Kapitoly článku:
Ještě jeden zásadní rozdíl: Interiér
Srovnání Octavie a Peugeotu 308 nabízí ještě jeden celkem zásadní rozdíl - interiér. Škoda je prostornější, o tom není pochyb (přesná čísla najdete jako vždy v přiložené tabulce), jenže francouzská konkurence má znovu pádný argument, který může použít proti tomu, co nabízí Octavia. Zpracování interiéru a použité materiály jsou o poznání hodnotnější.
Škoda Octavia Combi RS vs. Peugeot 308 SW GT: Velikost interiéru |
|
Škoda Octavia Combi RS |
Peugeot 308 SW GT |
Šířka v provní loktů vpředu |
148 |
148 |
Šířka v úrovni loktů vzadu |
145 |
142 |
Prostor pro hlavu vpředu max |
99 |
101 |
Prostor pro hlavu vzadu |
97 |
95 |
Délka sedáku vpředu |
49 |
53 |
Min šířka sedáku vpředu |
32 |
33 |
Délka sedáku vzadu |
48 |
49 |
Výška opěradla vzadu |
66 |
66 |
Prostor pro nohy za 190 cm řidičem |
22 |
18 |
Úroveň vnímané kvality je věc, kterou z fotek těžko poznáte, protože na první pohled je i v Octavii všechno v tom největším pořádku. Když se ale přesadíte z jednoho auta do druhého, je rozdíl velmi výrazný, ne-li přímo diametrální. Možná za to mohlo čalounění kombinující kůži s Alcantarou v Peugeotu, tvarování sedadel, protože ta jsou širší a mají také delší sedák, nebo za to mohla absence tvrdých plastů a kožené čalounění ve dveřích v místech, kde Octavia opět nabízí pouze tvrdý plast...
Octavia sází na klasické uspořádání, ale co se použitých materiálů týká, tam je Peugeot mnohem lepší. Když si sednete dovnitř a zavřete za sebou dveře, bude to právě 308, která vám přijde jako dražší automobil
Ať je důvod jakýkoliv, mé subjektivní sympatie si v tomto směru jednoznačně získal Peugeot. Sice není ve druhé řadě tolik prostorný, ovšem z pozice řidiče nebo cestujícího vypadá uvnitř jako hodnotnější automobil.
Přirozeně je zde diskutabilní téma uspořádání pracoviště řidiče. Pořád jsem toho názoru, že klasika prezentovaná Octavií je přirozenější, ale kolega Jirka, který s kombíkem 308 jezdil půl roku, nakonec došel k závěru, že budíky na palubní desce s miniaturním volantem nejsou tak špatný nápad a že se na to dá zvyknout.
Když tedy přijmeme tenhle závěr, pak tu zbývá už jen jedna ergonomická nedokonalost a tou je ovládání všeho možného přes dotykový displej. Octavia opět sází na klasiku, která je nepochybně přehlednější a uživatelsky jednodušší. Na dotykové ovládání všeho možného v Peugeotu si asi rovněž zvyknete, ale budete potřebovat více času.
Už poněkolikáté jsem se přesvědčil o tom, že ovládání všeho možného přes dotykový displej v Peugeotu není ideální. Octavia sází na klasiku, která je přehlednější a na ovládání jednodušší. Škoda také nabízí více jízdních režimů, v 308 se musíte spokojit s klasickým režimem a režimem Sport. Ale po pravdě, tyhle dva režimy stejně budou nejčastěji volenými...
Jakmile se dostáváme k tématu zavazadelníku, asi si už každý pomalu začíná myslet, že si Octavia připíše další body na své konto, protože je přece neporazitelná a má rekordně velký kufr. Ono je to tak sice obecně vnímáno, ale pravda je trochu jinde. Peugeot totiž také udává ve svých tabulkách 610 litrů, stejně jako Octavia, a zavazadelník má navíc lepší tvar. Testované RS kromě toho nedostalo příplatkové druhé dno, takže po sklopení sedadel, kdy v 308 vznikne příkladně rovná plocha, jsme našli v Octavii poměrně velký schod.
V případě sportovních variant obou kombi se hodí přidat ještě jeden drobný detail, který vás může nepříjemně překvapit. RS, jelikož vás láká více na sportovní stránku věci, má přední sedadla s integrovanou opěrkou, 308 SW GT disponuje opěrkou, kterou lze vyndat. No a co, říkáte si?
Kufr je tradiční zbraň Octavie, ale... Peugeot má už od pohledu pravidelný tvar, zcela rovnou podlahu po sklopení zadních opěradel a už od pohledu také daleko hodnotnější čalounění
Pořád to jsou přece kombi, která mají ambice vozit i velké předměty. A jakmile dojde na situaci, kdy budete chtít naložit něco dlouhého, co musí jít až dopředu, rázem poznáte druhou stranu mince sportovních sedadel v Octavii. Ta integrovaná opěrka při takovém režimu zacházení dost překáží.
Abych shrnul téma interiéru: Octavia je prostornější, hlavně ve druhé řadě sedadel, a má jednodušší ovládání z pozice řidiče. Jenže to je vše, Peugeot naproti tomu nabízí jednoznačně lépe vypadající interiér (mimochodem i čalounění kufru je v 308 oproti hrubému koberci v Octavii jako z jiné dimenze), který je navíc variabilnější.