Peugeot 407 Coupé: nové, výkonnější vznětové motory řady PEF

Peugeot oznámil, že své kupé střední třídy, odvozené z řady sedanů a kombi 407, osadí dvojicí nových vznětových motorů. Mezi hlavní požadavky při jejich vývoji patřilo nejen snížení spotřeby a emisí, ale také dosažení dostatečného výkonu. Vozy Peugeot 407 přitom již letos v březnu dostaly modernizované stávající vznětové jednotky 2,0 HDi a 1,6 HDi, o čemž jsme vás informovali na tomto místě.

Nejvíce pozornosti poutá nový vznětový šestiválec 3,0 HDi PEF, který nahrazuje dosavadní jednotku 2,7 HDI V6 (ta se přitom nacházela i pod kapotou Peugeotu 407 Coupé, který jsme pro vás testovali na tomto místě).

Je to k nevíře, ale kupé s novým třílitrem se stává údajně vůbec nejvýkonnějším sériovým vozem, jaký kdy automobilka Peugeot vyráběla. Šestiválec dosahuje výkonu 241 koní (170 kW) při 3 800 ot./min. a točivý moment v oblasti od 1 600 do 3 800 ot./min. neklesne pod 450 Nm. V kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,7 s a průměrně si řekne o 7,2 l/100 km, což je o 15 % méně než u dosavadní jednotky 2,7 HDi.

Druhou novinkou se stává jednotka 2,0 HDi PEF, jež nabízí rovněž slušné výkony. Dosahuje výkonu 163 koní (120 kW) při 3 750 ot./min. a točivý moment činí v pásmu od 2 000 do 3 000 ot./min. 340 Nm, v kombinovaném režimu přitom je jeho spotřeba stanovena 5,4 l/100 km.

Oba motory pochopitelně plní emisní normu Euro 5 a prodej jimi vybavených vozů 407 Coupe začne ve Francii letos v září s cenami 33 350, resp. 47 600 Euro.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud