Peugeot 407 Coupé: nové, výkonnější vznětové motory řady PEF

Peugeot oznámil, že své kupé střední třídy, odvozené z řady sedanů a kombi 407, osadí dvojicí nových vznětových motorů. Mezi hlavní požadavky při jejich vývoji patřilo nejen snížení spotřeby a emisí, ale také dosažení dostatečného výkonu. Vozy Peugeot 407 přitom již letos v březnu dostaly modernizované stávající vznětové jednotky 2,0 HDi a 1,6 HDi, o čemž jsme vás informovali na tomto místě.

Nejvíce pozornosti poutá nový vznětový šestiválec 3,0 HDi PEF, který nahrazuje dosavadní jednotku 2,7 HDI V6 (ta se přitom nacházela i pod kapotou Peugeotu 407 Coupé, který jsme pro vás testovali na tomto místě).

Je to k nevíře, ale kupé s novým třílitrem se stává údajně vůbec nejvýkonnějším sériovým vozem, jaký kdy automobilka Peugeot vyráběla. Šestiválec dosahuje výkonu 241 koní (170 kW) při 3 800 ot./min. a točivý moment v oblasti od 1 600 do 3 800 ot./min. neklesne pod 450 Nm. V kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,7 s a průměrně si řekne o 7,2 l/100 km, což je o 15 % méně než u dosavadní jednotky 2,7 HDi.

Druhou novinkou se stává jednotka 2,0 HDi PEF, jež nabízí rovněž slušné výkony. Dosahuje výkonu 163 koní (120 kW) při 3 750 ot./min. a točivý moment činí v pásmu od 2 000 do 3 000 ot./min. 340 Nm, v kombinovaném režimu přitom je jeho spotřeba stanovena 5,4 l/100 km.

Oba motory pochopitelně plní emisní normu Euro 5 a prodej jimi vybavených vozů 407 Coupe začne ve Francii letos v září s cenami 33 350, resp. 47 600 Euro.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 128 191 km
Cena: 125 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 130 234 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků