Peugeot 208: sázka na ženy

Peugeot na to jde mazaně, aby zvedl prodeje nové 208, dal třídveřové verzi jiný design, dosti výrazně se odlišuje od verze pětidveřové. Jestli to ale pomůže k návratu na trůn v přecpaném segmentu malých aut, to se teprve uvidí.

Peugeot chce s novou 208, klíčovým modelem značky, přivábit mnohem více žen. „Předchůdce, model 207, byl některými považován za příliš drahý a maskulinní,“ řekl Gaetan Demoulin, představitel Peugeotu.

Peugeot doufá, že se svojí novinkou osloví mnohem více zákazníků a pomůže značce znovu získat první místo v kategorii malých vozů. V ní se prodá v Evropě nejvíce automobilů. 

Model 206, nejprodávanější vůz Peugeotu všech dob, trůnil na vrcholu dlouhých pět let - v období let 2001 až 2005. Následovník 207 byl jednička dva roky – v letech 2007 a 2008. Loni se prodával nejlépe Ford Fiesta.

Peugeot chce segment B znovu ovládnout a proto vsadil očividně na ženy. Nová 208 nabízí „měkčí, kočkovitější" design. Další, s čím Peugeot doufá, že zaujme příslušnice něžného pohlaví, je hodně malý volant. Lépe je tak vidět přístrojová deska, ovládací prvky.

Premiéry | Peugeot | Autosalony | Ženeva 2013

Peugeot v Ženevě: nahradí nová 208 nepříliš úspěšnou 207?

Zaváděcí ceny třídveřové verze vozu u nás začínají na 235 000 korunách (1.4 VTi, 95 k, výbava Access), za pět dveří zaplatíte 250 000 korun.

Představitelé Peugeotu si ale uvědomují, že dostat se znovu až úplně na vrchol bude mnohem obtížnější, než tomu bylo v minulosti. V současnosti totiž nabízí malá auta v Evropě více než 25 výrobců automobilů. V roce 2001 jich bylo 16. A asijští konkurenti jsou hodně agresivní a výrazně se zlepšili – malý příklad z poslední doby představuje třeba Kia a nové Rio.

Peugeot si hodně slibuje od třídveřové verze nové 208. U předchůdce totiž třídveřová verze u zákazníků nezabrala, její prodeje činily v celkových prodejích 207 jen od 10 do 30 procent, v závislosti na trhu.

"Tady jsme zůstali hodně pozadu oproti našim konkurentům,“ přiznal Demoulin. „Proto je také design naší třídveřové 208 jiný, proto se tolik odlišuje od verze pětidveřové.“


Nejprodávanější malá auta v Evropě (2011)

1. Ford Fiesta: 374 686
2. Volkswagen Polo: 373 230
3. Opel Corsa: 329 675
4. Renault Clio: 304 611
5. Peugeot 207: 227 578

Segment celkově: 3 364 219
 

Peugeot 3008 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 221 092 km
Cena: 100 000 Kč
Peugeot 508 1.997
Rok výroby: 2014
Stav: 153 982 km
Cena: 270 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 162 415 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků