Peugeot 3008 Hybrid4: první diesel hybrid je tu

14 komentářů

Zelí
25. srpna • 7:40

I když to tak na první pohled nevypadá, je to boj o zákazníka. Toho zajímá spotřeba paliva (mimo jiné). Takže soudruzi - do boje !!!

LP
25. srpna • 10:14

CENA???
ZIVOSTNOST BATERIE???

Radek Ondrášík
25. srpna • 11:24

Zivotnost baterie je stejna jako u Priuse, tedy realne bez poklesu cca 80tkm a pak uz to pujde poznat, ze to jde dolu. Vymena bude prbihat okolo 200tkm +- autobus. Nekdo najede vic a nekdo min, zalezi na poctu cyklu.Cena zatim neni uplne zrejma, vypada to, ze by to melo stat o cca 3,5tis. eur vice, nez verze jen s dizlem. Coz by nebylo az tak hrozne.Osobne mam za to, ze tento system bude lepsi, nez to co nabizi Prius, se kterym jsem stravil mnoho a mnoho kilometru. Vyhodou je pohon zadnich kol, coz se vyuzije v potrebe se nekam vyhrabat a diky kombinaci dizl+elektro bude spotreba skutecne minimalni. Proste kdyz uz se dela auto na spotrebu, pak ma mit takove technologie, ktere to umi splnit. Ono delat benzin+elektro je nesmysl, na jedne strane elektrem chceme setrit a na druhe strane to rozezereme benzinem?

kamil
25. srpna • 11:43

Benzín+elektro není nesmysl, třeba Prius je stavěn na pojíždky po městě + krátké trasy mimo město a tam je atmosferický benzín mnohem lepší volbou a naopak turbodiesel je nesmysl páč se ten motor nedokáže ani pořádně zahřát. Opačný smysl to má u dlouhých tras, ale tam ztrácí hybrid jako takový celkem smysl (dá se použít jen jako KERS).
Jinak tu "papírovou" spotřebu jsem čekal lepší, takhle je jen o 0,1 litru lepší než "papírová" spotřeba u Priusu (3,8 vs 3,9), ale to je mimo jiné dáno větším odporem vzduchu.

WinDiesel
25. srpna • 19:25

Hihihihi, tuhle mne Prius předjížděl na dálnici asi 160 km/h. Marš potvoro zpátky do města !!!!!

WinDiesel
25. srpna • 19:24

Toto je ale mnohem větší auto než Prius, tudíž spotřeba ok.

Zelí
25. srpna • 13:41

Není pravda, že tyto technologie nemají na dálnici smysl. Mají. Jenom se musí dát mezi motor a převodovku volnoběžka a brždění motorem, které nastává u každého auta při sundání nohy z plynu se nahradí rekuperačním bržděním. Potom i v dálničním provozu se rekuperace energie projeví dosti významně.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
WinDiesel
25. srpna • 19:34

Mno, existuje graf využitelnosti dieselového, benzínového a benzín-hybridního ústrojí. Dělali to Amíci a pokud by byl zájem, vyhrabu to, měli to na www.greencarcongress.com.
Z grafu vyplývá, že na krátké vzdálenosti vede hybrid a potom strmě padá k nule - jak mění city driving na off-city driving. Moc zajímavý graf - diesel si tam stojí velmi dobře ve všech pozicích a na dálnici válcuje všechno rozdílem několika tříd. Ale ani ve městě si nevede špatně.

Zelí
25. srpna • 22:02

Přímovstřikový diesel (zdůrazňuji přímovstřikový) má nejnižší měrnou spotřebu. Např. rusáci to věděli už ve druhé světové. Amíci objevili ameriku. :-D

Kombajn
25. srpna • 14:00

kdyz jedu tak 140 tachometr na tempomat, coz dela cca 133-134 dle GPS, tak je tech useku, kde mi pocitac hlasi 0 spotrebu (cili by nastoupila rekuperace) extra malo. Mozna pri dobrzdovani za predjizdejicim kamionem...

Zelí
25. srpna • 21:57

Nesmíš jezdit jako šnek. Když jedeš 130, tak jedeš pořád pod plynem. Musíš jet v pásmu 160-180 a pak sundáváš nohu z plynu častěji.

Radek Ondrášík
25. srpna • 22:06

Ono je to jedno, hybrid funguje dobře v jediném režimu - pravidelně nepravidelný provoz. Stabilní zácpa stejně jako ustálená rychlost znamenají téměř nulové využití elektra a tím běžnou spotřebu. Ideál je takový příměstský provoz s mírnými kolonami, rychlými změnami rychlostí apod. ryzí město stejně jako dálnice moc nepomáhají. Rekuperací se při vysoké rychlosti nedá dosáhnout toho, že je pak elektřiny dost na zrychlení. Tudíž se dostanete do fáze, že po zbrzdění je dostatek elektřiny třeba jen na každé třetí-čtvrté zrychleníi. A to nehovořím o přehřátí systémů při jízdě brzda plyn, který nejednou nastává. Pak je po určitou dobu systém zcela mimo.Největší rozdíl spotřeby (Prius) byl v příměstském provozu. V městě se spotřeba pohybovala na úrovní stejně výkonnýc dízlů a na dálnici se pak vyrovnala v podstatě stejným benzínovým agregátům bez hybridního pomocníka. Hybrid umí šetřít, ale musís se s ním jezdit v první řadě potřebným stylem, který je ale dost diskomfortní. Případně umí šetřit, ale musí být provozně silné změny rychlosti, aby se rekuperovalo apod. Při jízdě na tempomat ve 130 kmh jede elektricky systém jen naprosto sporadicky.

antizelený smrťák
24. srpna • 21:31

Když kdekoli vidím CO2,napadne mě vždy zelený fašoun. Já si nemůžu pomoci :-(

dtsmaniac
25. srpna • 8:37

A nejpozději až bude mít většina lidí auta na elektřinu (nebo s řádově nižší spotřebou fosilních paliv) zavedou mýto na všech silnicích, protože přezdaněné pohonné hmoty už jaksi nebudou zdrojem kýžených financí "na údržbu pozemních komunikací" (čti "nalejvání prachů do zpřátelenejch firem za nesmyslný a/nebo předražený zakázky"). Není to báječné? :-)

Doporučujeme

Články odjinud