Peugeot 308 SW nabídne solidní prostor. Na Octavii ale nestačí [první dojmy]

Kategorie kombíků nižší střední třídy se velmi rychle rozrůstá. Po koncernových novinkách a nové Hondě Civic Tourer přichází se svým příspěvkem také Peugeot. Nová 308 SW se objeví na trhu v dubnu.
Seznam kapitol
  1. Dojmy, 610 litrů bez rezervy
  2. Fotogalerie

Všichni jdou po Škodě Octavia Combi. Asi zhruba takto by se dala stručně charakterizovat situace mezi nově příchozími kombi odvozenými od hatchbacků nižší střední třídy. Octavia vstoupila na trh se svými 610 litry v zavazadelníku, což byla rekordní hodnota. Netrvalo dlouho a začalo se na toto téma hlasitě debatovat.

Video | Honda Civic | Kombi | Honda | První svezení

Honda Civic Tourer chce být kvalitní auto za dobré peníze první dojmy

Od Seatu zaznívá, že Leon ST je na tom v podstatě stejně (což je pravda), akorát nechce po zákaznících příplatek za dojezdovou rezervu. Honda Civic Tourer rovnou dorazila se zavazadelníkem, který svým objemem Octavii překonává, a Peugeot 308 SW hlásá, že se také on Octavii Combi vyrovná. Nutno ale doplnit jeden zásadní detail. Co se prostoru pro posádku týká, tam zmínění soupeři na mladoboleslavské kombi nestačí a nic na tom nezmění ani příchod Peugeotu 308 SW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nový Peugeot 308 SW je relativně strohý a elegantní. Zadní převis přibral 22 cm, rozvor náprav narostl o 11 cm.

Ten jsme samozřejmě nemohli vynechat při návštěvě ženevského autosalonu. Stručné dojmy jsou následující. Designově vypadá nové SW hodně dobře. Na poměry Peugeotu je dost střízlivé. Přirovnání k Volkswagenu Golf je zcela na místě. Auto je to ovšem elegantní. No prostě pěkné.

Design | Autosalony | Kombi | Peugeot

Detailní prohlídka Peugeotu 308 SW na 56 fotkách

V interiéru nečekejte žádné zásadní novinky, tedy alespoň ne v první řadě. Ta je identická. Opět jsem si připomněl, že koncepce s miniaturním volantem a štítem umístěným nad mi tak úplně nevyhovuje. Volant bych si potřeboval dát výše, ale to bohužel nejde.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První řadu známe z hatchbacku, tam rozdíly nehledejte. Ve druhé řadě čeká na cestující solidní nabídka prostoru, úplně vzadu pak objemný zavazadelník. Páčkami na stranách lze sklopit zadní opěradla.

Co se změnilo poměrně výrazně, to je prostor vzadu. Nové francouzské kombi dostalo zadní převis delší o 22 cm ve srovnání s hatchbackem a hlavně o jedenáct centimetrů větší rozvor, respektive o 29 mm posunutá zadní sedadla vzad, což ve druhé řadě poznáte prakticky hned, jak se posadíte. Jestliže bude za volantem sedět vyšší osoba (cca 190 cm), stejná se za něj bez problémů posadí.

Testy | Škoda | Srovnávací testy | Kombi | Nová Octavia | Seat | Škoda Octavia

Škoda Octavia Combi 1.4 TSI vs. Seat Leon ST 1.4 TSI: jehla v kupce sena?

Pokud vás zajímá srovnání, pak na tom je Peugeot s prostorem vzadu o něco málo lépe než Leon ST, kdy kromě místa na nohy nabídne více také kolem hlavy. Golf Variant nabízí zhruba to samé a jak už bylo řečeno, Octavia dokáže přichystat pro zadní cestující větší rezervu před koleny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zavazadelník je pravidelný a rozhodně není malý. Přítomnost rezervy pod dnem vás připraví o 47 litrů, s deklarovaným maximem 610 litrů se pak můžete rozloučit. Rezerva bude podle tiskové zprávy dodávána na přání.

610 litrů bez rezervy

Zavazadelník je příkladně tvarovaný. Objemu 610 litrů bylo opět dosaženo za absence rezervy, kdy pod dnem najdete ještě schránku o velikosti 54 litrů. Pokud rezerva v zavazadelníku bude, pak vám z této schránky nezůstane prakticky nic. Dobře to je vidět na jedné z fotografií. Peugeot udává zmenšení objemu o 47 litrů, což mluví samo za sebe.

Páčkami na bocích zavazadleníku lze sklopit zadní opěradla. Sklápí se téměř do roviny a na vystavených exemplářích bylo nutné levé větší části ke sklopení pomoci. Maximum, které je 308 SW schopna nabídnout, činí 1660 litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Páté dveře se vyklápí velmi vysoko. Se svými 190 cm mám nad hlavou ještě slušnou rezervu.

Nabídka motorizací zahrnuje benzinové přeplňované čtyřválce o objemu 1,2 litru a 1,6 litru. Ten první vyprodukuje maximálně 130 koní, druhý nabídne 155 koní. Vznětová část obsahuje čtyři možnosti složené z motorů 1.6 a 2.0 HDI. Začíná se na 92 koních, vrcholný dvoulitr disponuje maximem 150 koní.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dojmy, 610 litrů bez rezervy
  2. Fotogalerie
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 128 191 km
Cena: 125 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 130 234 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků