Peugeot 307: na hranici mezi hatchbackem a MPV (kompaktní test)

35 komentářů

Hadr
27. ledna • 13:30

okolo nich. Niekto chváli, niekto haní. Po cca 100000 km môžem povedať, že je to vynikajúci voz po všetkých stránkach . Je v poradí môj ôsmy, takže môžem porovnávať. Jeho spotreba i teraz po ujdení sto tisíc km a po jazdení väčšinou po meste a na krátke vzdialenosti, nepresiahla nikdy 8 litrov. Kto tvrdí, že z toho nevytlčie viac ako 150km/hod, je buď šofér "na baterky", ktorý doteraz jazdil asi len s fúrikom a hnojom na družstevnom dvore, alebo jednoduchý drístal, ktorý má mozog iba na vyplňovanie dutiny lebečnej. Mne sa podarilo ísť 170/hod, a vôbec som nemusel prederaviť dlážku plynovým pedálom. Takže predpokladám, že tých 190 skutočne dosiahne.

Peter
17. března • 12:55

je to vrak z francie ako ostatné francuzske autá.skodovka o 100% lepsia.

Feri
11. května • 17:40

:-D jel si v tom nekdy na delsi cestu? co treba oktavka, tvrda, ve trech v zadu absolutne nehratelna...ale my se tu bavime o autech, takze si vylej srdicko nekde jinde

pepo
28. října • 13:53

crep madein france

Petr Jezek
20. září • 16:21

Zajimala by me jedna vec. Vyzkousel jsem si 307 (s motorem 2.0 HDI 90k - jinak se mi zdal o dost lenivejsi nez v Picassu) ve vybave XT pack. Byly tam i predni loketni operky ve stylu 406 (ridice i spolujezdec ma svou vlastni). Ale me moc nesedely, protoze byly dost vysoko. Ja davam spis prednost stredove loketni operce s uloznym prostorem (ala Laguna), ktera je sirsi. Nebo ma nekdo jinou zkusenost?

Roman Zapletal
13. září • 18:22

Jsem čerstvým majitelem P307, najeto 3000 km.

Krásný design, dostatek prostoru, průměrné jízdní vlastnosti, první drobné závady.

Podvozek - výrazně a hlasitě přenáší příčné nerovnosti (asi jako u Fabie, která má najeto 100 tis. km), série menších nerovností způsobí "poskakování" vozu (neschopnost pohlcení, tlumení těchto nerovností), to vše vyvolává pocit, že se jedná o tvrdý sportovní podvozek, ale při sportovní jízdě nastanou opět negativní překvaoení. Při intenzivním brždění se vůz výrazně nakloní na předek a mírně se rozvlní, při průjezdu zatáčkou k mezi adheze při drobných korekcích směru se vůz "gumově" vlní. Stopu udrží, účinnost brzd velmi dobrá, ale podvozek není ani pohodlný, ani na sportovní jízdu - ne co je tedy naladěn ? Podvozek zaostává za většinou konkurence.

Výborná volba pro ty, co preferují atraktivní vzhled, originalitu, prostornost před kvalitními jízdními vlastnostmi a dokonalým zpracováním.

 

PavelP
25. září • 10:15

Romane,

i ja si vcera konecne zasel pro 307 a moje (velmi cerstve) dojmy jsou trosku jine. Pohlcovani nerovnosti je naprosto bez problemu, bez vyraznejsich razu do kabiny a urcite se to auto nijak nerozhazi. Naopak, jsem zvykly z Hondy na tvrdsi naladeni a tohle je prijemna zmena. Pritom v zatackach sedi velmi jiste a o chystane nedotacivosti dava vcas vedet. Snad jen na mokru, kdyz v zatacce, kterou jedu na dvojku, prislapnu razantne plyn, se kola trochu vic sunou ven, ale to je normalni. Naklon mi prijde naprosto v mezich normalu a naopak me vzhledem k vysce auta velmi prijemne prekvapilo, jak je auto stabilni. Mam pocit, ze jsou v perovani takove dve urovne. Auto se nejdrive pomerne mekce nakoni, potom ale jako by podvozek ztuhl a zatacka se velmi jiste vykrouzi. Asi to neni objektivne meritelne, ale ten pcit proste takovy je. Brzdy jsou naprosto dostatecne a jiste.

