Peugeot 3008 DKR: Nová zbraň Peugeot Sportu pro Dakar 2017

Tovární tým Peugeot Sport se Dakaru 2017 zúčastní s novým speciálem, který připomíná nejnovější model značky - druhou generaci crossoveru 3008.

Oproti modelu 2008 DKR, se kterým Peugeot Sport startoval na Dakaru v minulých letech, se ale neměnil jen design. Vítězný tým bude stejně jako loni využívat třílitrový vznětový motor V6 se dvěma turbodmychadly a jedná se opět o zadokolku, která může díky pravidlům využívat větší pneumatiky a delší zdvihy odpružení oproti soupeřům s pohonem 4x4.

Pravidla se však po loňském vítězství Peugeotu lehce změnila. Pro dieselové motory s pohonem jediné nápravy FIA nařizuje zmenšení omezovače množství nasátého vzduchu z 39 na 38 mm, což má za následek ztrátu ve výkonu o přibližně 20 koní. Inženýři se prý tento handicap snažili vykompenzovat, ale hlavně zlepšit používání motoru v nízkých otáčkách. Maximální výkon činí 340 koní, točivý moment dosahuje 800 Nm.

Tým Peugeot Sport se zaměřil také na odpružení, aby se zlepšilo chování vozu. Hmotnost pak zůstává stejná i po přidání výztuh a klimatizačního systému, který je v jihoamerickém horku životně důležitý.

Design závodního speciálu i sériového vozu má na svědomí stejný designér jako v minulých letech, Sébastian Criquet. „Když jsme vyvíjeli nové sériové SUV Peugeot 3008, snili jsme o tom, že budeme pokračovat a vytvoříme jeho extrémnější verzi. Když nás kontaktoval Peugeot Sport, abychom vyvinuli vůz pro Dakar 2017, byli jsme nadšení, že můžeme vymyslet „no limit“ interpretaci SUV 3008, něco velmi živelného,“ říká designér.

Peugeot 3008 DKR - Technická data
Motor V6 diesel biturbo
Zdvihový objem [cm3] 2993
Válce/ventily 6/4
Největší výkon [k] 340
Točivý moment [N.m] 800
Převodovka Šestistupňová sekvenční
Max. rychlost [km/h] 200
Rozměry délka x šířka x výška [mm] 4312x1799x2200
Objem nádrže [l] 400
Pohon zadní

Francouzský tým se může spolehnout na kompletní letošní sestavu i v roce 2017. Na startu jihoamerického Dakaru budou připraveny posádky Stéphane Peterhansel / Jean Paul Cottret, Carlos Sainz / Lucas Cruz, Cyril Despres / David Castera a Sébastien Loeb / Daniel Elena.

Stejně jako loni na Peugeot čeká říjnová generálka v podobě Rally Maroko, kde nový vůz vyzkouší Sainz s Despresem. Sébastien Loeb má jistě ještě v živé paměti svůj loňský dakarský karambol, kdy z jeho speciálu po senzačním úvodu, kdy soutěž vedl, nezbylo takřka nic. Má tedy co napravovat, byť Peugeot Sport Dakar 2016 v kategorii automobilů nakonec vyhrál. Závodní 3008 DKR se spolu se svým sériovým sourozencem představí na nadcházejícím pařížském autosalonu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků