Peugeot 407 SW 2.2i 16V: praktický fešák (velký test)

Peugeot v poslední době designově přiostřuje a ke své typické eleganci přidává stále více extravagance. Již vzhled sedanu 407 je nepřehlédnutelný, provedení kombi je ale zcela mimořádné. Vyzkoušeli jsme model SW s druhým nejsilnějším benzínem.
Seznam kapitol
  1. Krátce o vzhledu, interiér
  2. Vnitřní prostor, zavazadelník
  3. Krátce o výbavě, motor, pružnost, spotřeba
  4. Jízdní vlastnosti, řízení, finální slovo, plusy a minusy, parametry
  5. Fotogalerie (všechny snímky)

S Peugeotem 407 se na AutoRevue.cz nesetkáváte poprvé. Velkou zkušeností pro vás mohl být test sedanu s dvoulitrovým turbodieselem, který jsme vám přinesli již loni na podzim. Nedlouho poté se na českém trhu objevila také verze SW, tedy kombi, o níž jste se mohli dozvědět vše podstatné v rozsáhlé tiskové mapě automobilky. Není ale nad osobní zkušenost, kterou se vám pokusíme zprostředkovat v tomto testu.

Do rukou se nám dostal Peugeot 407 SW s benzínovým motorem o objemu 2,2 litru a výkonu 116 kW. Papírové předpoklady dávají čtyřistasedmičce do rukou samé trumfy: je krásná, praktická a dostatečně silná. Je ale vůz v těchto směrech opravdu tak dobrý a je to vůbec jeho pravá podstata? Více vám napoví následující řádky, na kterých se budu soustředit především na to, co testovaný kombík odlišovalo od již dřive zkoušeného sedanu. Tedy vzhled, motor a vnitřní prostor. Neodpustím si ale ani obvyklé hodnocení jízdy a pár dalších postřehů.

  
K výrazné, agresivní a přitom elegantní přídi se u verze SW přidal šípovitý boční profil

Hezčí než na fotkách

Ačkoli Peugeot 407 sedan považuji za designově velmi zdařilý automobil, první fotky verze SW na mě příliš nezapůsobily. Na přídi zůstalo vše při starém - díky rozsáhlému nasávacímu otvoru chlazení, protáhlým předním světlometům, zajímavě umístěným mlhovkám a velkému logu výrobce působí velmi originálním, agresivním a přitom krásným dojmem. Automobilovým estétům i praktikům nemusí vyhovovat pouze velmi dlouhý přední převis, který je ospravedlnitený snad jen motivací o maximální pasivní bezpečnost. Záď ale citelně zmohutněla a ať jsem si prohlížel fotky z jakéhokoli úhlu, její vzhled se mi ne a ne vrýt pod kůži. Masivní a negativně skloněný C-sloupek, obrovská koncová světla zasahující hluboko do zadních blatníků a zadní sklo dotvářející boční profil vozu působí na fotkách velmi mohutným, ale nepříliš elegantním dojmem, obzvláště v kontrastu s poměrně lehce střiženou přídí.

  
Záď na fotkách nevypadá příliš dobře, působí příliš široce a její detaily velmi mohutně. V reálu jí to sluší mnohem více
  
Zadní světla zasahují hluboko do blatníků --- Standardně dodávaná panoramatická střecha --- Umístění zrcátek a rozdělení bočního skla připomene vozy MPV

Jenže živý kontakt s vozem dá vale všem pochybnostem. Čtyřistasedmička je ze všech úhlů pohledu designově velice přesvědčivá, je jímavým mixem praktičnosti a elegance a na velkých kolech se nese městem s neuvěřitelnou noblesou. I přesto, že v době testu nebyla žádnou žhavou novinkou, přitahovala až neuvěřitelnou pozornost okolí. Nepamatuji si, že bych nad nějakým jiným vozem vedl tolik rozhovorů s náhodnými kolemjdoucími, kolegy, známými... A co je důležité a pro mě ještě méně uvěřitelné, za celý týden jsem nezaznamenal jedinou negativní reakci na jeho vzhled. Čtyřistasedmička se i ve verzi SW prostě povedla a pokud nad zde zveřejněnými fotografiemi nevěřícně kroutíte hlavou, běžte se na ní podívat do autosalonu a ještě lépe s ní projet městem. Když už vás nepřesvědčí samotný pohled, zájem okolí určitě ano.

  
Detaily originálně pojaté přídě, jejíž vzhled kazí snad akorát extrémně dlouhý převis karoserie
 
17" alu jsou standardem výbavy Pack Dynamic --- Rozevřené krovky...

Prostorný? Jak pro koho

Interiér je řešen mnohem decentněji než exteriér a více než svým designem zaujme spíše kvalitou materiálů, svým zpracováním a jakousi přítulností. Nebudu ale opakovat slova již řečená v testu sedanu, interiér nezklame designem, zaujme kvalitou a trochu zarmoutí svou ergonomií. Tlačítek je po palubní desce „rozeseto“ opravdu mnoho a těžko si lze zvyknout na jejich rozmístění tak, abyste je ovládali bez současného pohledu na ně.

  
Interiér 407 SW je řešen poměrně klasicky, v našem případě oslovil především kvalitou a luxusem nejvyšší verze
  
Špičkové sedačky či spíše křesla s polokoženým čalouněním --- Sedadlo spolujezdce je standardně sklopné --- Elekrticky nastavitelná a vyhřívaná sedadla jsou rovněž v základu
Sledujte AutoRevue na Facebooku Následující kapitola
Peugeot 308 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 150 368 km
Cena: 110 000 Kč
Peugeot 207 1.4
Rok výroby: 2011
Stav: 60 458 km
Cena: 115 000 Kč
Peugeot 206 1.4
Rok výroby: 2003
Stav: 148 018 km
Cena: 60 000 Kč