Třistasedmička se na trhu pohybuje již pátým rokem a do poslední fáze svého úspěšného života dostala na přilepšenou středně velký facelift. Co vše se změnilo a jak mnoho to může vozu pomoci do dalších let boje o zákazníka, zhodnotíme v tomto testu. K dispozici jsme měli špičkově vybavenou verzi SW s jedním z nejlepších dieselů na trhu.
Kapitoly článku:
Peugeot 307 je na trhu již od roku 2001, o rok později ukořistil v dravém prostředí konkurence titul evropské auto roku a díky dobré prodejnosti je stěžejním článkem modelové palety francouzské automobilky. Během krátké doby se na trhu objevil také v karosářských provedeních kombi (Break), SW a kupé-kabrio (CC).
V létě 2005 prošel Peugeot 307 faceliftem, který především změnil přední masku po vzoru větší 407. Pro testovanou verzi SW je v nabídce ze sedmi motorizací základní 307 jen dvojice benzínových agregátů 1,6 16V (80 kW/110 k) a 2,0 16V (103 kW/143 k) a dvojice nafťáků 1,6 HDI (66 kW/90 k nebo 80 kW/110 k) a 2,0 HDI (100 kW/136 k). Dvě výbavy jsou rozděleny na základní SW a vyšší SW Pack, ale je možné samozřejmě dokoupit řadu prvků z dlouhého seznamu příplatkové výbavy. Nám se na testování dostala kombinace silnější verze 1,6 HDI (80 kW/110 k) a výbava SW Pack s řadou zajímavých doplňků.
Exteriér
Současný celosvětový trend sjednocování předních masek vozů se nevyhnul ani Peugeotu a facelift modelu 307 měl předem daný scénář. Jak už bylo naznačeno, základní rysy nového designového proudu naznačil příchod modelu 407, který je specifický výrazným "úsměvem" a protáhlými světlomety. Tyto prvky převzala i menší třistasedmička. Díky rozseknutému přednímu nárazníku se pozice rámečku s SPZ přesunula blíže k zemi a po stranách se v "tlamě" francouzského lva objevily mlhovky. Boční linie a záď vozu zůstaly beze změn, modifikace se projevila pouze v optice zadních světlometů. Výraznější přední partie nových Peugeotů nejsou tak obecně oblíbené jako fádnější vzhled předchozích modelů, osobitější vzhled zkrátka více rozděluje a nesedne každému. Mě osobně se změněná přední část vozu stále nedostala pod kůži a při posuzování designu bych bez vážných výčitek svědomí hlasoval pro tu původní.
Peugeot 307 SW díky unifikované masce, delším předním světlometům a velkým pětipaprskovým 17palcovým ráfkům vypadal, že by se rád pustil do bratrovražedného boje s 407 SW nebo dalšími většími vozy jako je Citroen C5 Break nebo Ford Mondeo kombi. A dále zjistíte, že to v některých směrech není jen vnější optický vjem.
Srovnání: 307 vlevo je po faceliftu --- velká tlama francouzského lva
Interiér
Nepozorný řidič by rozdíly v interiéru vůbec nenašel, v kabině se odehrála jen drovná evoluce, žádná revoluce. Do hledání nějakých výraznějších změn se ani nepoušejte, vrátili byste se s nepořízenou. U těch decentních změn po faceliftu bych se pozastavil u nových ukazatelů na sdruženém přístroji, lepšího zpracování, slícování a kvalitnějšího čalounění.
Komfortní, měkčí a dostatečně široká sedadla s koženým čalouněním se opět snažila vypadat, že patří o třídu výše. Kladně hodnotím dělenou loketní opěrku, protože se nerad šermuji lokty se spolujezdcem. Volant s koženým čalouněním je na omak nepochybně lepší než v základním provedení a v zimním období tolik nestudí do rukou. Za volantem byla čtveřice ovladačů: dvojice klasických páček na stěrače, světlomety a blinkry, ale i ovládání tempomatu a audiosestavy. Co se v rámci koncernu PSA (Peugeot - Citroën) negativně přenáší, je ovládání předních stěračů. O problému jsem se zmiňoval již v testu C3 a musím se chtě nechtě opakovat: při stisknutí ovladače pro jedno setření čelního skla se zároveň sepne i automatické stírání, což není vždy dobré. Aretace páčky by měla být: 1x - 0 - auto - I - II.
Středový panel byl obohacen ovládáním satelitní navigace, ale panel na obsluhu multifunkčího systému byl mnohem více intuitivní u vyšších modelů, jako je 407 a 607. Možná si někdo řekne, že srovnávám nesrovnatelné, ale jedná se o ten stejný systém barevné satelitní navigace, kromě ovládání mezi nimi není rozdíl. Kde bych ale body přidal, je modernější design a přehlednější ovládání automatické klimatizace.
V interiéru po faceliftu mnoho změn nenajdete.
Zlepšené ovládání klimatizace --- Multifunkční barevný display
Řidičem o výšce 191 cm si sám za sebou užívá místa pro hlavu, pro kolena už ho však mnoho nezbývá.
Za menší řidičkou (173 cm) je vzadu místa po všech směrech dost.