Netvrdim, ze je to nejlepsi auto na trhu, ale ve sve tride nabizi takovou miru komfortu a pohodli, jaka tu jeste nebyla.

Fanda 307
17. července • 8:11

A já tvrdím, že je to nejlepší auto na trhu ( ve své třídě...)

Petr
1. září • 18:47

Před pár dny jsem si taky vybíral auto z této katogorie. Původně jsem uvažoval o Focusu, zkoušel jsem i 307, díval jsem se na Škodovku, VW, Almeru, korejce.

Nakonec to na celé čáře vyhrála Honda Civic 5D. Výborná výbava, nejlepší motory, opravdu dotažená koncepce. Jediné, k čemu bych měl výhrady, je tmavý, skoro nezajímavý interiér. Přesto jako celek je bezkonkurenční, jezdí jak vínko, k tomu 3 roky záruky.

Já jsem s Hondou už kdysi jezdil, ale poslední dobou jsem přišel na chuť vyššímu posezu a kompaktnějšímu vozu s kratším čumákem a větším rozvorem. Je to pohodlnější a ve městě i praktičtější. 307 jde tímto směrem, ale ne tak důsledně jako 5D.

PavelP
7. září • 11:57

Tak to jsme asi prosli uplne stejnym obdobim uvazovani. Ja vybiral auto tehle kategorie v cervenci a srpnu a do finale se u me dostaly prave Civic 5D a 307. Ted mam Hondu, takze jsem automaticky inklinoval tam, ale nakonec jsem se preci jen rozhodl pro Peugeota 307. Svoji roli sehralo to, ze se mi u Civicu nelibil cumak, 307 ma mnohem vic odkladcich prostor v interieru, o kousek tissi chod, ale hlavne mi u 5D chybi jakekoli ochranne listy na karoserii a naraznicich, coz ve meste, kde casto jezdim byl asi nejdulezitejsi faktor. Na druhou stranu Honda ziskavala predevsim tou triletou zarukou a skvelym motorem. Kazdopadne ti tvoji volbu schvaluju a preju hodne prijemnych chvil za volantem a bezproblemovy provoz. Me by mela 307 prijit tak za 14 dnu, tak potom napisu svoje zkusenosti.

Tomáš Holeček
27. července • 17:13

Jak o 306-ce, tak o 307-ce jsem si přečetl článek, který napsali po testování motoru 1.4i. Řekl bych, že největší chybou Peugeotů je, že ten motor vůbec nabízejí. Už 306-ka s ním byla líná a 307-ka je o 200 kg těžší !!! 1.6 je optimální i pro řidiče, kteří rychle nejezdí, protože akceleraci auto dnes mít musí a neměly by se jízdní vlastnosti prudce zhoršovat, když nejedete sám. Jinak 307 je výrazně tišší, než 306 a nesouhlasím s tím, že by řazení, spojka a plyn šly ztuha. Naopak jsem byl velice překvapen kultivovaným chodem výše uvedeného. Jsem velice zvědav na plánované 307 MPV a 307 Break.

Petr Broža
28. července • 13:09

Motor 1.4 55 kW je proto tohle auto dostačující tehdy, jedete-li sám. Při plném zatížení by bodl motor 1.6.

Pavel
27. července • 16:40

Uz pres 3 roky jezdim autem vyssi stredni tridy s plnou vybavou, ale svezeni v Pazoutu 307 me nadchlo. Kdo hodne jezdi urcite oceni vyssi posaz a s tim spojeny prehled. Jizdni vlastnosti jsem nezkousel v meznich situacich, ale auto reagovalo presne a predvidatelne. Oproti Oktavce je v nem opravdu hodne mista pro lidi. Kufr mi prijde tak akorat, jenom porad nevim, kolik ma litru. Peugeot uvadi 420, ale skoro vsichni ostatni 371. Tak nevim. Hodne lidi srovnava 307 s Oktavkou a padaji predevsim argumenty o sile, rychlosti apod. Ale bacha! Tady se mluvi o Peugeotu 1.4l, nejbeznejsi bude asi 1,6l. U Oktavky se tak nejak automaticky mysli na 1,8T, nebo 1,9TDI s 84kW. Jenze ty jsou o dobrych 150 tis. drazsi. K tem je pak alternativou 307 2,0, resp. HDI.

MIREK
25. července • 20:14

Vážený autore článku o 307, ach ta fyzika, uvádíte výkonové parametry motorů HDi a 2.0 benzínu špatně. ( přepočet ks a kW)

Petr Broža
26. července • 11:30

Ale já to nepřepočítával; to jsou hodnoty přímo z webu Peugeotu.

Petr Jezek
20. září • 16:07

Nevim jestli je to i na strance Peugotu spatne, ale v clanku je u vykonu motoru 2.0 HDI uvedeny vykon 90kW a ma byt 90koni. Apropo, proc neni zminen i silnejsi 2.0 HDI motor (110koni, 250 Nm)? Ten se nebude s 307 dodavat?Protoze na peugeot.sk je v ceniku tento model uvedeny (standartne dodavany s ESP)

RedBaron
25. července • 6:50

Dobrý den, Petře. Vypadá to, že ani tady se mě nezbavíte. Pro začátek mám pro Vás připomínku: Ve sloupečku značek prosím přidat značku Dodge. Ignorovat takové skvosty jako je Viper či RAM, by nebylo moudré. Je to má nejoblíbenější značka. Na shledanou na nové mobilmanii :o)

Petr Broža
25. července • 10:41

AR není můj počin, Červený barone, ale vidím, že Radek už odpověděl. Mimochodem, nashle na nové MM

Radek Šilhavý
25. července • 9:23

Děkujeme za připomínku. Připomínky jsou pro nás vodítkem co si vy, čtenáři, na AutoRevue.cz, přejete mít. Značka Dodge není uvedena, protože na serveru není žádný článek o Dodge. O Viperu se můžete dočíst ve značce Chrysler.

Tom
24. července • 19:26

Výborná recenze, podrobné informace - na základě takovýchto údajů jsem ochotný se rozhodovat při koupi auta! (Teda, ještě si do toho stejně musím sednout , ale už si budu vybírat třeba mezi 2-3 modalama)

Milos
24. července • 23:37

Ja nevim. Cely clanek je takovy nemastny, neslany. Ja osobne jsem se z neho moc nedozvedel. U cteni bych usnul. Vice bych uvital nejake dlouhodobejsi zkusenosti (daji se posbirat i za tyden) nez takove nicnerikajici odstavce jako ten o jizdnich vlastnostech. Napriklad nevim, co je to velka rychlost. Pro nekoho to muze byt 130, pro nekoho 230 atd. Chtel bych vedet, kde je ta hranice. Treba v testu Octavie, kde je napsano neco ve smyslu, ze vuz je na rovine stabilni i pri jizde pres 200, ne pri "velkych rychlostech".

Takze pane Brozo, kolik je ta velka rychlost?

ajsik
26. července • 21:22

Mohu rict ze uz i 306tka (mam stejnou vybavu, motor 1,4 i, krom tech serepeticek jako EVA,ABS, a jinych )se chova velmi stabilne v zatackach nevim jestli tomu napomaha nataceci zadni naprava (to asi 307cka nezdedila) ale felina si ani necucne.

U 307cky se proste se staci podivat na velikost podvozku a je jasne ze pokud nejsou v koncernu PEUGEOT blbi tak jizdni vlastnosti musi byt lepsi nez nejaka felicie.No a Octavie je velke auto na podvozku staryho Golfa a od toho se neda moc ocekavat ( a komfort Octavie je primo desny, nevim ale skusil nekdo z vas jet v octavii na zadnich sedadlech dyt je to hruuuzaa )

Petr Broža
31. července • 9:49

Octavia má tuším podovozek z Audi A3...

Pavel
3. srpna • 11:46

....takze i z Golfa. A Toleda.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
4. srpna • 16:37

Řekl bych, že Golf má podvozek opravdu jiný, s Toledem souhlasím.

Pavel
7. srpna • 9:42

Ten Golf je tam spravne, podvozky vychazeji ze stejneho zakladu. Nejsou uplne totozne, ale lisi se spis jen v detailech.

Petr Broža
25. července • 9:09

Okolo 150 km/h; na víc se Peugeot prakticky nerozjede, jen na dálnici z kopečku.

Petr Broža
25. července • 9:19

Teď jsem si znovu přečetl onen odstavec a vidím, že jsem vám odpověděl na jinou otázku, než jste se ptal. takže: automobil je při přímé jízdě stabilní až do své maximální rychlosti a nedotáčivost se projevuje u prudkých průjezdů zatážkou okolo 80 km/h.

petr
25. července • 17:54

To by me docela zajimalo, jakou zatacku jste v 80 projizdel "prudce". Uvazim-li, ze s Felinou dokazu esicko 45 stupnu vpravo a nasledne 70 vlevo projet bez vetsich problemu 90, s piskotem kol a nadjetim 120… a s Alfou to same, ale posunute zhruba o 20 km vys.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Milos
25. července • 19:24

Urcite ne tu, kterou vy jste projizdel s Felicii 120. Snad byste nechtel srovnavat Felicii s 307. Vzdyt podvozek na Felicii byl za zenitem uz v dobe, kdy Felicie prisla na trh. Favorit premalovanej na ruzovo.

Diky za odpoved pane Brozo, ja si tu zatacku predstavit dovedu

petr
26. července • 13:59

Tak to teda klobouk dolu, ze Vase predstavivost jde az tak daleko. Jestli autor projizdel 80-tkou zatacku na dalnici nebo na horskem hrebeni z toho textu fakt poznat nedokazu, zatacka jako zatacka. A jinak proc nesrovnavat Felicii s 307?? Vzdyt spousta ridicu je s nima skoro srostla. Kdyz uz na to prijde, tak s cim byste 307 srovnaval Vy?? Felinu jsem uvedl jako priklad, to ze ma podvozek z Rakouska-Uherska je jasne.

Milos
26. července • 21:29

Proste mam lesi fantazii, no .

Proc nesrovnavat Felicii s 307? Protoze Felicie je stary smejd, zatimco 307 zbrusu novy model. Navic jde o vozy jine tridy. Srovnavat by se mohla s Almerou, Octavii/Golfem/Borou/Toledem/A3, Focusem, Astrou atd.

Ivan
24. července • 18:33

Celkem dobrý článek, až na tu část o opěrkách hlavy.  Jinak 307 je super, už týden má tu samou jako je testovací...

Matus
25. července • 20:18

tak su tie opierky hlavy v predu nastavitelne aj dopredu dozadu, alebo nie? mne sa zdalo, ze ano.

Potvora
22. července • 17:02

Těžko říct, zda je to dobré auto... jel jsem s 1.6 verzí zhruba 20 km, takže něco málko z chování vozu jsem taky nasáknul. Především bych auto vytknul velice ztuha jdoucí řazení a pak tvrdší chování brzd a spojky. Co se týká stability a podvozku - nemám výhrad,m auto sedí i při prudkém zatáčení výborně stopu a neprojevuje se tak jakákoliv nedotáčivost - na druhá straně, na důkladné testování jsem neměl čas. Což je v kostce asi tak všechno :).

Hodně je to ovlivněno tím, že jsem si pár týdnů před testovací jízdou s 307 koupil Octavii, která miu přišla v mnoha aspektech zajímavější...

Co mě ovšem andchlo je vypínání ostatních 5 airbagů a spínač stěračů a světel :). Poslední dvě jmenovaný jsou sice blbosti, ale potěší ;)

Doporučujeme

Články odjinud