Peugeot 308 R a RCZ R: na sportovní notu

Značka Peugeot na svém frankfurtském stánku představila hned dvě sportovně laděné novinky.
Seznam kapitol
  1. Peugeot 308 R a RCZ R
  2. Fotogalerie

Nejdůležitější novinkou, kterou si Peugeot pro letošní autosalon ve Frankfurtu připravil, je bezesporu nová generace stěžejního modelu Peugeot 308. Pro zpestření se ale po jeho boku objevilo také jeho sportovní provedení Peugeot 308 R. Při živém setkání tento vůz vypadá hodně rychle, dokonce tak rychle, že bychom pod jeho kabátem možná čekali něco víc než 270 koní a pohon předních kol…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 308 R vypadá ve skutečnosti hodně ostře...

Ve skutečnosti ale přímá konkurence vesměs víc nenabízí. O pohon modelu Peugeot 308 R se stará obligátní přeplňovaný zážehový čtyřválec ze společného vývoje PSA a BMW s výkonem naladěným na 270 koní (199 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 330 Nm. Ten se na kola přední nápravy přenáší skrze šestistupňovou převodovku s manuálním řazením a diferenciál Torsen s omezenou svorností.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Peugeot 308 R stojí na devatenáctipalcových litých ráfcích vypůjčených z modelu Peugeot RCZ R a již od prvního pohledu vyniká nízkou a širokou stavbou, zajímavým prvkem je matově černé zbarvení celé zadní části karoserie. Ačkoli jde zatím o koncepční studii, sériové provedení Peugeot 308 R na sebe zřejmě dlouho čekat nenechá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Špičkou modelové řady Peugeot RCZ se stává provedení RCZ R

Na loňském autosalonu v Paříži Peugeot představil nejen modernizovanou verzi sportovního modelu Peugeot RCZ, ale také studii jeho špičkového provedení Peugeot RCZ R Concept. A to se právě nyní stává skutečností, ve Frankfurtu si můžete prohlédnout sériové provedení modelu Peugeot RCZ R.

Testy | Zajímavosti | Design | Sportovní auta | Fascinace | Kupé | Peugeot

Test Peugeot RCZ: stop předsudkům, potěšení z jízdy vpřed!

Co se pohonné jednotky týče, ta je včetně diferenciálu Torsen zcela identická s výše popsaným hatchbackem Peugeot 308 R, od pohledu se toho v porovnání s loňskou studií mnoho nezměnilo. Peugeot slibuje nově laděný výfuk, tužší pérování snižující zároveň světlou výšku, luxusní výpravu interiéru, specifickou nabídku odstínů lakování karoserie a sníženou pohotovostní hmotnost (1 280 kg).

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 308 R a RCZ R
  2. Fotogalerie
Peugeot 508 1.997
Rok výroby: 2012
Stav: 122 512 km
Cena: 220 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 102 964 km
Cena: 164 000 Kč
Peugeot 407 1.997
Rok výroby: 2005
Stav: 329 556 km
Cena: 44 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků