Peugeot 208: sázka na ženy

Peugeot na to jde mazaně, aby zvedl prodeje nové 208, dal třídveřové verzi jiný design, dosti výrazně se odlišuje od verze pětidveřové. Jestli to ale pomůže k návratu na trůn v přecpaném segmentu malých aut, to se teprve uvidí.

Peugeot chce s novou 208, klíčovým modelem značky, přivábit mnohem více žen. „Předchůdce, model 207, byl některými považován za příliš drahý a maskulinní,“ řekl Gaetan Demoulin, představitel Peugeotu.

Peugeot doufá, že se svojí novinkou osloví mnohem více zákazníků a pomůže značce znovu získat první místo v kategorii malých vozů. V ní se prodá v Evropě nejvíce automobilů. 

Model 206, nejprodávanější vůz Peugeotu všech dob, trůnil na vrcholu dlouhých pět let - v období let 2001 až 2005. Následovník 207 byl jednička dva roky – v letech 2007 a 2008. Loni se prodával nejlépe Ford Fiesta.

Peugeot chce segment B znovu ovládnout a proto vsadil očividně na ženy. Nová 208 nabízí „měkčí, kočkovitější" design. Další, s čím Peugeot doufá, že zaujme příslušnice něžného pohlaví, je hodně malý volant. Lépe je tak vidět přístrojová deska, ovládací prvky.

Autosalony | Ženeva 2013 | Premiéry | Peugeot

Peugeot v Ženevě: nahradí nová 208 nepříliš úspěšnou 207?

Zaváděcí ceny třídveřové verze vozu u nás začínají na 235 000 korunách (1.4 VTi, 95 k, výbava Access), za pět dveří zaplatíte 250 000 korun.

Představitelé Peugeotu si ale uvědomují, že dostat se znovu až úplně na vrchol bude mnohem obtížnější, než tomu bylo v minulosti. V současnosti totiž nabízí malá auta v Evropě více než 25 výrobců automobilů. V roce 2001 jich bylo 16. A asijští konkurenti jsou hodně agresivní a výrazně se zlepšili – malý příklad z poslední doby představuje třeba Kia a nové Rio.

Peugeot si hodně slibuje od třídveřové verze nové 208. U předchůdce totiž třídveřová verze u zákazníků nezabrala, její prodeje činily v celkových prodejích 207 jen od 10 do 30 procent, v závislosti na trhu.

"Tady jsme zůstali hodně pozadu oproti našim konkurentům,“ přiznal Demoulin. „Proto je také design naší třídveřové 208 jiný, proto se tolik odlišuje od verze pětidveřové.“


Nejprodávanější malá auta v Evropě (2011)

1. Ford Fiesta: 374 686
2. Volkswagen Polo: 373 230
3. Opel Corsa: 329 675
4. Renault Clio: 304 611
5. Peugeot 207: 227 578

Segment celkově: 3 364 219
 

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků