Peugeot 308 GTi je další hodně ostrý hot hatch. Má 270 koní i samosvor

Na trh míří další velmi zajímavě vypadající auto. Peugeot představil vrcholnou verzi modelu 308, která nese označení GTi by Peugeot Sport. Základní fakta slibují výkon až 199 kW (270 koní), upravený podvozek a samosvorný diferenciál na přední nápravě.

Design | Hatchbacky | Peugeot | Sportovní auta | Paparazzi

Nejsportovnější verze Peugeotu 308 nafocena bez maskování

Jak se dalo očekávat, pohon má na starost benzinová šestnáctistovka THP, která ve slabší verzi nabídne 184 kW (250 k) a v té silnější pak 199 kW (270 k). Vrchol točivého momentu dosahuje v obou případech na 330 Nm a v obou případech je také motor kombinován se šestistupňovým manuálem. Stovku dá slabší 308 GTi za 6,2 s, silnější verze zvládne stejnou disciplínu za rovných šest sekund. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

Testy | Video | Technika | Kombi | Peugeot

Dlouhodobý test Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Sportujeme

Vrcholné GTi prošlo řadou úprav, které se zaměřily kromě jiného také na podvozek. Ten má tužší zadní ramena, tužší tlumiče i jejich uložení, větší odklon kol, větší brzdy a nižší světlou výšku. Silnější verze Peugeotu 308 GTi pak používá také samosvorný diferenciál.

Design | Autosalony | Hatchbacky | Peugeot | Sportovní auta

Peugeot 308 R HYbrid: Francouzská raketa dorazila do Šanghaje  

Ostřejší variantu Peugeotu 308 GTi poznáte na pohled podle devatenáctipalcových kol a tuto verzi bude možné pořídit také s dvoubarevnou karoserií, která se prezentovala na konceptu 308 R. Slabší GTi stojí standardně na osmnáctipalcových kolech, devatenáctky jsou pak za příplatek. Další informace najdete v tiskové zprávě. 

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Peugeot 407 2.7
Rok výroby: 2009
Stav: 114 717 km
Cena: 159 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 307 1.997
Rok výroby: 2003
Stav: 170 389 km
Cena: 35 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek