Peugeot 308 R Hybrid se zřejmě dočká sériové výroby

Zástupci francouzské automobilky nepřímo potvrdili příchod ostré 308, která by v hierarchii modelu stála na modelem GTi. Dočkáme se sériové verze konceptu 308 R Hybrid?

„Chceme udělat ještě rychlejší auto, než je 308 GTi, pro takový model je tu určitě místo,“ řekl pro britský Autocar šéf značky Jean-Phillipe Imparato. „Jsme zapojení ve sportovních aktivitách, například Dakar. Proto nám výroba sportovně laděných vozů dává smysl,“ vysvětluje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Od Peugeotu však nečekejme speciálně postavené sportovní modely. „Nemyslím si, že postavíme například nástupce RCZ. Soustředit se chceme na upravené modely jako je 208 a 308,“ říká Imparato.

Vypadá to, že vrcholná 308 R bude nejspíš hybridním modelem. Nasvědčuje tomu především absence vhodného motoru, který by Francouzi mohli použít. Největší zážehový motor skupiny PSA má aktuálně 1,6 litru, a ve své verzi pro model GTi s výkonem 270 koňských sil a polozávodními díly je nejspíš na vrcholu svých možností.

Hybridní 308 R Peugeot představil již ve formě konceptu 308 R Hybrid, představeném na Shanghai Motor Show 2015. S výkonem 493 koní zaujal širokou motoristickou veřejnost. Přední kola pohání zmiňovaný agregát z verze GTi.

SUV | Peugeot | První svezení

První svezení s novým Peugeotem 3008: Nejlepší je zevnitř

Díky elektrickému pohonu zadních kol jde o vůz s pohonem 4x4, což je u hot-hatchů v tomto výkonovém spektru standardem. Tato skutečnost je druhým významným vodítkem k hybridnímu pohonu. Vždyť klasické čtyřkolce se Peugeot zuby nehty brání i v mainstreamovém SUV 3008. V konceptu byla sice namontována závodní sekvenční převodovka, avšak pro sériový model lze očekávat v této třídě populární manuální řazení.

Silná 308 zapadá do nové strategie Peugeotu, který chce nabízet dražší a exkluzivnější vozy. Tím se odliší od rozdíl od koncernového bratra Citroënu, který si své zákazníky má získat „funky“ designem a přívětivější cenovou politikou.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 135 442 km
Cena: 150 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 149 371 km
Cena: 125 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 139 312 km
Cena: 157 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků