Peugeot 3008 Hybrid4: první diesel hybrid je tu

Peugeot představil první sériový automobil s dieselelektrickým pohonem. Ten se navíc brzy objeví i v dalších vozech koncernu PSA.

Dosud měli motoristé při výběru auta s ohledem na co nejnižší spotřebu paliva prakticky dvě možnosti: vznětový motor a hybridní ústrojí se zážehovým spalovacím motorem. Peugeot však právě uvádí svůj nový model 3008 Hybrid4 kombinující poprvé v novodobé historii automobilu dieselový motor s elektromotorem.

Dvoulitrová jednotka HDI je naladěna na 163 koní (120 kW) a 300 Nm točivého momentu, elektromotor přidává v extrému až 37 koní (27 kW) a až 200 Nm. Standardně však poskytuje 27 koní a 100 Nm.

Kromě toho, že se Peugeot 3008 Hybrid4 má vyznačovat vynikající spotřebou, nabídne zároveň pohon všech kol. Přední nápravu žene diesel a tu zadní oddělený elektromotor - podobné řešení známe z hybridního Lexusu RX. Spalovací jednotka je opatřena soustavou start/stop druhé generace a regenerativním brzděním a spřažena s elektronicky řízenou automatickou převodovkou s šesti stupni a možností sekvenčního řazení.

Elektřina se ukládá v Ni-MH akumulátorech umístěných pod podlahou zavazadlového prostoru. Instalace akumulátorů a elektromotoru přidala vozu na pohotovostní hmotnosti 120 kg a vozu Peugeot 3008 Hybrid4 umožňuje jízdu čistě na naftový, nebo elektrický pohon (na ten ovšem ujede jen 4,5 km), ale též jejich kombinaci. Volba těchto režimů probíhá skrze ovladač na středové konzoli. Peugeot slibuje průměrnou spotřebu pouhých 3,8 l/100 km a emise 99 g CO2 na kilometr jízdy. Zrychlení z klidu na 100 km/h proběhne za 8,8 s a nejvyšší rychlost činí 209 km/h, což jsou velmi slušné hodnoty.

Peugeot 3008 Hybrid4 se bude vyrábět ve francouzských továrnách Sochaux a Mulhose a v prodejích se objeví na jaře roku 2011. Stejná pohonná soustava se objeví také pod kapotami a podlahami vozů připravované řady 508, jakož i v dalších modelech koncernu PSA. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 3008 Hybrid4
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků