Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Vítěz zcela jednoznačný?

Naftová Škoda Octavia Combi RS je výkonnější, rychlejší, prostornější a má škrabku ve víčku nádrže. Na první pohled tedy není o vítězi ve srovnání s novým Peugeotem 308 SW GT pochyb. Jenže svět, jak už to tak bývá, nikdy není černobílý.
Seznam kapitol
  1. Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Úvod
  2. Octavia je sportovnější
  3. RS i GT jsou hlavně na dálnice
  4. Ještě jeden zásadní rozdíl: Interiér
  5. Verdikt: Vítězem se stává..., Technické údaje
  6. Fotogalerie

Škoda Octavia je velmi chytře postavené auto, které má jednoduše vše, co zájemce o kombi nižší střední třídy může chtít. Má gigantický kufr, nabídne hodně prostoru vzadu a dokáže uspokojit široké spektrum zákazníků od těch ekologických, až po ty sportovně laděné. Jak jsme se přesvědčili v našem megatestu, je to z pohledu běžného zájemce nejlepší kombi dané třídy, protože jde o komplexně výborný mix všech možných vlastností dohromady.

Testy | Kombi | Srovnávací testy

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Jenže konkurence nikdy nespí a snaží se urvat alespoň část z prodejů, takže se objevují noví a noví soupeři, kteří jsou čím dál lepší. Peugeot 308 SW je přesně jedním z nich. 

Škoda Octavia Combi RS vs. Peugeot 308 SW GT: Technické parametry
Motorizace Škoda Octavia Combi RS Peugeot 308 SW GT
Převodovka 6st. manuální 6st. automatická
Max. výkon (kW/k) 135/184 133/180
Max. točivý moment (Nm) 380 400
0-100 km/h (s) 8,2 8,6
Max. rychlost (km/h) 230 218
Komb. spotřeba (l/100 km) 4,6 4,1
Délka (mm) 4685 4585
Výška (mm) 1449 1470
Šířka (mm) 1814 1804
Rozvor (mm) 2680 2730

Také on má velký kufr, má také širokou paletu motorizací, je to evropské auto roku a nově se vydal i do segmentu, kde ještě nedávno Octavia zas tolik soupeřů neměla. Na trh totiž už před časem dorazilo sportovně střižené kombi SW GT, které si to přímou cestou namířilo právě proti naftové Octavii Combi RS.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Naftová Škoda Octavia Combi RS nedávno dostala nového soupeře. Peugeot 308 SW GT se sice tolik nesnaží o dojem sportovního auta, ale své nesporné kvality má

Základní parametry mají obě auta skoro stejné. O pohon se stará přeplňovaný naftový dvoulitr, který u Octavie vrcholí parametry 135 kW (184 k) a 380 Nm, zatímco Peugeot vyprodukuje maximálně 133 kW (180 k) a 400 Nm. Protože oba soupeři už byli na brzdě, víme, že v reálu nabídne mladoboleslavské kombi o trochu vyšší výkon, zatímco Peugeot vykázal při měření nižší počet koní pod kapotou.

Testy | Kombi | Škoda | Nová Octavia | Škoda Octavia

Test Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG: absolutní špička  

Velmi podobná je také cena, kdy Peugeot nabízí 308 SW GT za 706 000 Kč, rychlou naftovou Octavii Combi pořídíte za 703 900 Kč. V jedné podstatné věci se ale oba soupeři liší. Zatímco Škoda má standardně manuální převodovku, naftové SW GT nekoupíte jinak než s automatem. A automat to navíc není dvouspojkový. Jen pro úplnost, za Octavii Combi RS TDI s automatem zaplatíte 750 900 Kč. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Úvod
  2. Octavia je sportovnější
  3. RS i GT jsou hlavně na dálnice
  4. Ještě jeden zásadní rozdíl: Interiér
  5. Verdikt: Vítězem se stává..., Technické údaje
  6. Fotogalerie
Škoda Octavia 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 135 854 km
Cena: 160 000 Kč
Škoda Octavia 1.595
Rok výroby: 2008
Stav: 156 334 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.896
Rok výroby: 2008
Stav: 145 496 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků