Peugeot 402 - aerodynamický design

Jedinečný design, oblé tvary, neobvyklé detaily, charakteristická maska chladiče - to byly hlavní znaky Peugeotu 402.

Konstruktéři velkosériově vyráběných automobilů začali věnovat ve větší míře pozornost aerodynamickým vlastnostem karoserie již před druhou světovou válkou. Ve Francii patřil v tomto ohledu mezi průkopníky například Peugeot.

Peugeot představil na Pařížském autosalonu v říjnu 1935 velké vozy Peugeot 402, jejichž výroba byla v závodu Sochaux ukončena během druhé světové války s bilancí téměř 80 tisíc prodaných vozů. Byl to první Peugeot s nezávislým zavěšením předních kol.

Další novinkou byl model 402 Eclipse s pevnou skládací střechou, jehož moderními následníky jsou populární kupé-kabriolety 206/207 CC a 307/308 CC.

Vozy Peugeot 402 vzbuzovaly ovšem největší pozornost svým jedinečným designem s oblými tvary, neobvyklými detaily a charakteristickou maskou chladiče, za níž byla ukryta dvojice předních světlometů. Přední okno některých karosářských verzí bylo vertikálně rozděleno na dvě části v šípovitém tvaru, který lépe rozrážel vrstvy vzduchu.

Karoserie na míru

V době, kdy byla ještě naprosto běžná výroba podvozků, které „oblékaly“ nezávislé karosárny podle přání zákazníků, vznikl relativně velký počet unikátních vozů Peugeot 402.

Široká byla ovšem již samotná tovární nabídka Peugeotu, která zahrnovala vozy praktické i sportovní, uzavřené i otevřené, pro osobní přepravu s až osmi sedadly i užitkové.

V roce 1936 posunul myšlenku aerodynamického designu o další kus dál speciální typ 402 Andreau s centrálně umístěnou zadní ploutví.

O dva roky později začal Peugeot v této modelové řadě poprvé ve své historii zkoušet vznětový motor pod kapotou osobního vozu, ale druhá světová válka tyto plány překazila.

Mezi technické novinky patřila rovněž třístupňová automatizovaná převodovka Cotal s elektromagnetickým ovládáním, která se dodávala na přání v kombinaci s dvoulitrovým čtyřválcem s ventilovým rozvodem OHV a výkonem 40 kW (54 k). Od roku 1938 poháněl vůz s klasickým uspořádáním pohonu větší motor o objemu 2,1 litru s výkonem 46 kW (63 k). K dispozici byly ovšem i jinak vyladěné motory.
 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Peugeot 206 1.124
Rok výroby: 2004
Stav: 96 979 km
Cena: 35 000 Kč
Peugeot 308 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 74 260 km
Cena: 115 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 185 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 72 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků