Peugeot 407 HDI jde dolů se spotřebou

V červenci minulého roku byly vozy Peugeot 407 sedan a SW mírně modifikovány. Spolu s lehce upraveným vzhledem se také zvýšil interiéru, když vozy mají bohatší standardní i doplňkovou výbavu (parkovací asistent vpředu, nové telematické systémy WIP Nav a WIP Com…).

Vývoj automobilů ale spěje kupředu především s ohledem na snižování spotřeby paliva a nejinak je tomu i Peugeotu. Nyní se tak dále rozšířila nabídka motorizací, když k motoru 2,0 HDI FAP 103 kW, který od loňska splňuje emisní normu Euro 5 při spotřebě 5,7 l/100 km v kombinovaném cyklu, přibyla nová verze motoru 1,6 HDI FAP 80 kW. S ní 407 sedan a SW vykazují v kombinovaném provozu spotřebu 4,9 l/100 km a emise CO2 129 g/km.

Na vyšší efektivitě verze 407 1,6 HDI FAP se velkou měrou podílí elektrohydraulický posilovač řízení. Posilový účinek je řízen hydraulickým elektročerpadlem (GEP) a mění se v závislosti na rychlosti vozu, úhlové rychlosti otáčení volantem a teplotě oleje. V neposlední řadě je verze 407 1,6 HDI vybavena novými pneumatikami řady Michelin Energy Saver 205/60 R16 H se sníženým valivým odporem. Je třeba připomenout, že tyto úpravy vedené s cílem dosáhnout v kombinovaném provozu hladiny emisí 129 g CO2/km nezahrnují obvyklé změny převodů a výkony motoru jimi nejsou ovlivněny. Zlepšenou hospodárnost pohonné jednotky 1,6 HDI můžete posoudit i z připojené tebulky.

Klepněte pro větší obrázek

 

Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 128 191 km
Cena: 125 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 130 234 km
Cena: 140 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků