovanem pouziti.
Jinak dekuji za upozorneni, chybu opravim, tabulka puvodne patrila myslim Fordu Focus

robert1
7. června • 1:10

jen by mě zajímala komparace těhle dvou aut...

pjanda
7. června • 9:43

Myslim, ze ta auta jsou primo nesrovnatelna, jejich zamereni je hodne odlisne. Zatimco 407 je mimoradne pohodlny "cruiser" lpici predevsim na komfortu prepravy, O2 se snazi byt typickym dnesnim kompaktem - tedy co nejuniverzalnejsim autem snazicim se vyhovet vsemoznym pozadavkum. Zalezi na tom, co od auta ocekavate: jestli je pro Vas dulezita samotna trida, je jeden ci druhy vuz automaticky diskvalifikovany, pokud Vam jde o urcity charakter vozu, je treba rici, co preferujete, v mnoha ohledech Vam O2 muze vyhovovat vice. Za 900 tisic Kc bych si kazdopadne radeji koupil 407, zadny bezny kompakt za tyto penize nestoji.

notebook.mail@seznam.cz
8. června • 17:01

P. Janda, za tech 900k kc se da koupit uplne jine a prinejmensim stejne kvalitni auto... Podle mne je to desne predrazene auto... A kdyz uz, tak mne prekvapuje, ze davate prednost 407cce. Myslim, ze byste volil jinak po napr. nejake sluzebni jizde Brn <> Prg na zadnim sedadle prave timto autem nebo OII v combi verzi...

pjanda
8. června • 19:01

Uprimne receno bych si nekoupil ani jedno z techto dvou aut, v tomto pripade slo o hypotetickou situaci, kdybych se rozhodoval mezi temito dvema. Mel jsem moznost jet vzadu v obou autech a rozhodne si nemyslim, ze by to v O2 bylo lepsi. Spise naopak, na 17" kolech to bylo v O2 docela utrpeni a testovana 407 mela take 17". Kazdopadne cestovat vzadu neni nijak zvlast prijemne ani v jednom z techto aut.
Vepredu je ale komfort nesrovnatelny, zde je 407 plnohodnotnou stredni tridou... Kazdopadne trvam na tom, ze 900 tisic je za bezne auto nizsi stredni tridy zcela neprimerena cena, at uz by melo vybavu jakoukoli. Takovou cenu kompakt znacek jako Skoda, Ford apod. proste nema za zadnych okolnosti.

goes
7. června • 0:44

Musim rict, ze po shlednuti zive musim rict, ze vypada vazne pekne. Bohuzel cim je u mne cela nova rada Peugeotu totalne zdegradovana, je ten usmev vepredu. Jedine koukatelne auto s tim usmevem je ve tmave barve provedena 407 coupe, zbyte, obzvlaste ve stribrne barve je hruza hruzouci. Doufam, ze bude co njdriva facelift..

Marek
8. června • 8:54

Presne tak, nejak onemočem prísť tej "tlame" na chuť, inak je sú sedan aj SW vážne vydarené vozy.

Doporučujeme

Články odjinud