Peugeot 3008 je nejlépe jezdící auto v segmentu. Navíc nabídne koloběžku

Peugeot dnes představil novou generaci modelu 3008. Vůz je ve srovnání se svým předchůdcem naprosto jiný. Především se ale změnil z podivného crossoveru na klasické SUV. 

Testy | Peugeot

Test Peugeot 3008 2,0 HDi: ryzí originál

Ve srovnání s předchůdcem je nová 3008 o plných osm centimetrů větší a hlavně je o 100 kg lehčí. Peugeot využil coby základ platformu EMP2, na které jezdí současná 308. Mimochodem, co se jízdy týká, automobilka slibovala během tiskové konference nejlépe jezdící SUV v dané kategorii. 

Interiér bude také velmi zajímavý, protože nová 3008 je prvním sériovým autem, který se může pochlubit nedávno představeným novým konceptem uspořádání interiéru i-Cockpit. V praxi to znamená nový malý volant, dotykový displej a dvanáctipalcový displej místo přístrojového štítu. Ten je opět umístěn nad volantem. 

Kombi | Hybridy | Peugeot | První svezení

První jízdní dojmy: Peugeot 508 RXH, 3008 HYbrid4

Po praktické stránce věci nabídne nová 3008 plochou podlahu zavazadelníku, možnost otevírání pátých dveří bez nutnosti na cokoliv sahat nebo schopnost odvézt až tři metry dlouhou věc. Zavazadelník nabídne objem až 591 l v základním uspořádání, respektive až 1670 l po sklopení zadních opěradel. 

Co se použité techniky týká, Peugeot nasadí motory PureTech a BlueHDi s technologií vstřikování močoviny. U benzinových motorů bude na výběr mezi motorem 1.2 PureTech (96 kW/130 k) a 1.6 THP (121 kW/165 k). dieselová část obsahuje motory 1.6 BlueHDi (74 kW/100 k, 88 kW/120 k) a 2.0 BlueHDi (110 kW/150 k, 132 kW/180 k). O pohonu všech kol se v tiskové zprávě nic nepíše. 

Očekávat máme velmi nízkou spotřebu kromě jiného také kvůli aerodynamice. I ta má být nejlepší v segmentu. Specialitou pak bude integrovaná koloběžka s elektromotorkem, na které máte dojet poslední kilometr do cíle své cesty, pokud tam už automobily nemohou. Alternativně si budete moci pořídit elektrické kolo. V obou případech najdete v zavazdelníku místo, kde se zároveň budou tyto doplňky dobíjet. 

Více podrobností najdete v přiložené tiskové zprávě: 

Zobrazit tiskovou zprávu
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 206 1.124
Rok výroby: 2004
Stav: 96 979 km
Cena: 35 000 Kč
Peugeot 308 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 74 260 km
Cena: 115 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 185 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků