Peugeot 208 T16 pro Loeba je připraven. Je to raketa na kolech

Před měsícem jsme vás informovali, že to Peugeot myslí se svými sportovními ambicemi vážně, když se pro letošní ročník závodu do vrchu Pikes Peak spojil se silnými partnery: s Totalem, Red Bullem, Michelinem a devítinásobným mistrem světa v rally Sébastienem Loebem.

Nyní francouzská automobilka konečně představila závodní speciál, který by jí měl 30. června vítězství na trati v Coloradu zaručit. Údaje z tiskové zprávy stojí opravdu za to:

Zrychluje “na sto“ za 1,8 sekundy, „na dvě stě“ za 4,8 sekundy a na „dvě stě čtyřicet“ za 7 sekund. Jeho maximálka je 240 km/h a motor „točí“ do 7800 otáček.

Auto se pyšní magickým poměrem jedné koňské síly na kilogram hmotnosti.
Vzadu umístěný vidlicový šestiválec 3,2 l s dvojitým turbodmychadlem je vyladěný na 875 koní. Jeho výkon je přenášený prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky na všechna kola.

Auto o délce 4,5 metru a výšce 1,3 (!) metru váží pouhých 875 kilogramů. K nízké hmotnosti přispělo i to, že karoserie je z karbonu.

Peugeot | Sport

Peugeot se vrací na Pikes Peak s Loebem a jedinou ambici: vyhrát!

Peugeot 407 2.7
Rok výroby: 2009
Stav: 114 717 km
Cena: 159 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 307 1.997
Rok výroby: 2003
Stav: 170 389 km
Cena: 35 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 1 příspěvek
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků