Peugeot 308 GTi: český ceník je na světě, připravte si 600 tisíc

Peugeot navazuje na tradici svých vozů s označením GTi a i na český uvádí model 308 GTi, který jsme vám podrobněji představili již v květnu. Má být určen každodenní použití a současně nabídnout trochu těch sportovních zážitků.

K dispozici u nás bude pouze v pětidveřovém provedení a pod jeho kapotou se bude nacházet čtyřválec 1,6 THP naladěný na 147 kW (200 koní), uváděný současně i u sportovního kupé RCZ. Spojením prvků THP (turbodmychadlo Twin-Scroll a přímé vstřikování paliva) a VTi (sací ventily s proměnným zdvihem spojené s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů) se tento motor se šestistupňovou manuální převodovkou vyznačuje vynikajícími papírovými parametry. Díky maximálním výkonu 147 kW (od 5 500 do 6 800 ot/min), který je díky točivému momentu až 275 Nm (od 1 700 do 4 500 ot/min) ve vysoké míře k dispozici již v nižších a středních otáčkách nabízí Peugeot 308 GTi velmi solidní zrychlení (z 0 na 100 km/h za 7,7 s; 1 000 m s pevným startem 27,8 s, z 80 na 120  km/h za 6,7 s), přičemž spotřeba zůstává v kombinovaném režimu na 6,9 l/100 km a emise CO2 činí 159 g/km.

Velká pozornost byla prý věnována také zvukovému projevu motoru při zrychlení a výfukové potrubí motoru bylo vybaveno technologií s nepříliš originálním označením „Sound System”. Sportovní podvozek se přizpůsobuje temperamentu zbylé mechaniky vozu: s pneumatikami 225/40 R18 má být při živé jízdě garantem slušné stability a současně prý dbá i na přijatelný komfort při nízkých rychlostech. Brzdové kotouče vpředu s průměrem 340 mm a vzadu 290 mm přispívají k výkonnosti a razanci brzdné reakce.

A na závěr zde máme cenu: Peugeot 308 GTi u nás startuje na metě 588 900 Kč. Jeho standardní výbava není k zahození, za provedení dle vašeho gusta si ale budete muset obvykle ještě pár desítek tisíc připlatit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 308 GTi
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 128 191 km
Cena: 125 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 130 234 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků