Kapitoly článku:
Podvozek je na tom ještě lépe
Výborný je také podvozek. Ten je velice jistý, ale není nekompromisně chladný. Peugeot připravil mix jistých jízdních vlastností a relativního komfortu. Nový hatchback není tvrdý jako prkno, což je jedině dobře. Uvidíme během klasického testu, jak si bude rozumět s okreskami. Prozatím to vypadá, že půjde o auto, se kterým by mohla být velká zábava.
Největší pochvalu ze všeho si ale nakonec zaslouží brzdy, které své okruhové účinkování zvládly s naprostým přehledem a to i přes skutečnost, že na konci cílové rovinky už auto dosahovalo na rychlosti kolem 200 km/h. Nezklamalo ani řízení, drobné výtky ale nakonec mohou směřovat na řazení, které nemá tak precizní chod, jak by se asi u podobného auta slušelo. Tenhle pocit ovšem nakonec možná bude trochu zkreslený tím, že jsem do Mostu dorazil v nové Mazdě MX-5, která má řazení absolutně dokonalé.
Další skvělý vůz na scéně
I přes to jsem ale odjížděl z mosteckého okruhu s velmi pozitivními dojmy. Peugeot 308 GTi na okruhu funguje velmi dobře. Rozhodně to je zábavné auto. Zda je lepší třeba než Leon Cupra, to si netroufnu tvrdit. Kategorie rychlých hatchbacků je v současnosti hodně našlapaná a nedá se říci, že by některý ze zástupců byl špatný. Více ale určitě napoví už naplánovaný test.
Peugeot 308 GTi je rychlý automobil, který by nemusel mít díky svému podvozku problémy ani s obyčejným cestováním. Jisté je, že se tento francouzský hot-hatch mezi konkurencí určitě neztratí. Česká cena začíná na částce 799 500 Kč.