Peugeot 308 SW nabídne solidní prostor. Na Octavii ale nestačí [první dojmy]

Kategorie kombíků nižší střední třídy se velmi rychle rozrůstá. Po koncernových novinkách a nové Hondě Civic Tourer přichází se svým příspěvkem také Peugeot. Nová 308 SW se objeví na trhu v dubnu.
Seznam kapitol
  1. Dojmy, 610 litrů bez rezervy
  2. Fotogalerie

Všichni jdou po Škodě Octavia Combi. Asi zhruba takto by se dala stručně charakterizovat situace mezi nově příchozími kombi odvozenými od hatchbacků nižší střední třídy. Octavia vstoupila na trh se svými 610 litry v zavazadelníku, což byla rekordní hodnota. Netrvalo dlouho a začalo se na toto téma hlasitě debatovat.

Video | Honda Civic | Kombi | Honda | První svezení

Honda Civic Tourer chce být kvalitní auto za dobré peníze první dojmy

Od Seatu zaznívá, že Leon ST je na tom v podstatě stejně (což je pravda), akorát nechce po zákaznících příplatek za dojezdovou rezervu. Honda Civic Tourer rovnou dorazila se zavazadelníkem, který svým objemem Octavii překonává, a Peugeot 308 SW hlásá, že se také on Octavii Combi vyrovná. Nutno ale doplnit jeden zásadní detail. Co se prostoru pro posádku týká, tam zmínění soupeři na mladoboleslavské kombi nestačí a nic na tom nezmění ani příchod Peugeotu 308 SW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nový Peugeot 308 SW je relativně strohý a elegantní. Zadní převis přibral 22 cm, rozvor náprav narostl o 11 cm.

Ten jsme samozřejmě nemohli vynechat při návštěvě ženevského autosalonu. Stručné dojmy jsou následující. Designově vypadá nové SW hodně dobře. Na poměry Peugeotu je dost střízlivé. Přirovnání k Volkswagenu Golf je zcela na místě. Auto je to ovšem elegantní. No prostě pěkné.

Kombi | Autosalony | Design | Peugeot

Detailní prohlídka Peugeotu 308 SW na 56 fotkách

V interiéru nečekejte žádné zásadní novinky, tedy alespoň ne v první řadě. Ta je identická. Opět jsem si připomněl, že koncepce s miniaturním volantem a štítem umístěným nad mi tak úplně nevyhovuje. Volant bych si potřeboval dát výše, ale to bohužel nejde.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První řadu známe z hatchbacku, tam rozdíly nehledejte. Ve druhé řadě čeká na cestující solidní nabídka prostoru, úplně vzadu pak objemný zavazadelník. Páčkami na stranách lze sklopit zadní opěradla.

Co se změnilo poměrně výrazně, to je prostor vzadu. Nové francouzské kombi dostalo zadní převis delší o 22 cm ve srovnání s hatchbackem a hlavně o jedenáct centimetrů větší rozvor, respektive o 29 mm posunutá zadní sedadla vzad, což ve druhé řadě poznáte prakticky hned, jak se posadíte. Jestliže bude za volantem sedět vyšší osoba (cca 190 cm), stejná se za něj bez problémů posadí.

Testy | Kombi | Škoda | Srovnávací testy | Nová Octavia | Seat | Škoda Octavia

Škoda Octavia Combi 1.4 TSI vs. Seat Leon ST 1.4 TSI: jehla v kupce sena?

Pokud vás zajímá srovnání, pak na tom je Peugeot s prostorem vzadu o něco málo lépe než Leon ST, kdy kromě místa na nohy nabídne více také kolem hlavy. Golf Variant nabízí zhruba to samé a jak už bylo řečeno, Octavia dokáže přichystat pro zadní cestující větší rezervu před koleny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zavazadelník je pravidelný a rozhodně není malý. Přítomnost rezervy pod dnem vás připraví o 47 litrů, s deklarovaným maximem 610 litrů se pak můžete rozloučit. Rezerva bude podle tiskové zprávy dodávána na přání.

610 litrů bez rezervy

Zavazadelník je příkladně tvarovaný. Objemu 610 litrů bylo opět dosaženo za absence rezervy, kdy pod dnem najdete ještě schránku o velikosti 54 litrů. Pokud rezerva v zavazadelníku bude, pak vám z této schránky nezůstane prakticky nic. Dobře to je vidět na jedné z fotografií. Peugeot udává zmenšení objemu o 47 litrů, což mluví samo za sebe.

Páčkami na bocích zavazadleníku lze sklopit zadní opěradla. Sklápí se téměř do roviny a na vystavených exemplářích bylo nutné levé větší části ke sklopení pomoci. Maximum, které je 308 SW schopna nabídnout, činí 1660 litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Páté dveře se vyklápí velmi vysoko. Se svými 190 cm mám nad hlavou ještě slušnou rezervu.

Nabídka motorizací zahrnuje benzinové přeplňované čtyřválce o objemu 1,2 litru a 1,6 litru. Ten první vyprodukuje maximálně 130 koní, druhý nabídne 155 koní. Vznětová část obsahuje čtyři možnosti složené z motorů 1.6 a 2.0 HDI. Začíná se na 92 koních, vrcholný dvoulitr disponuje maximem 150 koní.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dojmy, 610 litrů bez rezervy
  2. Fotogalerie
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků