Peugeot 308 startuje na 320 000 Kč. Jak dopadne ve srovnání s VW Golf?

Na český trh dorazila francouzská novinka v podobě nové generace Peugeotu 308. Ta nemá za cíl nic jiného, než zlákat část zákazníků mířících do showroomů Volkswagen pro aktuální vydání modelu Golf. Čeští dealeři začínají přijímat první objednávky a zveřejněny tudíž byly také české ceny i výbavy. Jak dopadne nová 308 ve srovnání s tolik úspěšným Volkswagenem Golf?

Video | Design | Premiéry | Frankfurt 2013 | Peugeot

Peugeot 308: Golfu po krku, v prodeji už od zítřka

Peugeot připravil tři úrovně - Access, Active a Allure. Jak možná víte, VW je na tom v tomto ohledu stejně, jen se výbavy jmenují Trendline, Comfortline a Highline. Nejdostupnější 308 si pořídíte za 320 000 Kč, ve výbavě Access s motorizací 1.2 VTi (82 k). Dieselovou alternativou v nejlevnější výbavě je 1.6 HDi (92 k) za 392 000 Kč. Golf naproti tomu nabídne v kombinaci s Trendline benzínové jednotky 1.2 TSI ve verzích 85 k (353 900 Kč) a 105 k (377 900 Kč), respektive diesel 1.6 TDI (105 k) za 409 900 Kč.

Pro střední výbavu si Peugeot nachystal paletu pěti motorů: 1.2 VTi (362 500 Kč), 1.6 THP (125 k, 405 500 Kč), 1.6 THP (156 k, 438 500 Kč), 1.6 HDi (92 k, 405 500 Kč) a 1.6 e-HDi (114 k, 438 500 Kč). V ceníku pro VW Golf najdete ještě o další dvě varianty více. Kromě zmíněných 1,2 TSI je k dispozici také 1.4 TSI (140 k, 432 900 Kč), 1.6 TDI (105 k) vyjde na 462 900 Kč, ve čtyřkolce stojí 522 900 Kč a 478 900 Kč zaplatíte za Blue Motion, vrcholem pak je dieselový dvoulitr s maximem 150 koní a cenovkou 516 900 Kč.

Testy | Technika | Volkswagen | Premiéry | Volkswagen Golf

Test Volkswagen Golf 2.0 TDI 4MOTION: Něco za něco

Nejvyšší výbava Allure zahrnuje obě verze jedna-šestky THP (444 500 Kč za 122 k, 477 500 za 156 k) a výkonnější jedna-šestku HDi (477 500 Kč). U VW mají připravené motory 1.4 TSI (140 k, 482 900 Kč), 1.6 TDI (105 k, 490 900 Kč) a vrcholný dvoulitr ve verzích s pohonem přední nápravy nebo 4Motion.

Srovnání výbav je následující. Acess od Peugeotu zahrnuje klimatizaci, šest airbagů, el. ovládaná zrcátka, el. ovládaná okna vpředu a rádio. Trendline u VW Golf nabídne dvouzónovou klimatizaci Climatronic, sedm airbagů, el. ovládaná okna také vzadu a el. parkovací brzdu.

Druhé úrovně výbavy doplní u nové 308 šestnáctipalcová litá kola, dvouzónovou klimatizaci, el. ovládaná zadní okna, dešťový senzor a multifunkční volant. Golf dostane u Comfortline navíc tempomat, patnáctipalcové lité disky a tříramenný volant.

Testy | Design | Sportovní auta | Fascinace | Peugeot

Test Peugeot 208 GTi – Zdařilá změna identity

Nejvyšší výbava přinese pro Peugeot světlomety složené z diod, mlhovky, el. parkovací brzdu, parkovací senzory, sportovní sedadla nebo el. sklopná zrcátka. Golf nabízí rádio s CD (za CD se u Peugeotu připlácí), šestnáctipalcové lité disky, multifunkční volant, mlhovky s přisvěcováním do zatáček, dešťový senzor a sportovní sedačky čalouněné kombinací Alcantara/látka.

Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 128 191 km
Cena: 125 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 130 234 km
Cena: 140 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků