Peugeot 407: naftový král extravagance (velký test)

91 komentářů

Roman
11. července • 15:22

Dlouhodobá spotřeba u 2.0 HDi 100 kW po najetých cca 130.000 km je 6,1 litru. Plně naložené auto na dovolenou u moře při jízdě na tempomat a rychlosti cca 120 km/h si po 1.100 km na dálnici vzalo průměrně 5,3 litru.
Kromě dvojí výměny brzd a klasiky jako olej, náplň klimatizace a stěrače pouze nová hadička u posilovače řízení za 1.500 Kč včetně práce v autorizovaném servisu.

Karel Heřmánek
5. července • 0:34

Nikdy si nekupuj F . Ford , Fiat a Francouzský :-D

Turbik
14. května • 9:24

... fabia, fšecky německý auta...

Marw
8. září • 18:13

Aloha vsem. Jake mate nekdo zkusenost 1.6 hdi 80kw? Moc rad bych ho mel v garazi :-)) tak shanim nejake info jestli toma cenu nebo ne... Diky vsem za odpoved ;-)

DanielH
21. září • 16:37

Zdravim, Peugeota 407 1.6Hdi vlastnim uz pres rok. Koupil jsem ho po prvnim majiteli z Danska. Po koupi jsem akorat udelal olej a vsechny filtry. Zatim jsem nemel zadny problem, s autem vetsinou jezdi pritelkyne a ji se auto taky moc zamlouva. Mame tam 17ky kola, auto sedi jak pribity. Je to moc pohodlny vuz se spotrebou max. do 5,5l na 100km. Myslim ze neprohloupite a preju hodne stesti s vyberem.

laco
22. října • 11:48

souhlasim az na tu palubovku a na spotrebu...ja jezdim mimo 5,0 a kombi 6.0. kdyz jsu prase tak 6.5. merene pres pistoli na benzince (stejny stojan, benzinka, dotankovani po 200km).

Pavel
19. ledna • 12:23

Chcel by som sa opytat aky mate nazor na kupu peugeot 407 rocnik 2006,2007 nafta alebo benzin a co je to ten fab filter je to draha zalezotost

Lukass
8. října • 9:26

Hoši to se vám fakt povedlo, testujete 2,0 HDi a přitom máte pod kapotou tu novou 1,6 HDi viz podrobné foto motoru v kapitole motor, spotřeba atd. Máte můj obdiv, že poznáte že to je diesel....

Jan
8. října • 11:39

Ta 16ka je označení počtu ventilů.. V této výbavě ani 1,6 HDI výrobce nenabízí. Pánové chybu neudělali. Ale to nic, nikdo nemůže vědět všechno.

IT
4. října • 10:03

Je to podle mne krásné auto, seč se může jinému nelíbit.Auto se nekupuje jenom skrz kufr, ale také i pro radost z jízdy. Vzadu mohlo být místa o kapánek víc, středový panel je fakt "přestřelený". Rychlosti: brzo budeme mít bodový systém, tak to neřešme....Já bych rád, aby mi řidičák zůstal.Ozvalo se hodně škodováků. Také jsem měl O1 s TDI. Teď Lag.2 s HDI : je citelně tišší, spotřeba 6,2 s O1 byla 5,6. Je fakt, že dost dálnice-tam krapet rychleji nebo couračky(město). K Chorvatsku: 1060 km s O1 průměr 75 km a 5 l. S Lag. průměr 75 a 5,7. HDI bere víc, také těžší auto a gumy 225 oproti 195. Takže v relaci. Nebuďme nekriticky zaslepení škodováci a nezatracujme jiné. S O1 jsem jel pod 5 l při důsledném dodržov. rychlostí na okreskách, plynulé a pozvolné rozjezdy. Když se to na dálnici vzalo kolem 160 km/h, tak 6,6 zcela běžně. K hlučnosti O2: taková Altea je s PD motorem daleko lépe utlumena, vč. aerodynam. hluku. Poznatky z ježdění, ne z časopisů. K P407 jediné: co kvalita, aby to nebyla druhá P307!!! To bych spíš věřil té O2.

Jan
4. října • 11:51

Zatím ani z jediné prodané 407 nepřišla reklamace čehokoliv. Peugeot si asi uvědomil, že metoda odstraňování dětských nemocí po uvedení vozu na trh je malinko kontraproduktivní a prvními dvěma roky u 307 si dost pokazil renomé.

Věci znalí poznají už ze zpracování interiéru. Takže na závěr, vypadá to zatím velmi dobře.

Jan
2. října • 12:48

Po dlouhé době první test, který bych podepsal. Objektivně vzato je vše pravda a můžu jen potvrdit, protože sám u P pracuju a 407 jezdím (znám velmi dobře).

Jen je třeba vzít do úvahy fakt, že pohotovostní hmotnost toho vozu je bez řidiče 1 505 Kg (1 580 i s řidičem o průměrné hmotnosti 75 kg). Není to málo a při akceleraci je to znát. Přesto v testech AutoCaru byla neměřena akcelerace o téměř 1 sekundu lepší. Snad použitím kvalitnější nafty, nevím. Fakt je, že do našeho vozu bereme levnou naftu z "no name" pumpy a když jsem zkusil Aral Super D., jelo to jinak a rychleji. Maximálka byla tachometrových 220 km/h (z mírného kopce) ale dál už ani o píď.

Se stejným motorem jsem jel ve výrazně lehčí 307 a už po prvních metrech to bylo o něčem jiném. Zátah byl prostě úžasnej a bylo to právě o tom, že je tam 160 kg k dobru ve prospěch 307. O2 má, tipuji, zhruba stejnou hmotnostní výhodu.

...motor lze čipovat na celkových 164 k a 410 Nm. Cena je cca 20 000 Kč.

Podvozkově je to ale zcela jiná kapitola a tím se vrátím k předchozímu dotazu a uzavřu. Ještě nikdy se mi nestalo, že bych si škrtl předkem o zem - podotýkám, že nejezdím jen kvalitních asfaltkách. Převis vypadá jako strašák, realita je ale jiná a daleko příjemnější.

Lada
3. října • 10:34

Akcelerace se měří se 2/3 celkové hmotnosti! Proto ji často ve všech autech naměříte většinou lepší vež je.

Např. já mam s TDI 81Kw udávané zrychlení za 11,1 a když jsem to zkoušel, tak mám cca 10s

Pol
3. října • 16:50

Zrychleni meri kazdy vyrobce jinak, vetsinou ale se 2 osobami na palube (nebo vahovym ekvivalentem). Kdybys ji meril s 2/3 celkove hmotnosti, dostal by ses pod hmotnost pohotovostni.
Rozdilnost tveho mereni mohla byt zpusobena nekolika faktory:
-tachometr promeruje
-TDIcka maji casto vetsi vykon, nez je udavanych 81kW, nekdy i 5 kW navic
-lidska chyba

Petr Broža
3. října • 11:23

To je zvláštní, protože já vždy měřím zrychlení ve dvou lidech a zatím jsem se nedostal přes hodnoty udávané výrobcem...

KC
3. října • 21:35

To bude ridicem  Ne, vazne, ja jsem se take s vetsinou aut nedostal na hodnoty udavane vyrobcem a dokonce se na ne nedostanou prakticky nikdy ani v testech, kde to meri presnymi pristroji. Treba me BMW 325 ma udavane zrychleni 0-100 za 7,3, v autbildu namerili 7,9 a ja se obvykle motam take lehce pod osmi. Zalezi to na mnoha faktorech a zatimco v testech je to obvykle prumer nekolika vice ci mene povedenych zrychleni, od vyrobce to urcite bude to nejlepsi kdy dosazene  Takze pokud se nekdo dostane pod udavanou hodnotu stylem 10 vs 11,1, evidentne to meri podle oka a tachometru, coz jsou oboji znacne nepresne pristroje Ja se s Octavii 81 kW horko tezko dostanu pod 12...

Luke
1. října • 21:38

Chtěl bych se zeptat p.Konečného,zda při testu při přejezdu příčných nerovností,želez.přejezdů apod. docházelo k významějšímu ponořování přídě. Zaskočila mě informace v jednom tištěném médiu,že právě v těchto situacích docházelo dokonce ke kontaktu přídě s vozovkou a opětovnému upadávání registrační značky.  

Pavel Konečný
6. října • 10:01

Ne, s tím jsem se nesetkal, možná jsem ale jen nepotkal "ten správný" přejezd.

hnupik
1. října • 18:53

to dusan: hmm tak to by me zajimalo kolik aut ma max 210. a hlavne kde se da dnes jezdit 210 ale nejvic kterym autem ty jezdis pres 200. ja vim obcas me na dalnici vyblika fabka 1,2 co jede 170  (ja kolem 150) ale popravde bych v tom aute nechtel jet ani zadarmo.

Dusan
1. října • 19:22

Odpovim vam oboum najednou. Tohle je casty omyl, ze pokud jezdim na dalnici do dvouset potrebuji auto s maximalkou dveste. Podle mych zkusenosti je realna efektivni maximalka na dalnici tak -30km/hod oproti udavane. Te totiz dosahnete tak na solnem jezere, na uplne rovince po dvoukilometrovem rozjezdu. V nasich podminkach jste schopni maximalky dosahnout za idealnich podminek na dvou mistech dalnice D1 a to pouze ve smeru z Brna na Prahu (opacne jen jednou za Pruhonicema).
Tudiz pokud chce clovek skutecne jezdit vcelku pohodovych 180 a neresit kopce + rozjezdy do nich, tak potrebuje mit maximalku minimalne 220+. Jinak se totiz pote co ho Fabia Junior pribrzdi pod kopcem proste nechyta. Z vlastni zkusenosti mohu rici, ze v dalnicni pohode je zatraceny rozdil mezi autem s maximalkou 210 a 240. Rezerva vykonu je v kazde jizdni fazi totiz nezbytna.

Petr
1. října • 19:51

200 po dálnici je sebevražda. Moje auto se přes 200 dostane bez problému, ale jezdím běžně do 160, rychleji to nemá smysl, neustále někdo brzdí a nerad bych skončil v kamionu, který mají tendenci vletět do levého pruhu i když vidí, jak se k nim zuřivě blížím

Dusan
1. října • 21:24

Ale da a vcelku bez problemu. Akorat nesmi byt moc plno a samozrejme se musi koukat a myslet dopredu, predjizdet kamion ve 200 skutecne neni ten nejlepsi napad.

hnupik
1. října • 17:47

no jen bych si dovolil neobjektivne poznamenat (neridil jsem ho asi jako vetsina z vas, ale mam p406), ze p407 neni zavodni auto, ale "luxusni" limuzina jejiz zamereni jsou dle meho nazoru delsi trasy a hlavne pak po dalnici. tam pak nejake zrychleni 0-100 je celkem jedno spis jde o pohodli, nizky hluk a atd. a hlavne zajimavy vzhled ktery zaujme. takze v techto pohledech vse urcite splnuje. a jen ke spotrebe nevim obcas jezdim a4 v 1,9tdi 96kw a tam spotreba je taky kolem 7l. takze zhruba stejna. vim ze vetsina oktavii jezdi pod 5 a predjedou vsechny auta ale kamaradi kteri ji skutecne maji a jsou objektivni tak zas spotrebu tak moc nechvali... a hlavne preci nejde srovnavat octavii a 407. vzdyt je to jina trida. no jen ten kudr mozna.. ale to auto nedela.... 

hugo
2. října • 17:22

1,9 Tdi 96 kW spotreba 7? Hmm tak to doporucuju nebrzdit do kopce a obcas pouzit radici paku (ta vec napravo od volantu). S 1,9 Tdi 81 kW se za 5,5 obejtivne jezdit da, 6,5 pokud jedu 170 po dalnici. Howgh

Pol
3. října • 16:53

TDI s rotacnim cerpadlem (66kW, 81kW) maji mensi spotrebu nez motory se systemem PD.

Lada
3. října • 20:53

Je vůbec PD oproti TDI motorům s povedeným rotačním čerpadlem krok vpřed?

Pol
7. října • 21:27

Jo, vetsi tlak = lepsi rozpraseni paliva = nizsi emise a vyssi vykon. O ty vyssi spotrebe PD jsem to cetl v jednom clanku v SM a bylo to tam i docela logicky vysvetleny, bohuzel uz to nejsem schopny reprodukovat. Ze by ty kompresory pro vytvoreni vysokeho tlaku odebiraly vetsi vykon, coz by se projevilo prave pri sporive jizde s malym zatizenim?

Petr
5. října • 10:04

Ne, jsou hlučnější a víc žerou

Lada
3. října • 10:27

TDI 81Kw jede v pohodě i pod 5l. Když jsme jeli to chorvatska, tak spotřeba byla za 913Km 5.2l. Dálnice Slovinsko Rakousko 130 - 160. Jeli jsme naprosto svižně, pravda moc jsme nebrzdily.

To A4 96Kw je možná 4x4 proto žere víc!

Dusan
1. října • 18:14

No specialne na dalnici nema tohle auto motor, takze s tim "urcenim" se to tak uplne nepovedlo. Jezdit po dalnici delsi trate s autem co nejede ani 210 uz je dost na hrane.

joe
14. února • 11:57

tak ty budes asi pilot F1 ked Ti je málo 210 km/hod. myslim si, ze na nase dialnice je to az az ...

Dinorex
27. listopadu • 9:52

Mám 407 2.0HDi a jel jsem s ní 220 a šlo by to v pohodě na 240, kdybych na D5 nemusel brzdit kvůli tunelům

ja
1. října • 18:53

To byl asi vtip, ze K cemu je potreba na dalnici rychlejsi auto? Jednak se dnes zas tak rychle jezdit neda, jednak na delsi trati malokdo vydrzi ridit pri takove rychlosti dlouhou dobu (pozornost). Hluk a pohodlne sezeni je o dost dulezitejsi. Spis ten kufricek (407l) neni nic moc - kdyz clovek jede na delsi cestu a vezme kufr, notebook, tuny papiru atp...

Leonardo Cupranek
1. října • 22:07

S tim si dovoluji nesouhlasit. Zaprve: pri vyssi rychlosti se pozornost udrzuje daleko lepe (na nemecke dalnici mi mikrospanek nehrozi ani nahodou, kdezto jizda stotricitkou po rakouske dalnici me uspi spolehlive uz po 100km) a za druhe: at je auto sebekomfortnejsi, vzdy je lepsi byt v posteli v hotelovem pokoji v Parizi uz za 5 hodin, nez za 10.

mhplus
2. října • 11:29

Mne vždy fascinují tyto (s odpuštěním) "kydy":
- žádný člověk není fyzicky ani mentálně schopen udržet absolutní soustředěnost déle než několik desítek minut, hodiny zvládnou jednorázově pouze speciálně trénovaní jedinci. Jezdit "dlouhodobě" v běžném provozu rychlostmi okolo 200km/h je i na německých dálnicich (kde se to "smí"), natož v ostatních státech (kde se jedná o hrubý přestupek), značně stresující a psychicky vyčerpávající záležitost, vyžadující právě tuto absolutní soustředěnost.
- Do Paříže za 5 hodin (pokud tím autor nemyslel cestu třeba z Metz...), to je opravdu vyjádření hodné pískoviště v mateřské školce, které by mělo plnoletého autora minimálně na několik let odstavit od řidičského průkazu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Huhla
4. října • 14:14

jj, souhlas. Ale s tím se musí počítat, že většina tady z těch odborníků jsou jen teoretici. Kdo jel aspoň jednou v životě další trasu (>800 km), ten mi dá určitě za pravdu že ideální cestovní rychlost záleží na autě a podmínkách, ale málokdy překročí 160-170 km/h. A myslím že 407ma je určená hlavně na tohle cestování a taky si myslím že zdejší milovníci chroptících tdi motorů to neocení. Nejdelší trasa je tady "D1" a na ní jsou s tdi nejrychlejší  .

btw - myslím že leo těch 5 hodin myslel letadlem (což +/- odpovídá). Mám taky radši letadlo, ale když si vzpomenu jak část dególa nedávno spadla (zrovna terminál odkud jsem lítal), tak si někdy říkám že i to auto má  něco do sebe .

Huhla

Leonardo Cupranek
4. října • 19:21

Jasne. Majitel benzinaku cestou do Parize urcite nejvic oceni, ze musi tankovat 2x tak casto, nez TDI (zejmena pokud jede tech 170). Alespon se vycura a koupi si eintopf.

LK
5. října • 12:42

Někdo si radši 2x tak často zastaví a protáhne se při tankování, než aby po celou cestu poslouchal dunění traktorového motoru , buďme rádi, že si můžeme vybrat každý to, co mu sedne nejvíc.

Leonardo Cupranek
5. října • 18:02

To je jasne. Jen musim podotknout, ze pri takove rychlosti slysim vsechno jine, jen ne motor. Mimochodem : kolik asi pri takove rychlosti toci bezny benzinak s petikvaltem? Neni nahodou uz pak vic slyset ten benzinak?

BLUFF
1. října • 16:38

Snad kompromisne 2,2 16V nebo 2.0 HDI. Jinak to jsou takovy divny motorizace, sice vykonove dobre odstupnovane, ale papirove dynamika jak pro duchodce a to i s tou V6. Na to, ze se to auto honosi takovymi tvary trochu zklamani.

Petr
1. října • 17:38

Kdybych si měl vybrat, beru 2.2 16V.

iceman
1. října • 16:36

407 2.0 HDI je podprumerne auto stredni tridy... Velmi malo mista v interieru, 2.0 HDI neopliva extra dynamikou a k tomu jeste hodne papa... Takze v podstate je to jen "hezky" auto

Karel Lvíček
1. října • 14:51

Hezké auto, ale jen málokdo ví, že ona "rozesmátá" maska je tam proto, že Peugeot měl problém jeden z motorů pro 407 uchladit, a protože nevěděli, jak to udělat, vyřešil to samotný designér.

Adios!

mrazik
2. října • 12:51

Jak jsi na to přišel ? Absolutní nesmysl. Jedná se pouze o designerský výtvor (mě osobně se líbí), prostě se chtěli odlišit. Samozřejmě, chlazení je lepší, ale to ja až druhotný záměr, protože dnešní motory, kdy se používají co nejchudší spalovací směs, motor tolik neohřeje.

BLUFF
1. října • 16:30

To je zajimavy nazor. 407 ma fakt predek se vstupy jak 911 turbo, me to ale nevadi. Spis se pozastavuju nad zrychlenim 0-100 km/h za dlouhych 11 s i se 100 kw motorem. Vim, ze ani 406 nebyla zadnej sprinter, zejmena se 4-valcovymi motory. 406 1.8 16V mela hrozne dlouhy prevody, vubec to nezrychlovalo, 2.0 16V uz jela o neco lepe, ale stejne zadna hitparada, aspon, ze v nich bylo dost mista a relativne klid. Byli v te dobe lepsi alternativy.

jenyk
27. dubna • 16:16

To zrychlení je opravdu ostudné.Zdá se mi to nějaký malý výkon...

KProbe
1. října • 13:57

Zatímco ve druhé kapitole tvrdíte, že nedostatkem místa zadní sedadla rozhodně netrpí, v kapitole třetí strháváte body za pouze průměrné místo vzadu. Jak to s tím místem tedy vypadá, je to na pochvalu nebo na stržení bodů ?

Petr Broža
1. října • 17:33

Cestující nedostatkem místa netrpí, ale v porovnání s konkurencí (C5, Mondeo, Laguna, Passat) je tam místa méně. Důvod pro minusový bod to rozhodně je.

Anndy
1. října • 13:42

P. Broza - nemozete porovnat tieto dve auta, resp. motory v nich?

Lebo po pravde - mal som moznost jazdit s oboma autami - obidve mali 6° prevodovku. A mozem povedat, ze ta octavia2 bola oproti tomu P delo. mal som pocit, ze TDI je v porovnatelnom aute (no trochu mesom asi) lepsi - pruznejsi a najma octavia je asi o nieco lahsia (neviem - hadam).

Proste mna P407 s tymto motorom vobec nenadchol - z hladiska jazdenia. Ovela lepsi pocit som mal (uplne prekvapivo) z novej octavie2.

hugo
2. října • 12:07

Design peugeotu je krasnej, konecne povedeny auto, nicmene proti O2 to bude mit tezky, 2.0 Tdi ma 0-100 za 9,6s, mensi spotreba, ale hlavne cena 650 vs 800 tisic.

masinka
2. října • 15:02

nastesti ne, protoze konkurentem je pro O2 je 307 a ta dela stovku za 9,8 spotreba bude priblizne stejna a hlavne cena bude taky stejna.

Petr
2. října • 15:16

To je fakt, 407 nemůže být konkurentem Octavie 2, ta je totiž lepší  Možnosti výbav stejný, víc místa vzadu, nižší cena, normální a velkej kufr, pro 407 nemluví vůbec nic, jen ty výkonnější motoury. Ale v O2 bude brzy 2.0 FSI a 2.0T FSI, takže to bude ok.

kraft
4. října • 12:25

Zapomněl jsi ještě napsat, že O2 má víceprvkovou zadní nápravu!

Až se posadíš do obou aut, tak napiš něco o prostoru na zadních sedadlech. A velký kufr? - jo, když vozíš pytle s bramborama, tak ber 02. 

Toto je klasický výkřik někoho, kdo v těchto autech ani neseděl, natožpak jel. 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
PeterL
4. října • 15:36

no ja som sedel v obidvoch automobiloch. Konkrétne Octavia II Ambiente 1,9 TDI 77 kW vs.  Peugeot 407 SR 1,6 HDI 80 kW. Akcia: testovanie vozidiel.Takisto som sedel v Passate rôznych prevedení. Dovolím si tvrdiť, že protipólom O2 nie je P 307, ale P 407. Čo sa týka VW Passat, tak P 407 nie je preňho dostatočnou konkurenciou. Presne ako hovoríš: treba sadnúť a povoziť sa.

kraft
5. října • 7:49

Jestli si seděl jenom v O2, P407 a Passatu různých provedení tak to smekám klobouk.

S Passatem 1,9 TDI 96kW Highline jsem najezdil mnoho tisíc km po celé Evropě, proto se mohu tvému tvrzení upřímně zasmát.

PeterL
5. října • 13:00

môžeš sa smiať, ale pri mojej práci nemám problém vyskúšať si akýkoľvek bežne predávaný automobil. Uvedené vozy som spomínal kvôli vzniknutej debate. 

Ešte otázka na záver: ty si v 407 sedel?

kraft
8. října • 7:39

Naštěstí si dnes může "akýkoľvek bežne predávaný automobil" vyzkoušet kdokoliv bez ohledu na "práci".

Od července jeden kus P407 vlastním (najeto cca 9tkm)  a jediná věc, kterou bych bral z Passata je řazení.

Jaro Prekop
11. října • 0:46

Realne uvazujem o kupe P 407 a rad by som sa spytal na prakticke skusenosti.
Mozes mi prosim poslat mailovy kontakt na moju adresu? Vdaka.

PeterL
8. října • 8:18

No ja by som tam toho našiel viac:

Passat (súčasný): + interiér (user friendly & ergonomický), + motory TDI, + priestor, + hádzanie kvaltov

Peugeot 407: + vonkajší dizajn, + jazdné vlastnosti 

Ale ako som napísal, po skúsenostiach s O II by som tento automobil v pohode videl ako konkurenciu, Passat (nový model) bude pravdepodobne o krok ďalej. 

kraft
11. října • 12:33

To s tím interiérem chce vysvětlení.

Peugeot 407: jízdní vlastnosti +++

Pochopitelně, že O2 je konkurentem, protože se jedná o auto, které stojí na rozhraní nižší střední a střední třídy. A k novému Passatu - říká se, že přání je otcem myšlenky tak, aby si třeba nebyl zklamaný.

hugo
2. října • 19:10

Souhlas, porovnatelny auto s O2 je rozhodne spis 407 nez 307 at se na me nikdo nezlobi....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ron Jeremy
3. října • 1:28

Tím, že se k podvozku z nákupní tašky přidělá velký kufr, dospělé auto nevzniká. O1 byla v tomto směru tragédie (rozvorem náprav vypadá jak 4kolový přivěsný vozík), O2 je na tom o něco lépe, ale pořád je to jen parodie na dospělé auto.

Petr
3. října • 8:37

Možná sis toho nevšiml, ale 407 má vzadu míň místa než Octavia 2. Ono to chce se těma autama projet a teprve pak kydat hnůj. 407 je hůř využitelný auto jak O2, horší kufr, míň místa vzadu atd.

Dr. 120L
4. října • 14:37

Třídu dělá rozvor.... Já O1 - 2 řadim do nižší střední (Astra, Golf, 307, Civic ...) Konkurent pro 407 od škodovky je dle mého Superb (Vectra, Accord, Passat, Mondeo, BMW 3,....). V "A" prodlouženym MB je taky víc místa vzadu než v Céčku ale céčko to neni.... To že marketing škodovky z O2 dělá střední třídu nejni směrodatný ...

Haya
4. října • 15:12

souhlas, podle rozvoru jsou třídy, a né podle toho jakej dlouhej nárazník to má

Veverak
3. října • 10:21

Pokud vim, tak v clanku se psalo ze P407 je na tom hure nez Mondeo, C5 a dalsi. O Octavii jsem nikde nic necetl. Ale je klidne mozny ze to tak bude (i kdyz o tom dooos pochybuju, jelikoz mista v Mondeu je opravdu hodne a O2 do nej ma hodne daleko). Asi zase znova zacina svata valka novych oktavistu, ze O2 je stredni trida, ktera je lepsi a levnejsi nez jina auta stredni tridy. Presne tak jak Skodovkovej marketing chce .

Petr Broža
3. října • 11:25

O tom, že v 407 je zhruba stejně místa jako v O2, jsem psal kdysi do diskuse. 407 má vzadu lepší posaz (lepší sedačky), ale místa pro kolena moc nezbývá.

masinka
1. října • 14:44

Jasne, ze to je hmotnosti.
Octavku porovnavej se 307, pak to bude jakz takz objektivni, nicmene turbokopance od TDI tim asi nevymazes, tak ti stejne bude pripadat, ze to jede jako krava.

Petr Broža
1. října • 17:31

2.0 TDI nemá pověstné "turbokopance", to je specialita zejména motoru 1.9 TDI 96 kW. 2.0 TDI má max. točivého momentu mezi 1700-2500 otáčkami, takže z dynamického hlediska je 2.0 TDI nepatrně lepší než 2.0 HDI a navíc má plynulejší náběh výkonu. Pokud jde o hluk, je na tom HDI v 407 daleko lépe.

iceman
1. října • 23:53

407 je na tom lepe pouze se "zvukem" motoru, O2 je daleko lepe odhlucnena proti aerodynamickemu hluku, takze v souctu jsou natom velmi podobne, dokonce bych rekl, ze ve vyssich rychlostech je v interieru O2 vetsi ticho...je to ale ciste subjektivni zalezitost

Anndy
1. října • 14:54

Mne neslo o turbo-kopance. Mne sa subjektivne zdalo (ale snazil som sa byt objektivny), ze proste O2 ide dobre s tym motorom - ze ma naozaj zatah pri nizkych otackach a do 4500 takmer nie je citit ubytok tahu - resp. skor ochoty zrychlovat aj vo vyssich rychlostiach (tym myslim tak 150-170kmh). Proste som bol prekvapeny, ze O2 je na tom tak dobre. A po pravde P407 na mne nezanechal moc dobry dojem (teda voci O2). Alebo aj inak - som bol prekvapeny, ze O2 je taka dobra :DDD.

ja
1. října • 15:18

Jestli to neni tou hmotnosti - Octavka II (hadam - 1350-1400 kg?), P 407 maji za clankem 1580 kg... 200 kg navic bude dost znat.

Leonardo Cupranek
1. října • 22:02

PumpeDuse (TDI-PD) urcite jede citelne lepe, nez commonrail (HDI), ale cenou proste je ten zvuk. U velkeho mekkeho komfortniho peugeotu je duraz na kultivovanost zvuku asi dulezitejsi. Naopak treba u leonu 1.9 TDI-PD 110kW 4x4 je holt kladen duraz trochu na neco jineho.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jezevcik
1. října • 23:36

TDI-PD jede lepe, ma na rozdil od HDI i lepsi spotrebu, zvuk za prve neni rozhodujici {je to auto, ne hifivez} a za druhe to jsou jen kecy, nejdrive si sedni do O2, pak neco pis. Nebo jinak, ted jsem vezl kamose co jezdi O1 v benzinu s 2.0 turbo a byl velice mile prekvapen TDI PD. Howgh.

Lada
2. října • 11:56

Asi neklapne. V O1 2.0 turbo není!

Anndy
4. října • 8:46

No myslim, ze O1 ma 2.0 turbo motory - benzinove. Sam som taku riadil a videl ich par, co maju vzadu stitok 2.0 Turbo.

deerhunter
4. října • 13:48

no myslim, ze O1 zadne benzinove 2.0 turba nemely, mozna tak WRCcka nebo jine zavodni specialy...btw. ten stitek vzadu  ...videl jsem oranzovou Felicii Combi a ta mela vzadu stitek C 32 AMG

Anndy
4. října • 15:02

Nechcem sa hadat - sam som bol prekvapeny. Ale jednu som sam soferoval - frajerkine sluzobne auto -teda obcasne. Proste ide to velmi dobre - a diesel to nie je. Najprv som odhadoval, ze to je 1,8T a nasxval som sa siel pozriet na stitok dozadu. A tam proste bolo a je 2.0 Turbo. Je to obycajna nemecka firma, takze nemyslim ze by tam niekto "tuningoval" sluzobne auta. Obvykle sa s nim jazdi do francuzka a nemecka - dlhe "streky". A odvtedy si vsimam castejsie, co maju octavky na "zadku". No a uz som  par krat videl 2.0 turbo.

deerhunter
5. října • 9:45

zadny benzin 2.0 turbo se do Octavie I nedaval...zkus si ty stitky vzadu precist trochu pozorneji...ona totiz 1.8 turbo ma vzadu na stitku napsano " 20Vturbo " ... rek bych, ze zahada je vyresena  nauc se cist

Anndy
5. října • 14:31

O.K. to V mi uniklo. :(

LK
5. října • 12:39

Tak to je dobrý ))

Petr
2. října • 12:29

Myslel Octavii 2, to je přece jasný.

Lada
3. října • 10:20

Ale O2 2.0 turbo benzin se ještě nevyrábí! Až tak nejdřiv za rok

Petr
3. října • 11:22

Však on mluvil o dvoulitru v naftě, 2.0 TDI je přece taky turbo

empi
1. října • 12:27

Myslim, ze autor neni sam, koho prekvapila spotreba ... s motorem jsem sam nejel, ale o te spotrebe se mi to doneslo uz od vice majitelu Peugeotu/Citroenu.

ja
1. října • 11:57

Tak nejak mi pripada, ze ten motor v Peugeutu nepodava moc slusny vykon - nevim, jestli jsou spravne vsechny udaje u clanku, ale pokud je opravdu pohotovostni hmotnost 1580 kg, tak by za to asi mohla ta vaha, ne? Nebo je problem nekde jinde?

šamil
1. října • 11:15

Moc pěkné auto, především pak nové kombi. Nevíte někdo jestli se chystá o něco silnější čtyřválcový diesel? Něco mezi tímto a připravovaným 2.7 HDI?

coolio
1. října • 10:28

Naftový agregát s objemem 3.0 l (1997 cm3) ...

Jinak pěkná recenze.

Petr Broža
1. října • 12:29

Opraveno.

Jirka
1. října • 10:16

"Naftový agregát s objemem 3.0 l (1997 cm3)..."  Skutečně tři litry ?

Doporučujeme

Články odjinud