Peugeot 3008 je nejlépe jezdící auto v segmentu. Navíc nabídne koloběžku

Peugeot dnes představil novou generaci modelu 3008. Vůz je ve srovnání se svým předchůdcem naprosto jiný. Především se ale změnil z podivného crossoveru na klasické SUV. 

Testy | Peugeot

Test Peugeot 3008 2,0 HDi: ryzí originál

Ve srovnání s předchůdcem je nová 3008 o plných osm centimetrů větší a hlavně je o 100 kg lehčí. Peugeot využil coby základ platformu EMP2, na které jezdí současná 308. Mimochodem, co se jízdy týká, automobilka slibovala během tiskové konference nejlépe jezdící SUV v dané kategorii. 

Interiér bude také velmi zajímavý, protože nová 3008 je prvním sériovým autem, který se může pochlubit nedávno představeným novým konceptem uspořádání interiéru i-Cockpit. V praxi to znamená nový malý volant, dotykový displej a dvanáctipalcový displej místo přístrojového štítu. Ten je opět umístěn nad volantem. 

Kombi | Hybridy | Peugeot | První svezení

První jízdní dojmy: Peugeot 508 RXH, 3008 HYbrid4

Po praktické stránce věci nabídne nová 3008 plochou podlahu zavazadelníku, možnost otevírání pátých dveří bez nutnosti na cokoliv sahat nebo schopnost odvézt až tři metry dlouhou věc. Zavazadelník nabídne objem až 591 l v základním uspořádání, respektive až 1670 l po sklopení zadních opěradel. 

Co se použité techniky týká, Peugeot nasadí motory PureTech a BlueHDi s technologií vstřikování močoviny. U benzinových motorů bude na výběr mezi motorem 1.2 PureTech (96 kW/130 k) a 1.6 THP (121 kW/165 k). dieselová část obsahuje motory 1.6 BlueHDi (74 kW/100 k, 88 kW/120 k) a 2.0 BlueHDi (110 kW/150 k, 132 kW/180 k). O pohonu všech kol se v tiskové zprávě nic nepíše. 

Očekávat máme velmi nízkou spotřebu kromě jiného také kvůli aerodynamice. I ta má být nejlepší v segmentu. Specialitou pak bude integrovaná koloběžka s elektromotorkem, na které máte dojet poslední kilometr do cíle své cesty, pokud tam už automobily nemohou. Alternativně si budete moci pořídit elektrické kolo. V obou případech najdete v zavazdelníku místo, kde se zároveň budou tyto doplňky dobíjet. 

Více podrobností najdete v přiložené tiskové zprávě: 

Zobrazit tiskovou zprávu
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 185 000 Kč
Peugeot 307 1.587
Rok výroby: 2005
Stav: 123 490 km
Cena: 70 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků