Peugeot 402 - aerodynamický design

Jedinečný design, oblé tvary, neobvyklé detaily, charakteristická maska chladiče - to byly hlavní znaky Peugeotu 402.

Konstruktéři velkosériově vyráběných automobilů začali věnovat ve větší míře pozornost aerodynamickým vlastnostem karoserie již před druhou světovou válkou. Ve Francii patřil v tomto ohledu mezi průkopníky například Peugeot.

Peugeot představil na Pařížském autosalonu v říjnu 1935 velké vozy Peugeot 402, jejichž výroba byla v závodu Sochaux ukončena během druhé světové války s bilancí téměř 80 tisíc prodaných vozů. Byl to první Peugeot s nezávislým zavěšením předních kol.

Další novinkou byl model 402 Eclipse s pevnou skládací střechou, jehož moderními následníky jsou populární kupé-kabriolety 206/207 CC a 307/308 CC.

Vozy Peugeot 402 vzbuzovaly ovšem největší pozornost svým jedinečným designem s oblými tvary, neobvyklými detaily a charakteristickou maskou chladiče, za níž byla ukryta dvojice předních světlometů. Přední okno některých karosářských verzí bylo vertikálně rozděleno na dvě části v šípovitém tvaru, který lépe rozrážel vrstvy vzduchu.

Karoserie na míru

V době, kdy byla ještě naprosto běžná výroba podvozků, které „oblékaly“ nezávislé karosárny podle přání zákazníků, vznikl relativně velký počet unikátních vozů Peugeot 402.

Široká byla ovšem již samotná tovární nabídka Peugeotu, která zahrnovala vozy praktické i sportovní, uzavřené i otevřené, pro osobní přepravu s až osmi sedadly i užitkové.

V roce 1936 posunul myšlenku aerodynamického designu o další kus dál speciální typ 402 Andreau s centrálně umístěnou zadní ploutví.

O dva roky později začal Peugeot v této modelové řadě poprvé ve své historii zkoušet vznětový motor pod kapotou osobního vozu, ale druhá světová válka tyto plány překazila.

Mezi technické novinky patřila rovněž třístupňová automatizovaná převodovka Cotal s elektromagnetickým ovládáním, která se dodávala na přání v kombinaci s dvoulitrovým čtyřválcem s ventilovým rozvodem OHV a výkonem 40 kW (54 k). Od roku 1938 poháněl vůz s klasickým uspořádáním pohonu větší motor o objemu 2,1 litru s výkonem 46 kW (63 k). K dispozici byly ovšem i jinak vyladěné motory.
 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 128 191 km
Cena: 125 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 130 234 km
Cena: 140 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků