Peugeot 308 RC Z se stává skutečností

Nejnovější adaptace řady 308 by měla být decentním, ale výkonným sportovním vozem. Automobilka uvolnila první snímky a informace.

Podlahová plošina 308 patří v nabídce francouzského Peugeotu k nejflexibilnějším, ostatně toto je recept, jakým se světové automobilky z pochopitelných důvodů takřka bez výjimek vydávají. V paletě verzí modelu 308 tak nyní najdeme nejen tří a pětidvéřové hatchbacky, ale také prostorné kombi SW či elegantní a nezvykle vyvážený roadster CC. Pro letošní zářijový autosalon ve Frankfurtu je však připraven debut páté karosářské verze, která by měla celou řadu 308 vpravdě důstojným způsobem završit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Bude se jednat o dvoumístný sportovní vůz, jenž má vycházet z předloňské studie s názvem 308 RC Z Concept. Po ideové stránce by měl nést jistou podobnost s německým matadorem Audi TT, půjde tedy o sporťák střízlivých vnějších rozměrů s přeplňovaným řadovým čtyřválcem uloženým pod přední kapotou.

Tip: Přivedení 308 RC Z do sériové výroby pro nás není až takovým překvapením, vůz jste si mohli již minulý měsíc prohlédnout na špionážních fotografiích.

Na světlo světa se nyní dostaly první oficiální snímky, jež nám vzhled francouzského projektu poněkud poodhalují a předpoklad potvrzují. Jistá vzdálená proporční podobnost s Audi TT zde je (oba vozy však zatím vedle sebe nikdo nepostavil), ačkoli je to vzhledem k současnému tržnímu zařazení Peugeotů dosti vysoká meta. Nový Peugeot 308 RC Z (ovšem kdo ví, jak se nakonec novinka bude jmenovat) nese typickou robustní příď, přední i zadní blatníky jsou do široka rozšířené a do dlouhé zádi sestupují výrazně skloněné oblouky střechy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O mechanických skupinách nového modelu toho zatím mnoho nevíme. Studie z roku 2007 však pod kapotou ukrývala přeplňovaný čtyřválec 1,6 l z Peugeotu 207, jenž byl naladěn na slušných 218 koní (162 kW), jen pro srovnání je to stejná porce, jakou se vyznačovala předchozí generace Fordu Mondeo ST220 s třílitrovým šestiválcem. Dle dostupných informací však mají u PSA v plánu zvyšovat výkon této perspektivní jednotky až k hranici 250 koní, tedy 186 kW. Většina zákazníků sice jistě sáhne po některém z krotších motorů, nicméně Peugeot bude muset dobře odladit podvozek pro použití i relativně velmi výkonné jednotky.

Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 308 RC Z
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků