Peugeot 3008 dostal nový motor 2,0 HDI

Peugeot 3008 stojí na pomezí několika kategorií a zákazníky se pokusí oslovit směsicí modernosti, kvality, všestrannosti, jízdního potěšení či pohyblivosti v lehčím terénu. V kombinaci s vyšší výbavou se bude dodávat i s novým vznětovým čtyřválcem 2,0 HDI, jenž vznikl ze spolupráce koncernu PSA s Ford Motor Company.

Tento motor, který již dnes splňuje emisní normy Euro 5, umí držet spotřebu paliva na slušné úrovni (5,6 l/100 km v kombinovaném cyklu, 146 g CO2/km) a současně nabízí zajímavé výkony. Pohonná jednotka s kódovým označením DW10D dosahuje maximálního točivého momentu 340 Nm při 2 000 ot./min a nejvyššího výkonu 110 kW (150 k) již při 3 750 ot./min. Automobilka slibuje solidní průběh výkonu, pramenícího z 225 Nm točivého momentu při 1 250 ot./min. a 298 Nm ještě při 3 500 ot./min. Vůz 3008 poháněný touto sestavou zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,7 vteřiny.

Motor je osazen manuální šestistupňovou převodovkou, 3008 s automatickou šestistupňovou převodovkou se sekvenčním ovládáním pak bude k dispozici ke konci roku. Nový DW10 ve verzi C bude při stejných otáčkách dávat až 120 kW (163 k) a stane se vrcholem řady dieselových motorů HDI FAP. Obě verze nového motoru budou standardně doplněny filtrem pevných částic FAP, který disponuje nejnovější osmihrannou strukturou a interval jeho výměny vzrostl na 210 000 km.

Tip: Více informací o Peugeotu 3008.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pegueot 3008
Peugeot 508 1.997
Rok výroby: 2012
Stav: 122 512 km
Cena: 220 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 102 964 km
Cena: 164 000 Kč
Peugeot 407 1.997
Rok výroby: 2005
Stav: 329 556 km
Cena: 44 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků