Peugeot 208 GTi: nový hot-hatch představen (aktualizováno)

Francouzská automobilka oficiálně představuje vrcholnou verzi Peugeotu 208. Nové GTi slibuje velmi zajímavé jízdní vlastnosti.

Peugeot hodlá oživit legendární model 205 GTi. Nové GTi nese označení 208 a podle prvních informací to vypadá, že se máme na co těšit. Pod kapotou je celkem podle očekávání čtyřválcová jedna-šestka THP naladěná na maximální výkon 200 koní (147 kW), vrchol točivého momentu má hodnotu 275 Nm. Jde o stejný motor, který už dobře známe třeba z modelů DS3 Racing, DS4 nebo Peugeotu RCZ.

Testy | Zajímavosti | Design | Technika | Palivo | Peugeot

Test: Peugeot 208 1,6 VTi Allure - vrchol nabídky v praxi

Motor spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou. Maximální rychlost činí 225 km/h, stovku zdolá nové GTi za méně než sedm vteřin. Na zajímavé dynamice má svou zásluhu také nízká hmotnost. Peugeot v tiskové zprávě uvádí 1160 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ostré novince od Peugeotu to v Paříži opravdu sluší 

Podvozek vrcholné 208 dostal taktéž celou řadu úprav. Přední rozchod kol nabral deset, zadní pak dvacet milimetrů, jiné jsou pružiny i tlumiče a vylepšovaly se také stabilizátory. Standardem jsou sedmnáctipalcová litá kola s pneumatikami o rozměru 205/45 a za zmínku stojí také brzdy. Přední kotouče mají průměr 302 mm, zadní 249 mm.

Sportovní auta | Byznys | Peugeot

Peugeot 208 GTI nebude konkurentem pro Clio RS

Co se designu týká, Peugeot 208 GTi samozřejmě obdržel pár novinek, ale nejde o nic převratného. Na karoserii se objevily prahové nástavce, příslušná loga, nová maska chladiče, LED diody, zvýrazněné blatníky… V interiéru na řidiče čeká sportovní kůží potažený volant, sportovní sedačky, kovové pedály a kovová hlavice řadicí páky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jak vysoko se bude pohybovat cena, to automobilka ještě neoznámila. Jisté je, že by se první zákazníci měli dočkat na jaře příštího roku.  

Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 128 191 km
Cena: 125 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 130 234 km
Cena: 140 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků