Peugeot 308 startuje na 320 000 Kč. Jak dopadne ve srovnání s VW Golf?

Na český trh dorazila francouzská novinka v podobě nové generace Peugeotu 308. Ta nemá za cíl nic jiného, než zlákat část zákazníků mířících do showroomů Volkswagen pro aktuální vydání modelu Golf. Čeští dealeři začínají přijímat první objednávky a zveřejněny tudíž byly také české ceny i výbavy. Jak dopadne nová 308 ve srovnání s tolik úspěšným Volkswagenem Golf?

Design | Video | Premiéry | Frankfurt 2013 | Peugeot

Peugeot 308: Golfu po krku, v prodeji už od zítřka

Peugeot připravil tři úrovně - Access, Active a Allure. Jak možná víte, VW je na tom v tomto ohledu stejně, jen se výbavy jmenují Trendline, Comfortline a Highline. Nejdostupnější 308 si pořídíte za 320 000 Kč, ve výbavě Access s motorizací 1.2 VTi (82 k). Dieselovou alternativou v nejlevnější výbavě je 1.6 HDi (92 k) za 392 000 Kč. Golf naproti tomu nabídne v kombinaci s Trendline benzínové jednotky 1.2 TSI ve verzích 85 k (353 900 Kč) a 105 k (377 900 Kč), respektive diesel 1.6 TDI (105 k) za 409 900 Kč.

Pro střední výbavu si Peugeot nachystal paletu pěti motorů: 1.2 VTi (362 500 Kč), 1.6 THP (125 k, 405 500 Kč), 1.6 THP (156 k, 438 500 Kč), 1.6 HDi (92 k, 405 500 Kč) a 1.6 e-HDi (114 k, 438 500 Kč). V ceníku pro VW Golf najdete ještě o další dvě varianty více. Kromě zmíněných 1,2 TSI je k dispozici také 1.4 TSI (140 k, 432 900 Kč), 1.6 TDI (105 k) vyjde na 462 900 Kč, ve čtyřkolce stojí 522 900 Kč a 478 900 Kč zaplatíte za Blue Motion, vrcholem pak je dieselový dvoulitr s maximem 150 koní a cenovkou 516 900 Kč.

Testy | Technika | Volkswagen | Premiéry | Volkswagen Golf

Test Volkswagen Golf 2.0 TDI 4MOTION: Něco za něco

Nejvyšší výbava Allure zahrnuje obě verze jedna-šestky THP (444 500 Kč za 122 k, 477 500 za 156 k) a výkonnější jedna-šestku HDi (477 500 Kč). U VW mají připravené motory 1.4 TSI (140 k, 482 900 Kč), 1.6 TDI (105 k, 490 900 Kč) a vrcholný dvoulitr ve verzích s pohonem přední nápravy nebo 4Motion.

Srovnání výbav je následující. Acess od Peugeotu zahrnuje klimatizaci, šest airbagů, el. ovládaná zrcátka, el. ovládaná okna vpředu a rádio. Trendline u VW Golf nabídne dvouzónovou klimatizaci Climatronic, sedm airbagů, el. ovládaná okna také vzadu a el. parkovací brzdu.

Druhé úrovně výbavy doplní u nové 308 šestnáctipalcová litá kola, dvouzónovou klimatizaci, el. ovládaná zadní okna, dešťový senzor a multifunkční volant. Golf dostane u Comfortline navíc tempomat, patnáctipalcové lité disky a tříramenný volant.

Testy | Design | Sportovní auta | Fascinace | Peugeot

Test Peugeot 208 GTi – Zdařilá změna identity

Nejvyšší výbava přinese pro Peugeot světlomety složené z diod, mlhovky, el. parkovací brzdu, parkovací senzory, sportovní sedadla nebo el. sklopná zrcátka. Golf nabízí rádio s CD (za CD se u Peugeotu připlácí), šestnáctipalcové lité disky, multifunkční volant, mlhovky s přisvěcováním do zatáček, dešťový senzor a sportovní sedačky čalouněné kombinací Alcantara/látka.

Peugeot 407 1.997
Rok výroby: 2005
Stav: 329 556 km
Cena: 36 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 135 442 km
Cena: 138 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 149 371 km
Cena: 115 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků