Peugeot 3008 dostal nový motor 2,0 HDI

Peugeot 3008 stojí na pomezí několika kategorií a zákazníky se pokusí oslovit směsicí modernosti, kvality, všestrannosti, jízdního potěšení či pohyblivosti v lehčím terénu. V kombinaci s vyšší výbavou se bude dodávat i s novým vznětovým čtyřválcem 2,0 HDI, jenž vznikl ze spolupráce koncernu PSA s Ford Motor Company.

Tento motor, který již dnes splňuje emisní normy Euro 5, umí držet spotřebu paliva na slušné úrovni (5,6 l/100 km v kombinovaném cyklu, 146 g CO2/km) a současně nabízí zajímavé výkony. Pohonná jednotka s kódovým označením DW10D dosahuje maximálního točivého momentu 340 Nm při 2 000 ot./min a nejvyššího výkonu 110 kW (150 k) již při 3 750 ot./min. Automobilka slibuje solidní průběh výkonu, pramenícího z 225 Nm točivého momentu při 1 250 ot./min. a 298 Nm ještě při 3 500 ot./min. Vůz 3008 poháněný touto sestavou zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,7 vteřiny.

Motor je osazen manuální šestistupňovou převodovkou, 3008 s automatickou šestistupňovou převodovkou se sekvenčním ovládáním pak bude k dispozici ke konci roku. Nový DW10 ve verzi C bude při stejných otáčkách dávat až 120 kW (163 k) a stane se vrcholem řady dieselových motorů HDI FAP. Obě verze nového motoru budou standardně doplněny filtrem pevných částic FAP, který disponuje nejnovější osmihrannou strukturou a interval jeho výměny vzrostl na 210 000 km.

Tip: Více informací o Peugeotu 3008.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pegueot 3008
Peugeot 407 2.7
Rok výroby: 2009
Stav: 114 003 km
Cena: 140 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 84 078 km
Cena: 135 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků