Peugeot 301 a nový způsob značení modelů

Značka Peugeot představuje kompaktní sedan Peugeot 301 a novou strategii značení budoucích modelů. Číslici 0 uprostřed si zachovají i nadále, na konci však najdeme výhradně znaky 1, nebo 8.

V posledních dekádách je to s modely osobních vozů Peugeot docela jednoduché. Značeny jsou (až na některé velkoprostorové výjimky a SUV) patentovaným trojciferným kódem s nulou uprostřed. První číslice přitom označuje velikost vozu a ta poslední pak generaci. A nemusíte být zrovna matematičtí géniové na to, aby vám došlo, že tento systém musí dojít svého konce.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 301 jako první příklad nového značení vozů značky Peugeot na pařížském autosalonu

A k tomu právě dochází. O této skutečnosti jsme diskutovali již před dvěmi lety, kdy na veřejnost uniknul první snímek prototypu, který měl nést staronové označení Peugeot 309. To se však nestane, neboť od této chvíle budou všechna jména Peugeotů končit výhradně číslicemi 1 a 8.

Byznys | Peugeot | Názory

Peugeot 208: sázka na ženy

Standardním modelům zůstane vyhrazena osmička, zatímco jedničkou se mají vyznačovat ty vozy, jejichž hlavním posláním je nabídnout „za malé peníze vysokou užitnou hodnotu“ (jistě chápete, o čem je řeč). Kromě výběhových typů 207 a 807 má dnes sedmičku na konci již jen nejmenší Peugeot 107 a SUV 4007, které s příchodem nových generací přeznačí na 108, resp. 4008.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 301 chce sázet hlavně na nízkou cenu, ale bude schopen nabídnout i řadu moderních komfortních prvků

Pro velkoprostorové vozy a stroje kategorie SUV budou i nadále používány čtyřmístné kódy s dvojicí nul uprostřed (3008, 5008). Kupé-kabriolety si pak ponechají doplňkové označení CC a sportovní modely (dnes hlavně RCZ) se bez čísel obejdou zcela. A prvním příkladem „ekonomicky“ střiženého modelu s jedničkou na konci se stává Peugeot 301.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Peugeot 301 se zvláště na nenáročných trzích bude jistě líbit

Svoji premiéru slaví na právě probíhajícím autosalonu v Paříži a jde o kompaktní čtyřdveřový sedan. Bodovat má především na trzích rozvojových zemí, kde chce vyzvat novou generaci podobně střižených modelů reprezentovanou například připravovanými dvojčat Škoda Rapid a Seat Toledo.

Testy | Zajímavosti | Fascinace | Premiéry | Peugeot | Design

Test: Peugeot 508 - návštěva z dobré společnosti

Nový Peugeot 301 bude vyráběn zatím jen ve španělské továrně Vigo a s podzimem se objeví nejprve v Turecku. Krátce poté mají následovat trhy střední a východní Evropy a Střední Východ, Afrika a Latinská Amerika. Podle výrobce má jít o dostupným, ale prostorný a moderní automobil schopný spolehlivé služby v nejrůznějších klimatických podmínkách.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Svými základními rozměry stojí Peugeot 301 na spodní hranici střední třídy 

Peugeot 301 stojí na podlahové plošině s rozvorem náprav 2 650 mm, dlouhý bude 4 440 mm a nabídne zavazadlový prostor s bezkonkurenčním základním objemem 506 l. Po stránce designu si novinka půjčila řadu stylistických témat napříč stávající nabídkou Peugeotu od malého typu 208 až po sedan/kombi 508.

Testy | Peugeot

Test: Peugeot 308 1.6 e-HDI – nová tvář

Po modelu Peugeot 208 bude Peugeot 301 teprve druhým vozem Peugeotu, který dostane zcela nový zážehový čtyřválec 1,2 VTi s výkonem 71 koní (52 kW). K dispozici budou také dvě osvědčené šestnáctistovky. Ta zážehová nabídne 115 koní (85 kW), vznětová HDi pak 92 koní (68 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor svým objemem vyhoví běžným požadavkům dané třídy

K dispozici budou převodovky s manuálním i automatizovaným řazením (EGC). I přes soustředění na nízkou cenu má Peugeot 301 v závislosti na konkrétném modelu nabídnout i řadu moderních elektronických prvků včetně automatické klimatizace, audiosoustavy s podporou MP3, USB a Bluetooth nebo dálkového ovládání víka zavazadlového prostoru.

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků