Peugeot 208 R2 Rally pro začínající závodníky

Značka Peugeot se v poslední době pokouší vzkřísit ducha svých někdejších rychlých kompaktů. A typem 208 R2 Rally míří přímo na závodní dráhy.
Seznam kapitol
  1. Peugeot 208 R2 Rally
  2. Fotogalerie

Na sklonku loňského roku automobilka Peugeot představila svůj nový kompaktní model Peugeot 208, jehož úkolem má být nahradit prodejně neúspěšnou řadu Peugeot 207. Již letos v Ženevě se pak na stánku Peugeotu objevila koncepční studie Peugeot 208 GTI, jež má být předobrazem budoucího sériového modelu. Pod kapotou hostí známý čtyřválec 1,6 THP v naladění známém ze sériových modelů Citroën DS3 Racing nebo Peugeot RCZ.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 208 R2 pro začínající rallyové jezdce má nabídnout rozumné pořizovací i provozní náklady 

Již v souvislosti s prototypem 208 GTI značka Peugeot tvrdila, že se hodlá hlásit k odkazu svého vynikajícího modelu 205 GTI z hloubi osmdesátých let minulého století. A jelikož typ 205 GTI ve své době exceloval také v nejrůznějších závodech a soutěžích, přichází nyní něco také pro skutečné a prakticky uvažující sportovce, resp. začínající rallyové jezdce.

Design | Sportovní auta | Ženeva 2013 | Peugeot

Peugeot 208 GTI: nový hot hatch míří do Ženevy

Novinka nese označení Peugeot 208 R2 Rally a veřejnosti se poprvé představí v rámci korsické rallye, jež startuje již tento čtvrtek. Oproti výchozímu modelu Peugeot 208, který má na český trh vstoupit až během tohoto měsíce, se vyznačuje především sportovně naladěným pérováním se stavitelnými tlumiči Öhlins.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Samozřejmostí jsou posílený motor, interiér zbavený přebytečných částí včetně tlumicích materiálů i ochranná klec

Z dalších úprav je třeba zmínit také výkonnější brzdy Alcon, závodní skořepinová sedadla Sparco, homologovanou ochrannou klec, ale především hydraulický posilovač řízení, který nahradil sériový elektronický systém. O pohon se stará (jak jinak) dobře známá přeplňovaná šestnáctistovka THP z dílen koncernů BMW a PSA, jež je naladěna na 188 koní (138 kW) a svůj točivý moment na kola přední nápravy přenáší skrze pětistupňovou sekvenční převodovku a diferenciál s omezenou svorností.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 208 R2 Rally se odkazuje na veleúspěšný model 205 GTI

Peugeot 208 R2 Rally bude k dostání buď jako sada modifikací v přepočtu za 938 000 Kč (včetně motoru), nebo jako celý automobil za 1 438 000 Kč.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 208 R2 Rally
  2. Fotogalerie
Peugeot 5008 1.997
Rok výroby: 2013
Stav: 134 321 km
Cena: 220 000 Kč
Peugeot Partner 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 106 581 km
Cena: 174 000 Kč
Peugeot 3008 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 87 870 km
Cena: 190 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků