Peugeot 308: Golfu po krku, v prodeji už od zítřka

Značka Peugeot si pro letošní autosalon ve Frankfurtu připravila svoji stěžejní premiéru v podobě nové generace modelu 308.
Seznam kapitol
  1. Peugeot 308
  2. Fotogalerie

Proč stěžejní? Model Peugeot 308 patří do segmentu nižší střední třídy (C), jemuž patří třetina evropského trhu s novými automobily. Podíl hatchbacků se pak v rámci této kategorie blíží polovině a Peugeot 308 do ní míří. I přes tradici neustálého zvětšování patří nový Peugeot 308 svojí délkou 4 250 mm k nejmenším ve své třídě; široký je 1 800 mm a vysoký 1 460 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 308: nová generace přijíždí

Výrobce tvrdí, že Peugeot 308 je v porovnání s konkurencí po snížení hmotnosti oproti předchůdci až o 140 kg lehčí a základním objemem zavazadlového prostoru 470 l (z toho 35 l pod podlahou) největší. Přístup k prostoru pro zavazadla je skrze výklopné víko vyrobené nikoli z kovu, ale z termoplastu (!). Týdny testů ve větrném tunelu přinesly odpor vzduchu Cx jen 0,28, což patří u hatchbacků v nižší střední třídě k nejnižším hodnotám.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Model 308 nabídne alternativně i přední svítilny složené z LED

Nabídka zážehových motorů zahrnuje také nový tříválec s objemem 1,2 l a vybírat bude možno z jednotek s rozpětím výkonů 82 až 156 koní (60 – 115 kW). Zastánci vznětových agregátů sáhnou po některém z motorů HDI a e-HDI s výkony od 92 do 115 koní (68 – 85 kW). Při pohledu do útrob vozu si všimneme zejména jednoduché palubní desky i-Cockpit vynikající kromě minimalizovaného počtu ovládacích prvků také průhledem na přístrojový štít nad věncem volantu po vzoru menší řady 208.

Zajímavosti | Design | Sportovní auta | Fascinace | Premiéry | Peugeot | Frankfurt 2013

Peugeot 308 R a RCZ R: na sportovní notu

„Po usednutí do vozu objevíte svět čistých linií, který je ve světě hatchbacků zcela nevídaný, s výrazným, inovativním a intuitivním kokpitem, který dostal označení Peugeot i-Cockpit,“ tvrdí Vincent Devos, produktový manažer týmu Peugeot 308. Nová generace modelu Peugeot 308 se bude zatím vyrábět jen v domácí továrně Sochaux, motory mají vznikat výhradně v továrnách Trémery a Douvrin. Později se rozběhne jeho produkce také v Číně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 308 se chlubí údajně nejobjemnějším zavazadlovým prostorem ve své třídě

Do prodeje se ve většině evropských zemí dostane nový Peugeot 308 již zítra, tedy 12. září. Až do momentu publikace tohoto článku ale český importér vozů Peugeot neoznámil jeho ceny, které tak doplníme dodatečně.
 

 

Následující kapitola
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 162 415 km
Cena: 110 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 139 809 km
Cena: 144 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků