Peugeot 208 R2 Rally pro začínající závodníky

Značka Peugeot se v poslední době pokouší vzkřísit ducha svých někdejších rychlých kompaktů. A typem 208 R2 Rally míří přímo na závodní dráhy.
Seznam kapitol
  1. Peugeot 208 R2 Rally
  2. Fotogalerie

Na sklonku loňského roku automobilka Peugeot představila svůj nový kompaktní model Peugeot 208, jehož úkolem má být nahradit prodejně neúspěšnou řadu Peugeot 207. Již letos v Ženevě se pak na stánku Peugeotu objevila koncepční studie Peugeot 208 GTI, jež má být předobrazem budoucího sériového modelu. Pod kapotou hostí známý čtyřválec 1,6 THP v naladění známém ze sériových modelů Citroën DS3 Racing nebo Peugeot RCZ.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 208 R2 pro začínající rallyové jezdce má nabídnout rozumné pořizovací i provozní náklady 

Již v souvislosti s prototypem 208 GTI značka Peugeot tvrdila, že se hodlá hlásit k odkazu svého vynikajícího modelu 205 GTI z hloubi osmdesátých let minulého století. A jelikož typ 205 GTI ve své době exceloval také v nejrůznějších závodech a soutěžích, přichází nyní něco také pro skutečné a prakticky uvažující sportovce, resp. začínající rallyové jezdce.

Design | Peugeot | Sportovní auta | Ženeva 2013

Peugeot 208 GTI: nový hot hatch míří do Ženevy

Novinka nese označení Peugeot 208 R2 Rally a veřejnosti se poprvé představí v rámci korsické rallye, jež startuje již tento čtvrtek. Oproti výchozímu modelu Peugeot 208, který má na český trh vstoupit až během tohoto měsíce, se vyznačuje především sportovně naladěným pérováním se stavitelnými tlumiči Öhlins.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Samozřejmostí jsou posílený motor, interiér zbavený přebytečných částí včetně tlumicích materiálů i ochranná klec

Z dalších úprav je třeba zmínit také výkonnější brzdy Alcon, závodní skořepinová sedadla Sparco, homologovanou ochrannou klec, ale především hydraulický posilovač řízení, který nahradil sériový elektronický systém. O pohon se stará (jak jinak) dobře známá přeplňovaná šestnáctistovka THP z dílen koncernů BMW a PSA, jež je naladěna na 188 koní (138 kW) a svůj točivý moment na kola přední nápravy přenáší skrze pětistupňovou sekvenční převodovku a diferenciál s omezenou svorností.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 208 R2 Rally se odkazuje na veleúspěšný model 205 GTI

Peugeot 208 R2 Rally bude k dostání buď jako sada modifikací v přepočtu za 938 000 Kč (včetně motoru), nebo jako celý automobil za 1 438 000 Kč.
 

Následující kapitola
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 206 1.124
Rok výroby: 2004
Stav: 96 979 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 308 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 74 260 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků