Peugeot 308 GTi potvrzen s výkonem od 250 do 270 koní

Peugeot konečně potvrdil příchod ostrého modelu 308 GTi. Australský magazín CarAdvice získal od vysokých představitelů značky informace, že model 308 GTi skutečně přijde a že nabídne výkon od 184 do 199 kW, tedy od 250 do 270 koní. Tato data potvrdil i Bruno Famin, ředitel sportovních aktivit značky.

Takové hodnoty nabídne přepracovaný přeplňovaný čtyřválec 1.6 THP, který by měl vycházet z jednotky použité v ostrém kupé Peugeot RCZ-R, ovšem s modifikovanými vnitřnostmi a převodovkou. Další informace jsou samozřejmě ještě tajné, ale vypadá to, že mechanický samosvor si Peugeot schovává výhradně pro ještě ostřejší model 308 R.

Testy | Kupé | Peugeot

Test Peugeot RCZ R: Zběsilost v srdci

Peugeot 308 GTi se postaví proti stejnojmennému VW Golf, nad kterým bude mít značnou výkonovou převahu. V hledáčku má také Ford Focus ST, Seat Leon Cupra a další ostré hatchbacky. Zajímavé je, že Peugeot nevyloučil možnost nabízet model 308 GTi i jako kombík SW.

Nad hodnotou výkonu Peugeotu 308 GTi se vznáší otazník z několika důvodů. Je možné, že budou existovat dvě verze stejně jako v případě Volkswagenu Golf (ten nabízí silnější provedení Performance), nebo že se Peugeot bude snažit nechat mezi ostřejším vrcholným modelem 308 R větší výkonovou mezeru.

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků