Peugeot 407 Coupé: nové, výkonnější vznětové motory řady PEF

Peugeot oznámil, že své kupé střední třídy, odvozené z řady sedanů a kombi 407, osadí dvojicí nových vznětových motorů. Mezi hlavní požadavky při jejich vývoji patřilo nejen snížení spotřeby a emisí, ale také dosažení dostatečného výkonu. Vozy Peugeot 407 přitom již letos v březnu dostaly modernizované stávající vznětové jednotky 2,0 HDi a 1,6 HDi, o čemž jsme vás informovali na tomto místě.

Nejvíce pozornosti poutá nový vznětový šestiválec 3,0 HDi PEF, který nahrazuje dosavadní jednotku 2,7 HDI V6 (ta se přitom nacházela i pod kapotou Peugeotu 407 Coupé, který jsme pro vás testovali na tomto místě).

Je to k nevíře, ale kupé s novým třílitrem se stává údajně vůbec nejvýkonnějším sériovým vozem, jaký kdy automobilka Peugeot vyráběla. Šestiválec dosahuje výkonu 241 koní (170 kW) při 3 800 ot./min. a točivý moment v oblasti od 1 600 do 3 800 ot./min. neklesne pod 450 Nm. V kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,7 s a průměrně si řekne o 7,2 l/100 km, což je o 15 % méně než u dosavadní jednotky 2,7 HDi.

Druhou novinkou se stává jednotka 2,0 HDi PEF, jež nabízí rovněž slušné výkony. Dosahuje výkonu 163 koní (120 kW) při 3 750 ot./min. a točivý moment činí v pásmu od 2 000 do 3 000 ot./min. 340 Nm, v kombinovaném režimu přitom je jeho spotřeba stanovena 5,4 l/100 km.

Oba motory pochopitelně plní emisní normu Euro 5 a prodej jimi vybavených vozů 407 Coupe začne ve Francii letos v září s cenami 33 350, resp. 47 600 Euro.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků