Peugeot 407: naftový král extravagance (velký test)

Peugeot 407 upoutal v prvních testech nejen líbivým designem. Jelikož bylo jasné, že verze 2.0 HDI bude v ČR jednoznačně nejprodávanější, vyzkoušeli jsme fracouzského buřiče právě s tímto motorem o výkonu 100 kW.
Seznam kapitol
  1. Design, zavazadlový prostor, přední sedadla
  2. Ovládání a ergonomie, palubní systém, místo vzadu
  3. Motor, dynamika, spotřeba
  4. Parametry motorů, ceník a přehled výbav
  5. Kompletní fotogalerie

Pokud si vzpomínáte na zveřejnění prvních fotografií 407, určitě si vybavíte stovky nadšených reakcí i ostrých slov komentujících nejen obrovský otvor v předním nárazníku. Tyto všechny poznámky zmizely v nenávratnu. Ačkoli uplynulo pouze šest měsíců od doby, kdy další francouzský krasavec ukázal své mužné tělo na autosalonu v Ženevě, přestal Peugeot 407 pobuřovat. Automobilová řeka totiž plyne dál a zatímco 407 bojuje o přízeň zákazníků, přichází jiné novinky, aby šokovaly designem i technickou vyspělostí.

  
Masivní průduch v předním nárazníku přitahuje pozornost

Že jsme nezkoušeli novinku ze všech nejnovější ovšem neznamená, že by 407 přestala veřejnost zajímat. Test jménem „parkování na rušném místě“ ukázal, že se Čechům 407 náramně líbí. Peugeot 407 jen přestal zajímat kritiky, kteří si našli jiný objekt zájmu a na ulici nevěnují rozesmáté přední části pozornost (nebo to jen dokonale hrají), případně ji počastují pohrdavým pohledem. Těm, kterým se 407 libí, dělá přítomnost jejich favorita na parkovišti u supermarketu takovou radost, že se ji nezdráhají vyjádřit a zeptat se „majitele“, zda je spokojen.

  
Peugeot 407 dostal moderní víceprvkovou zadní nápravu

„Je to příjemné a hezké auto,“ říkal jsem, než jsem nastoupil, nastartoval dvoulitrové HDI a sledoval, jak se hlava tazatele zoufale otáčela a v jeho očích se zrcadlilo jediné přání: Kdyby mi 407 stála na zahradě… Kdo ví, možná to jediné setkání s neznámým člověk u Kauflandu způsobí, že si české zastoupení připíše na pažbu další čárku – další prodané auto.

Tip: Nový Peugeot 407 jsme již velmi podrobně popsali v jízdních dojmech, kde najdete rovněž krátké pasáže o motorech 1.8 16V a 2.2 16V.

Jednička s úsměvem

O vzhledu 407 toho bylo napsáno mnoho. Zaslouženě. On totiž právě odvážný design činí z automobilu nesmírně zajímavou záležitost a dává mu vyniknout v řadách „nudné“ konkurence. Jako magnet na oči působí obrovský nasávací otvor v předním nárazníku a dlouhé světlomety zasahují hluboko do boků i přední části, to vše korunované vznešeným lvem ve znaku a dvěma hlubokými prolisy v přední kapotě.

  
Víko kufru se otevírá zmáčknutím nuly v označení 407

Hra křivek pokračuje při pohledu z boku. Táhlá přední kapota navazuje na mohutné čelní sklo přecházející v zakulacenou střechu a vyvýšenou záď. Ta sice přidává 407 na originalitě, zároveň ovšem ubírá na praktičnosti. S vyšší zádí totiž poskočila nahoru i nakládací hrana a monumentální tvary navíc způsobily smrsknutí zadního skla. Zatímco vyšší nakládací hrana vás nemusí vzhledem k faktu, že hovoříme o sedanu znepokojovat, malé zadní sklo už může vadit.

 ´
Tvar zadních světel se od těch předních výrazně liší

Zavazadlový prostor se může pochlubit základním objemem 407 litrů, sklopením sedadel, jež naštěstí probíhá poměrně hladce (jde vidět, že ve Francii se sklopenými sedadly počítali) lze využitelnosti prostoru zlepšit. Opět platí, že sedan není stavěný na přepravování větších předmětů, vykrojení zavazadlového prostoru navíc vystihuje slovo průměrný. Na středně velké tašky to stačí, ale cokoliv většího bude znamenat problém.

  
V zavazadlovém prostoru nechybí síťka pro uchycení předmětů

Z vnějších prvků nesmím opomenout zpětná zrcátka, která se posunula mnohem dále, než bývalo dosud zvykem. Proti umístění zrcátek nemám v zásadě námitek, vůbec bych se ovšem nezlobil, kdyby byla trochu větší.

Jako v MPV

Vůbec první myšlenka, která probleskne hlavou člověku neznalému 407, bude věnovaná palubní desce. Nejde o tvar, ale spíše velikost. Tvary palubní desky samozřejmě vykazují určitý stupeň francouzské hravosti a zároveň střídmosti vyžadované v tomto segmentu, na první pohled ovšem upoutá rozlehlost celé palubky. Ony totiž masivní plasty vyplňují nezanedbatelný prostor před řidičem a připomínají pocity známé z víceúčelových vozů.

  
Mohutná palubní deska připomíná svou stavbou MPV

Přestože mohutná palubní deska může zpočátku vypadat divně, žádný negativní efekt nepřináší. Mají na tom zásluhu i kvalitní materiály, z nichž Peugeot desku vytesal. Přestože jsou na sobě navrstveny různé plastové části, nemusíte se obávat žádných nepříjemných pazvuků. Pouze větší nerovnosti vyvolají zapraskání v útrobách palubky, různým plastovým částem příliš nechutná ani kostková dlažba.

Slícování jednotlivých částí nicméně vykazuje vyšší stupeň řemeslného zpracování, které začínáme u Peugeotu považovat za samozřejmost. Co 407 získává v kvalitě zpracování interiéru, ztrácí bohužel v jiných oblastech. Například slovo ergonomie neboli dostupný, lehce ovladatelný atd. inženýři zřejmě neznají.

Sledujte AutoRevue na Facebooku Následující kapitola
Peugeot Boxer 2.2
Rok výroby: 2006
Stav: 182 420 km
Cena: 146 600 Kč
Peugeot 206 1.6
Rok výroby: 2004
Stav: 148 998 km
Cena: 65 000 Kč
Peugeot 407 2
Rok výroby: 2006
Stav: 139 896 km
Cena: 95 000 Kč