Peugeot 307 CC: je libo coupé nebo cabriolet? (kompaktní test)

Neobvyklou dobu si automobilka Peugeot vybrala pro uvedení modelu 307 CC na český trh (zima loňského roku). Naštěstí naplánovaný test, který jsme s tímto autem absolvovali, připadl na poslední zimní dny, kdy se teploty vyšplhaly až ke dvaceti stupňům celsia.
Seznam kapitol
  1. Nastupování, sedadla, vnitřní prostor, ovládání střechy
  2. Vnější vzhled, interiér, motor, automatická převodovka
  3. Dva stupně výbavy, ceník, přehled výbav, parametry

Pro začátek je nutné zmínit, že kdekoli se tento vůz objevil, vzbuzoval nemalou pozornost. Na tom má zásluhu nejen vzhled, ale zároveň i fakt, že se jedná o dva automobily v jednom. Konstrukčně vychází 307 CC z hatchbacku stejné řady, s nímž sdílí i stejnou příď. Od místa, kde se láme kapota s oknem, je ale vše jinak (samozřejmě pokud pomineme podvozek). Tak jako je to v případě menší 206 CC i zde je čelní sklo protáhlé více do středu vozu, aby se zajistila souměrná silueta vozu a co nejméně se zmenšil rozměr středového střešního dílu.

  

  

Na hranu, kterou tvoří rám okna u otevřeného kabrioletu, je třeba pamatovat především při nastupování. Pokud se vám to povede bez úrazu, pak vás uvítají dostatečně rozměrná přední sedadla posazená o 40 mm níže než u hatchbacku. Nabízejí dobrou oporu stehen i boční vedení těla a dostatečně dlouhý sedák. Místo na předních sedadlech je bez problémů. Usadí se zde i lidé většího vzrůstu a to především díky výškově nastavitelným sedákům obou předních sedadel, na místě řidiče potom i díky nastavitelnému volantu.

  

I když je vůz prezentován jako čtyřmístný, vzadu mnoho místa nečekejte. Lépe by mu sedělo označení 2 + 2. Při zcela posunutých předních sedadlech vzad, nezůstává v zadní části žádné místo na nohy. Omezen je i prostor nad hlavou, kde se při natažené střeše usadí pouze pasažér s výškou do 170 cm. Pasažéři vyšší už prostě zavadí hlavou o strop nebo spíše o zadní okno. Má na tom vinu ona zmiňovaná krátká střecha, která má skoro stejnou délku jako zadní okno. Tato délka je zapotřebí k tomu, aby se střecha dala bez problémů složit do zavazadlového prostoru.

Nahoře bez...

Po stisknutí a přidržení tlačítka mezi předními sedadly jí to trvá asi 25 sekund. Nemusíte se starat ani o žádné odjišťování „bajonetů“ nebo zámků, jak je zvykem u většiny kabrioletů. O vše se s naprostou přesností starají elektromotory, které zajišťují přeměnu z kupé na kabriolet a naopak. Nutností zde není ani zatažená ruční brzda a nastartovaný motor. Celý úkon lze provést i za jízdy, což je ale omezeno jen na velmi malou rychlost (cca do 10 km/ hod). Pokud ji překročíte, ozve se varovný signál, střecha se zastaví a displej vás vyzve, abyste zpomalili. 

   

   

Sympatické je to, že i po „uklizení“ střechy do zavazadlového prostoru, zůstává ještě 204 litrů pro zavazadla. Při natažené střeše je to ještě o stopadesát litrů více (350 litrů), navíc je zavazadlový prostor dobře přístupný (otevírání zvenku je řešeno stejně jako v případě Peugeotu 607 tlačítkem v číslici nula – 307). Jedinou podmínkou pro stažení střechy je natažená síťka, která rozděluje zavazadelník na dvě části. Pokud tato přepážka chybí, střecha vůbec nereaguje.

  

Celý proces probíhá následovně:

  • stisknutí a držení tlačítka stažení střechy (následující procesy probíhají automaticky)
  • stažení předních i zadních oken
  • vyklopení víka zavazadlového prostoru v protisměru jízdy
  • uvolnění umělých krytů na zakrytí vzniklých otvorů
  • složení střechy do zavazadlového prostoru
  • přiklopení víka zavazadelníku.

  

Po stažení střechy zůstávají boční okna dole, lze je však jedním tlačítkem (to se nachází hned za ovladačem střechy, vedle něho potom vypínání airbagů spolujezdce) vysunout nahoru. I při stažené střeše a vytažených oknech je na předních sedadlech (do rychlosti 100 km/h) příjemné cestování. Potom už začíná posádku obtěžovat aerodynamický hluk a samozřejmě i vítr, který proniká za přední sklo. Na zadních sedadlech je to ovšem horší a to už při padesátce. Ale v parném létu to jistě někteří rádi vydrží. 

Sledujte AutoRevue na Facebooku Následující kapitola
Peugeot 407 2
Rok výroby: 2007
Stav: 136 000 km
Cena: 85 000 Kč
Peugeot 407 2
Rok výroby: 2005
Stav: 157 000 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 407 1.6
Rok výroby: 2008
Stav: 132 000 km
Cena: 115 000 Kč