Peugeot 3008: menší lvíče z dvojice větších

Peugeot odhalil první informace a fotografie svého nového modelu, s nímž velice suverénně vstupuje do třídy malých crossoverů.

Menší SUV, nebo-li CUV se stávají stále žádanějšími vozy a to zejména v průměrně velkých rodinách, kde je MPV zbytečně velké. Jako vhodná varianta se proto jeví vůz kategorie CUV s vyšší světlou výškou a solidním vnitřním prostorem, na druhé straně však vůz nezaostává ani z hlediska kompaktnosti a obratnosti, kterou mu můžou zas závidět některá větší SUV. Na našem trhu se již od června objeví v této kategorii další hráč, pod Peugeot 4007 se zařadí jeho menší brácha s označením 3008.

Jestli se vám zdá, že podobně tvarovaný vůz jste již někde viděli, nejste ve svých domněnkách daleko od pravdy, Peugeot už totiž tento vůz, resp. jeho téměř přesnou podobu představil loni v Paříži pod názvem Prologue. Tehdy byla předprodukční verze poháněna hybridním systémem HYmotion4 a podle decentnějšího vzhledu jsme mohli usoudit, že nové CUV od Peugeotu už „klepe na dveře“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Peugeot 3008 tak vstoupí na trh pouze s minimálními změnami oproti zmiňovanému konceptu, pochlubit se bude moct rozměry 4 365 mm x 1 837 mm x 1 639 mm a neotřelým vzhledem. Zdá se, že designéři tentokrát více zamaskovali pověstnou „tlamu“ která je výrazná zejména u modelu 308 a nejedenkrát se už stala terčem kritiky. Jinak však působí 3008 po vzhledové stránce konvenčním dojmem. Dalším důležitým faktorem při výběru podobného vozu je nepochybně jeho variabilita, u Peugeotu proto mysleli na horizontálně dělené páté dveře, polohovatelnou podlahu zavazadlového prostoru úplně skládatelné zadní sedadla. Standardní 432 litrový zavazadelník tak lze snadno rozšířit až na 1 241 litrů.
Z hlediska komfortu si dal Peugeot také záležet, vepředu najdeme upravené zavěšení kol MacPherson a vzadu pak standardní polotuhou nápravu, která však může být vybavena elektronickým systémem Dynamic Rolling Control zabraňující příčnému kolísání vozu. K dispozici za příplatek bude i protiprokluzový systém Grip Control a off-roadové pneumatiky. Pro šetrné však bude automobilka dodávat vůz i s pneumatikami s nízkým valivým odporem, díky nimž se možná podaří něco ušetřit na spotřebě, ovšem na úkor jízdních vlastností.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nabídka agregátu svým obsahem sice nepřekvapí, ovšem automobilce bychom křivdili, kdybychom řekli, že se z ní nedá vybrat. K dispozici je celkem ze čtyř motorů, dvojice benzínových čtyrválců 1,6 s výkony 88 kW a 110 kW. Fanoušky dieselů pak potěší přítomnost známé 1,6 HDi s výkonem 80 kW a dravějšího dvoulitru disponujícího výkonem 110 kW. Automobilka ovšem dodává, že od roku 2011 bude k dispozici i hybridní verze vybavena zmiňovaným systémem HYmotion4.
Peugeot 3008 bude k dispozici s velkým množstvem volitelné výbavy, nechybí třeba kůži obšitý volant, palubní počítač s navigací nebo pestrá paleta různého čalounění. A předci i v tomto ohledu se může 3008 pochlubit jedním prvenstvím. Automobilka k němu jako k prvnímu modelu nabízí tzv. head-up displej promítající všechny důležité údaje na čelní sklo v zorném poli řidiče.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 3008
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků